dnes
Úterý - obcasny-dest
9°C
zítra
Středa - zatazeno
11°C
pozítří
Čtvrtek - zatazeno
11°C
Podruhé zmodernizovaná wana. V Praze testují tramvaj se svítícími dveřmi
Zmodernizovaná tramvaj typu T3R.PLF ev. č. 8284. Foto: Jaroslav Janda / DPP

Podruhé zmodernizovaná wana. V Praze testují tramvaj se svítícími dveřmi

Od začátku července jezdí v provozu s cestujícími zmodernizovaná tramvaj typu T3R.PLF ev. č. 8284 z vozovny Strašnice, jež má nově nízkopodlažní střední část. Tato tramvaj bude jezdit na lince číslo 13. Má staronový vzhled, který navrhoval architekt Patrik Kotas. Novinkou jsou i dveře pro cestující se signalizačními LED lištami.

Jedná se již o podruhé zmodernizovanou tramvaj T3, legendu vyráběnou v 60. až 90. letech minulého století v pražském ČKD Tatra. Vozidlo prošlo designovou změnou interiéru a exteriéru oproti současným stejným typům.

Po úpravě za 8,4 milionu korun tak změnila podobu zvenku i zevnitř. Tato tramvaj má sníženou střední část, které se slangově říká „wana“. S ní jezdí v Praze již 33 tramvají. Tato úprava umožňuje snadnější přepravu vozíčkářů, kočárků či snazší přístup seniorům.

„Základní změnou vozu je, že dostal novou nízkopodlažní skříň. Bylo velkou chybou, že ještě před deseti lety se zbytečně kupovaly vysokopodlažní skříně. Potřebujeme mít k dispozici nízkopodlažní vozy pro noční linky, na nichž jezdí prozatím jen jednovozové vlaky,“ uvedl Jan Šurovský, technický ředitel pražského dopravního podniku.

Významným novým bezpečnostním prvkem pro zvýšení bezpečnosti cestujících jsou nové dveře, které jsou osazeny LED lištou. Ta barevně informuje cestující při nastupování a vystupování, respektive o stavu a režimu dveří.

V době, kdy bude možné nastupovat a vystupovat, bude svítit zeleně. Při zadání ukončení nástupu a výstupu pro cestující (řidičem tramvaje) pak červeně. Jiná takto vybavená tramvaj v Praze zatím nejezdí. Toto technické opatření by mělo eliminovat případy sevření cestujících dveřmi.

„Díky nové úpravě tramvaje T3 můžou jezdit ještě dalších šestnáct až dvacet let. Nyní budeme testovat v provozu pilotní vůz,“ uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.

Pilotní vůz vznikl v Krnovských opravnách a strojírnách z původního vozu ev. č. 8156. Na základě tohoto pilotního projektu vyhodnotí dopravní podnik správnost záměru a v druhé polovině letošního roku 2017 rozhodne o možném rozšíření počtu těchto tramvají. Pro další modernizaci by mohlo připadat v úvahu až 90 tramvají T3 R.P.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru