Dnes Úterý - prehanky-dest 18°C
Zítra Středa - obcasny-dest 19°C
Úterý 8. 7. 2025
Svátek má Nora
Zpravodajství
Co se v metropoli děje aneb Buďte v Praze v obraze
Pražský patriot na Seznamu
Nejnovější články na Seznamu ze zdroje Pražský patriot
Byznys

Pomoc innogy a Asociace občanských poraden v době energetické krize funguje

Nárůst cen energií v důsledku energetické krize dostává některé domácnosti pod velký ekonomický tlak. Energetické skupině innogy se v úzké spolupráci s Asociací občanských poraden (AOP) daří nasměrovat zákazníky, kteří mají problémy s platbami za energie, k dostupné státní pomoci v podobě příspěvků na bydlení a dalších sociálních dávek. Za poslední rok v innogy ve spolupráci s experty z AOP společně pomohli vyřídit státní pomoc na dražší energie už stovkám domácností ve finanční tísni.

Zájem o poradenství v souvislosti s energetickou krizí nám meziročně narostl. Kromě samotných dotazů evidujeme především zvýšený počet požadavků na potvrzení o platbách či vyúčtování pro potřeby úřadů práce. Velmi důležité je, že existuje dostupná státní pomoc pro lidi, kteří mají problémy s platbami za energie. Díky efektivní celorepublikové spolupráci s AOP se daří dostat takové zákazníky k finanční pomoci od státu. Experti AOP vedle konzultací a rad pomáhají příspěvky na bydlení nebo sociální dávky rovnou i vyřídit. Dnes je jasné, že naše společná pomoc funguje,“ uvedl David Konvalina, ředitel maloobchodu a marketingu innogy Energie.

„Na poradny naší asociace se obracejí klienti, kteří se dostali do existenční nouze a potřebují poradit, jak tíživou situaci řešit. Konzultujeme s nimi možnosti řešení zahrnující pomoc prostřednictvím sociálních dávek. Vždy vycházíme z konkrétní situace klienta, dle toho navrhujeme i postup při žádosti o konkrétní dávku, ať už se jedná o dávky hmotné nouze nebo státní sociální podpory,“ vysvětlil Hynek Kalvoda, předseda výboru AOP.

„V loňském roce řešily naše poradny AOP více než 20 tisíc dotazů týkajících se dluhové problematiky. Konkrétní otázky k dluhům za energie řešilo přes 5 tisíc našich klientů,“ dodal.

Celkově však innogy neeviduje v meziročním srovnání nárůst pohledávek ani dramatický nárůst problémů zákazníků s platbami záloh za energie. Je tedy evidentní, že pomoc státu a neziskového sektoru funguje.

Významnou roli také sehrává ochota a připravenost lidí šetřit. Se snižováním účtů za energie velmi pomáhá také mírná zima. Pokud se zákazník přece jen dostane do finančních problémů, důležité je, aby svou situaci začal co nejdříve řešit i s dodavatelem energií.

„Jednotlivé případy řešíme individuálně a jsme například schopni po dohodě se zákazníkem nastavit u ročního vyúčtování splátkový kalendář. Ve složitějších případech se zákazníkovi snažíme pomoci právě ve spolupráci s AOP, aby dostal finanční pomoc od státu,“ dodal David Konvalina. 

O spolupráci s AOP

Na webových stránkách innogy nabízí ucelený přehled všech sociálních dávek a příspěvků včetně podrobností k jejich získání. Pro úplnost zde najdou klienti také kontakty na pobočky spolupracujících občanských poraden a na úřady státní správy, kam se mohou se svými žádostmi obrátit. Naleznou zde také manuál, který vznikl ve spolupráci innogy s AOP a Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR, který nabízí návod, jak se v problematice zorientovat a jaké aktivní kroky mohou sami klienti podniknout ke změně jejich současné situace.

AOP je nezisková organizace, která působí v ČR od roku 1997. V jednotlivých krajích sdružuje celkem 34 občanských poraden a dalších 49 jejich detašovaných pracovišť a kontaktních míst, jež bezplatně radí lidem v nepříznivých životních situacích.

Společný projekt innogy a AOP má celorepublikovou působnost. Již tři roky se zabývá pomocí zákazníkům, kteří řeší nejen své závazky u innogy, ale ocitli se i v dluhové pasti. Takoví lidé se zpravidla neorientují ve vyúčtování energií, nerozumí svým pohledávkám a dlužným částkám nebo si neumějí správně nastavit priority při splácení či zajištění úpravy splátkových kalendářů. Mnohdy také narazili na praktiky tzv. energetických šmejdů. Ti způsobují problémy především lidem v hmotné nouzi, seniorům a zdravotně znevýhodněným občanům.  


Autor: TZ, red

Co znamená zastavení snižování úrokových sazeb ze strany ČNB?

Včera ve 14:30

Česká národní banka na svém červnovém zasedání ponechala základní úrokovou sazbu beze změny na úrovni 3,5 %. Po předchozích třech sníženích je to signál, že cyklus uvolňování měnové politiky je momentálně pozastaven. Tento krok byl očekáván a pro ekonomiku nepředstavuje důvod k obavám. Proč tomu...

Veolia Energie se stane hlavním dodavatelem tepla a teplé vody pro Příbram

1. července 2025 v 10:43

Skupina Veolia ČR kupuje 51% podíl ve společnosti Energo Příbram, která je primárním dodavatelem tepla a teplé vody pro 33 000 obyvatel středočeské Příbrami. Kontrolní podíl Veolia získá od skupiny Natland, která byla od roku 2019 majoritním vlastníkem příbramské společnosti. Majetkový vstup do...

Hana Machačová se stala členkou dozorčí rady Vienna Insurance Group

19. června 2025 v 18:11

Dlouholetá členka vedení pojišťovny Kooperativa Hana Machačová se stala členkou vrcholného orgánu skupiny VIG. Informoval o tom tiskový mluvčí Kooperativy Milan Káňa.  

Nový projekt od VR Group ukazuje, v čem může být wargaming užitečný při výuce

9. června 2025 ve 20:17

Simulace konfliktů a rozhodovacích procesů už dávno nejsou doménou jen armádních štábů. Česká společnost VR Group vyvíjí platformu Wargaming Table, která propojuje prvky stolních her s digitální technologií a nachází uplatnění i ve výuce na civilních univerzitách. Projekt vzniká ve spolupráci...

Další články
Nahoru