dnes
Úterý - zatazeno
20°C
zítra
Středa - prehanky-dest
21°C
pozítří
Čtvrtek - skorojasno
16°C
Pohyb v chladu přináší i rychlejší hubnutí, nepodceňte ale výbavu
Pohyb venku nám dodává potřebnou energii. Foto: archiv

Pohyb v chladu přináší i rychlejší hubnutí, nepodceňte ale výbavu

Také patříte k těm, kdo v létě pravidelně sportovali a běhali, ale teď s pohybem venku skončili kvůli horšímu počasí? Podle odborníků je to velká škoda – pohyb venku nám totiž dodává potřebnou energii a navíc se při něm rychleji odbourávají nadbytečná kila.

Jistota došlapu
„Není důvod přestat s aktivním pohybem venku, i když teploty klesají a sluníčko se objeví jen zřídka. Jen je třeba nachystat na pohyb v zimě správné vybavení a hlavně vlastní tělo,“ říká havrdova-nahled z Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz.

„To, co lidi nejčastěji od běhání venku odradí, je špatný povrch komunikace, po němž kloužou nebo se promáčejí boty. Proto radím běhat po okruzích, které dobře znáte, a opatřit si hned na začátku kvalitní běžecké boty s protiskluzovou podrážkou a goretexovou membránou, aby vás žádná mokrá tráva, kaluže nebo bahno neodradily. Mně osobně se osvědčilo běhat 4–5× v týdnu, samozřejmě s ohledem na počasí. Nízké teploty a intenzivní pocit chladu jsou také častým důvodem, proč se v zimě neodhodláte jít ven. Proto se vyplatí promyslet si předem dobře jednotlivé vrstvy oblečení. Pro běhání v přírodě v chladnějším počasí považuji za nejdůležitější první vrstvu, která odvádí pot od těla a současně hřeje. Nepodceňte ani vrchní bundu, která má chránit před větrem a deštěm (skvělý je třeba materiál soft shell). Jakmile teploty klesnou pod deset stupňů, přidejte i čelenku nebo čepici, protože nejvíce tepla uniká z těla hlavou, a také rukavice.“

A pozor – zapamatujte si pravidlo, že by vám mělo být vždy na prvním až druhém kilometru zima. Po této době se už tělo zahřeje. Je tedy vhodné adaptovat organismus na chladné podmínky a vydržet běžet první dva kilometry s pocitem chladu. To je prý důležité i pro odbourávání nadbytečných kilogramů – když totiž vydržíte na začátku běhu trošku chladu, snadněji a rychleji hubnete.

Světlo na cestu
„Pokud chcete „proběhat zimu“, je lepší zvyknout si na častější a kratší běhy, než si dát v delším časovém intervalu dva patnáctikilometrové úseky, a pak se z toho dlouhou dobu vzpamatovávat. Důležité také je, aby měl člověk připravenou trasu a věděl, kde hrozí nějaké zádrhele… Velkou pozornost věnujte i osvětlení trasy. „Pokud nemůžete vyrazit běhat ve dne, najděte si večer dobře osvětlený okruh. Můžete přitom využít i čelovek a různých bodovek, které se připevňují na ruce, nohy či břicho… A samozřejmě jsou důležité i reflexní odrazky – čím více jich bude, tím lépe pro vaši bezpečnost,“ připomíná Jana Havrdová.

Pět tipů pro vás:
1. Když přiběhnete domů, ještě se chvilku protáhněte. Až pak si dejte sprchu.
2. Lepší více kratších běhů, než jeden maraton…
3. Pití na krátké trati není důležité, u delších ale na pitný režim nezapomínejte.
4. Když se vám nechce běhat, aspoň se rychle projděte – ale přidejte jednu vrstvu oblečení.
5. Správného běžce neodradí malý déšť ani sníh.



Zítra si zaběhejte. Běžecká škola Prahy 10

Včera ve 13:02

Bezplatná Běžecká škola Prahy 10 se koná zítra, 24. dubna v 18 hodin. Sraz běžců v 18 hodin.  

Praha 5 otevřela nové sportoviště Krškova

17. dubna 2018 ve 21:27

Při stavbách sídlišť, vznikly mezi panelovými domy nevyužité velké asfaltové plochy, které nikdo neudržoval. Radnice Prahy 5 se rozhodla tyto plochy přeměnit na hřiště a sportoviště pro děti i dospělé.

Běh na Malvazinkách

16. dubna 2018 v 16:01

Nultý ročník závodu v běhu na Malvazinkách se koná ve čtvrtek 19. dubna. Provětrat po práci a po škole a podpořit Stezky Malvazinky a park Na Pláni svojí účastí tímto společenským během můžete v 17 hodin.

Policisté a hasiči se na Markétě utkali v ragbyovém turnaji

16. dubna 2018 v 10:48

Policisté a hasiči změřili své síly v ragbyovém turnaji na pražské Markétě. V pátek 13. dubna proběhl v pořadí již druhý ročník Mistrovství UNITOP ČR v ragby 7´s.

Praha 5: Den otevřených dveří Sportovního centra DTJ Santoška

13. dubna 2018 v 08:03

Pro sportovní nadšence se koná Den otevřených dveří Sportovního centra DTJ Santoška, v neděli 15. dubna od 9 do 14 hodin.

Praha 2: Lekce plavání v Riegrových sadech

11. dubna 2018 v 08:40

Plavecké lekce pro rodiče, členy Klubu Dvojka pro děti a rodiče, se koná každé úterý od 11:15 do 12:15 hodin. Lekce jsou vedeny trenérem plavání, který vás seznámí se správnou technikou plaveckých stylů, pomůže s odstraněním špatných plaveckých návyků.

Václavské náměstí žilo sportem pro všechny

9. dubna 2018 v 18:58

Na Václavském náměstí se o uplynulém víkendu konala akce nazvaná Pocta českým paralympionikům. Návštěvníci se mohli nejen setkat s těmi, kteří Česko reprezentovali v Jižní Koreji, ale také se do programu aktivně zapojit. Už tradiční akci spojující handicapované a zdravé organizoval spolek Cesta za...

Outdoorové tréninky v Riegrových sadech

8. dubna 2018 v 07:28

Místostarosta Prahy 2 Martin Víšek zve na outdoorové tréninky. Začíná se v pondělí 9. dubna.

Tým Prahy 1 poběží půlmaraton pro charitu

6. dubna 2018 v 19:53

Tým dvaceti běžců Prahy 1 vyběhne v sobotu 7. dubna na trať Sportisimo 1/2Maratonu Praha, který se uskuteční již podvacáté. Borci z „jedničky“ poběží 21,0975 km trasu pro nadaci Victorie Velvet – Velvet Smile. 

Další články
Nahoru