dnes
Sobota - zatazeno
6°C
zítra
Neděle - obcasny-dest
6°C
pozítří
Pondělí - prehanky-snih-dest
5°C
Podoba zastávek v centru je zatím nejasná
Tramvajová trať, o jejíž rekonstrukci se diskutuje, vede před budovou radnice Prahy 1 ve Vodičkově ulici. Ilustrační foto: archiv

Podoba zastávek v centru je zatím nejasná

Radnice Prahy 1 tvrdí, že občané a zástupci občanských iniciativ se na ni obracejí s požadavkem na urychlené vybudování bezbariérových tramvajových zastávek ve Vodičkově a Lazarské ulici. Dopravní podnik i správce komunikací prý proces zpomalují. Obě organizace to popírají.

„Praha 1 se snaží už od roku 2008 prosadit vybudování bezbariérových přístupů k tramvajím ve Vodičkově a Lazarské,“ prohlásil radní pro dopravu první městské části Jiří Veselý (TOP 09) a dodal, že první městská část požadovala i bezbariérové propojení zastávky v Lazarské a výtahu pro pohybově handicapované do stanice metra Národní. „Dopravní podnik tento požadavek ale odmítl,“ vysvětlil Jiří Veselý.

V roce 2010 se podle Veselého podařilo Praze 1 prosadit požadavek na vybudování bezbariérových tramvajových zastávek v rámci rekonstrukce tratě Jindřišská – Lazarská a investor – Dopravní podnik hl. m. Prahy – souhlasil.

„Zlom ale nastal v roce 2012, kdy se od projektování přistoupilo k otázkám finančního zajištění. Od tohoto okamžiku daly jak Dopravní podnik, tak Technické služby od bezbariérových zastávek ´ruce pryč´,“ řekl radní Jiří Veselý.

Stále se jedná

Technická správa komunikací tvrdí, že o konečné podobě zastávek ještě není rozhodnuto.

„Projekt bezbariérovosti je to, o čem se stále jedná a bude jednat. Není to uzavřená věc. Záleží na finančních možnostech. Teprve se uvidí, na jaké řešení bezbariérovosti budou peníze,“ uvedl tiskový mluvčí TSK Tomáš Mrázek.

Radní Jiří Veselý řekl, že obě organizace Hlavního města Prahy požadují rozdělit celou akci na dvě části tak, že první etapa by se týkala pouze části Jindřišská, a to s pevným termínem realizace, kdežto druhá etapa, zahrnující zastávky Vodičkova a Lazarská, by neměla stanoven žádný závazný termín.

V souladu se zadáním

Dopravní podnik se brání. „Již v roce 2012 jsme přerušili přípravy rekonstrukce tramvajové trati pro nepřipravenost Technické správy komunikací na součinnosti ve věci výstavby nových chodníků a zastávek v okolí naši tramvajové trati,“ uvedla Aneta Řehková z tiskového oddělení pražského dopravního podniku, s tím, že podnik vyprojektoval koleje zcela v souladu se zadáním Prahy 1.

„Přestavba celých uličních prostorů musí být vždy ve shodě s dalšími investory. Na to je platné usnesení Rady hl. m. Prahy z roku 2002, jehož nepřesné dodržování nám vytknul i auditor. Nyní tedy, do nalezení celkové shody v této věci, nechystáme rekonstrukci tramvajové trati,“ dodala.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30 | Aktualizováno 1. ledna 1970, 01:00

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Tato běžně používaná věc může zabíjet. Týká se to překvapivě velkého množství lidí

6. listopadu 2017 v 11:37 | Aktualizováno 1. ledna 1970, 01:00

Kolik především mladých nevidíte na silnici jinak, než se sluchátky v uších? Ať už jde o pěší, řidiče nebo cyklisty. Z průzkumu odborníků ÚAMK a dalších evropských automotoklubů vyplývá, že každý desátý v průměru jede na kole se sluchátky na uších. Že je to jejich věc? Ne tak docela, protože...

Další články
Nahoru