dnes
Čtvrtek - skorojasno
10°C
zítra
Pátek - polojasno
13°C
pozítří
Sobota - obcasny-dest
9°C
Počet nehod tramvají s chodci se asi letos sníží, přesto je stále vysoký
Ilustrační foto: archiv

Počet nehod tramvají s chodci se asi letos sníží, přesto je stále vysoký

Pokud nedojde v posledních týdnech roku k nějakému nečekanému navýšení, budou moci policejní statistici po prosinci konstatovat, že se podařilo zastavit a obrátit trend z posledních let, kdy v Praze přibývalo nehod tramvají s chodci. 

V roce 2013 došlo v Praze k 72 takovým nehodám. O rok později jich už bylo 77 a loni dokonce 84. Za prvních deset měsíců letošního roku se stalo 53 nehod. Pokud by byl potvrzen dosavadní trend, počet nehod by měl být nižší než loni.

Letos doposud na území metropole zemřeli při srážkou s tramvají dva chodci, 11 jich bylo těžce zraněno, 36 lehce. V drtivé většině případů může za nehody nepozornost chodců, jen při dvou letošních kolizích byla na vině nepřiměřená rychlost tramvaje.

Pražští policisté proto i letos pokračují v projektu „Není cesty zpět“, který má upozornit chodce na rizikové chování v silničním provozu. Cílem je především poukázat na skutečnost, že tramvaj má na přechodu pro chodce přednost.

V období od 22. do 25. listopadu bude na čtyřech tramvajových obratištích v Praze přistavena speciálně upravená „preventivní tramvaj“, ve které budou pro žáky vybraných základních škol připraveny přednášky a besedy, při kterých budou policisté společně s dispečery a řidiči dopravního prezentovat základní bezpečnostní pravidla a specifika tramvajového provozu v metropoli.

Závažnost tohoto tématu budou dokreslovat fotografie, umístěné uvnitř tramvaje, na kterých jsou zachyceny následky dopravních nehod tramvají s chodci a především činnost složek hasičů, policistů a záchranářů při těchto nehodách.

Součástí projektu, jsou každým rokem také hlášení v tramvajích, která budou po dobu jednoho měsíce na rizikových místech připomínat cestujícím, že „na přechodu pro chodce nemá chodec přednost před tramvají“.

Před pár lety byla mezi laickou i odbornou veřejností diskutována možnost, že by chodci měli mít na přechodech před tramvajemi přednost. Vznikal i návrh v politické rovině. Brzy se však od něj upustilo, protože různými odbornými testy bylo demonstrováno, že by v takovém případě byli ohroženi cestující v tramvajích, protože by často docházelo k nečekanému brždění před přechodem.


Další články
Nahoru