dnes
Úterý - obcasny-dest
9°C
zítra
Středa - zatazeno
11°C
pozítří
Čtvrtek - zatazeno
11°C
Po rasistickém útoku přibydou v MHD kamery. Ale jen u moderních vozů
Rasistický útok se stal v tramvaji Tatra T3R.PLF. V jejím interiéru se s kamerami nepočítá ani v budoucnu. Foto: archiv

Po rasistickém útoku přibydou v MHD kamery. Ale jen u moderních vozů

Když minulou sobotu zmlátila v pražské tramvaji skupina fanoušků fotbalového týmu SK Sigma Olomouc Afričana kvůli jeho barvě pleti, řidička vozu tvrdila, že přes skupinu fotbalových chuligánů napadení příliš neviděla a nemůže ho tedy popsat. Kritické hlasy upozorňovaly na fakt, že mnoho prostředků MHD v metropoli nemá kamery, které by snímaly dění ve vozech, působily preventivně a především pomáhaly přispět k objasňování těchto přestupků či trestných činů. Dopravní podnik slíbil, že se v tomto ohledu bude situace zlepšovat. Ale jen u nových typů vozů.

Postupně všechny pražské tramvaje budou mít takzvané nehodové kamery, které budou umístěné na předním čele. Tyto kamery sice dokážou monitorovat dění před tramvají a poslouží při vyšetřování nehod, nicméně k objasnění trestné činnosti uvnitř tramvaje nepřispějí.

Kamery, které budou snímat dění ve voze, se týkají a budou týkat jen nejnovějšího typu tramvají v Praze – 15T ForCity. Přitom třeba legendárních „té trojek“ jezdí po Praze stále velké množství. Rasistický útok se stal v upraveném voze Tatra T3, který byl zmodernizován do částečně nízkopodlažní tramvaje.

 „Nejbezpečněji zajištěné budou moderní tramvaje 15T. Celkem 250 těchto tramvají ForCity  by mělo disponovat v příštím roce systémem záznamu vnějších a vnitřních kamer,“ sdělil Jan Šurovský, technický ředitel DPP.

V tramvajích typu 14T a 15T jsou i takzvané komunikátory, díky nimž se cestující může spojit online přímo s řidičem. Komunikátory jsou umístěné vždy u dveří pro cestující a v celém vozidle jsou tři.

Plánované počty tramvajových vozů s takzvanou nehodovou kamerou

•    57 vozů 14T
•    250 vozů 15T
•    383 vozů T3R.P
•    55 KT8N2

Plánované počty tramvajových vozů se systémem záznamu vnějších a vnitřních kamer

•    250 vozů 15T

Autobusy

Ve všech nově nakoupených autobusech od září 2009 je instalován kamerový systém, který umožňuje funkci přenosu obrazu na pracoviště řidiče a zároveň pořizování krátkého obrazového záznamu v nouzi.

Po aktivaci tísňového tlačítka v kabině řidiče je vytvořen zakódovaný záznam v délce trvání 15 minut. Tento záznam je možné do dvou hodin od vytvoření z vozu vyčíst, pomocí speciálního softwaru dekódovat a využít pro dokumentaci případného přestupku nebo trestného činu pro orgány činné v trestním nebo přestupkovém řízení. V současné době je takto vybaveno 656 autobusů, což činí 56 % vozového parku autobusů.

Aktuálně vysoutěžené autobusy (150 kusů SOR NB 18 a 50 kusů SOR BN 12), které by měly být postupně dodávány od letošního prosince, budou kromě přenosu obrazu na pracoviště řidiče vybaveny nově systémem kontinuálního záznamu kamer, a to v souladu s registrací u Úřadu na ochranu osobních údajů. Záznam bude pořizován jak z interiérových kamer, tak i z nově doplněné čelní nehodové kamery. Kamery v metru automaticky ukládají záznam po dobu jednoho týdne.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru