Zmodernizovaná tramvaj typu T3R.PLF ev. č. 8284. Foto: Jaroslav Janda / DPP
Podruhé zmodernizovaná wana. V Praze testují tramvaj se svítícími dveřmi
7. července 2017 09:50
Od začátku července jezdí v provozu s cestujícími zmodernizovaná tramvaj typu T3R.PLF ev. č. 8284 z vozovny Strašnice, jež má nově nízkopodlažní střední část. Tato tramvaj bude jezdit na lince číslo 13. Má staronový vzhled, který navrhoval architekt Patrik Kotas. Novinkou jsou i dveře pro cestující se signalizačními LED lištami.
Jedná se již o podruhé zmodernizovanou tramvaj T3, legendu vyráběnou v 60. až 90. letech minulého století v pražském ČKD Tatra. Vozidlo prošlo designovou změnou interiéru a exteriéru oproti současným stejným typům.
Po úpravě za 8,4 milionu korun tak změnila podobu zvenku i zevnitř. Tato tramvaj má sníženou střední část, které se slangově říká „wana“. S ní jezdí v Praze již 33 tramvají. Tato úprava umožňuje snadnější přepravu vozíčkářů, kočárků či snazší přístup seniorům.
„Základní změnou vozu je, že dostal novou nízkopodlažní skříň. Bylo velkou chybou, že ještě před deseti lety se zbytečně kupovaly vysokopodlažní skříně. Potřebujeme mít k dispozici nízkopodlažní vozy pro noční linky, na nichž jezdí prozatím jen jednovozové vlaky,“ uvedl Jan Šurovský, technický ředitel pražského dopravního podniku.
Významným novým bezpečnostním prvkem pro zvýšení bezpečnosti cestujících jsou nové dveře, které jsou osazeny LED lištou. Ta barevně informuje cestující při nastupování a vystupování, respektive o stavu a režimu dveří.
V době, kdy bude možné nastupovat a vystupovat, bude svítit zeleně. Při zadání ukončení nástupu a výstupu pro cestující (řidičem tramvaje) pak červeně. Jiná takto vybavená tramvaj v Praze zatím nejezdí. Toto technické opatření by mělo eliminovat případy sevření cestujících dveřmi.
„Díky nové úpravě tramvaje T3 můžou jezdit ještě dalších šestnáct až dvacet let. Nyní budeme testovat v provozu pilotní vůz,“ uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.
Pilotní vůz vznikl v Krnovských opravnách a strojírnách z původního vozu ev. č. 8156. Na základě tohoto pilotního projektu vyhodnotí dopravní podnik správnost záměru a v druhé polovině letošního roku 2017 rozhodne o možném rozšíření počtu těchto tramvají. Pro další modernizaci by mohlo připadat v úvahu až 90 tramvají T3 R.P.
Mapa přístupnosti usnadňuje život nejen osobám se sníženou schopností pohybu, ale i seniorům nebo maminkám s kočárky už od roku 2016. V současné době lze v mapě dohledat podrobné informace o bezbariérové přístupnosti více než 1100 budov a veřejných prostranství na území hl. města Prahy, které jsou...
Dvě rychle po sobě jdoucí nehody na dálnicích D5 a D10 v posledních dvou dnech upoutaly opět pozornost k nehodám způsobeným auty v protisměru. BESIP radí: zastavte na krajnici, opusťte vůz a zavolejte policii. V žádném případě se na dálnici autem neotáčejte.
Od pondělí 18. února bude pokračovat rekonstrukce Českobrodské ulice. Práce na 300 metrů dlouhém úseku komunikace a jejím okolí ve středu Běchovic, které si vyžádají nezbytná dopravní opatření, potrvají do konce června.
Z důvodu údržby tramvajové trati dochází v neděli 10. února od 7:30 hodin do 12:30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Vítězné náměstí – Nádraží Podbaba.
Z důvodu opravy osobního výtahu mezi nástupištěm a uliční úrovní dochází od pondělí 4. února do odvolání – předpoklad první polovina února, k dočasnému omezení přístupu imobilních osob do stanice metra C – Ládví.
Server www.prazskypatriot.cz používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti