Po půl roce končí záchranný režim pro bývalé zákazníky Bohemia Energy
14. dubna 2022 08:27
Pro innogy končí zákonná povinnost zajistit dodávky plynu pro tyto zákazníky v režimu dodavatele poslední instance
Dodavatel poslední instance (DPI) innogy současně splní svou zákonnou povinnost, zajistit pro tyto odběratele dodávky plynu po dobu trvání záchranného režimu. Těsně před uplynutím ochranné lhůty zůstává bez smlouvy a nového dodavatele tisícovka bývalých zákazníků Bohemia Energy. Z původních asi 240 tisíc zákazníků je to naprosto minoritní skupina zákazníků, naopak 99,5 % zákazníků z DPI odešlo a má nové smlouvy buď u innogy nebo jiných obchodníků.
„Od 17. října loňského roku jsme v roli dodavatele poslední instance postupně převzali odpovědnost za dodávky plynu pro skoro čtvrt milionu zákazníků padlých dodavatelů energií. Komunikace a pomoc při řešení složité situace s postiženými klienty kladla obrovské nároky na náš zákaznický servis. Především v prvních týdnech jsme čelili masivnímu náporu frustrovaných a často vyděšených zákazníků v našich pobočkách a na zákaznické lince. Nečekanou krizovou situaci jsme díky ohromnému úsilí našich zaměstnanců zvládli velmi dobře,“ uvedl Tomáš Varcop, předseda představenstva innogy Česká republika.
V DPI zůstává tisícovka zákazníků, většina z nich na plynu jen vaří
Z tisícovky zákazníků, kteří v DPI zůstali, jich zhruba 800 používá plyn pouze na vaření. Právě to, že na plynu jen vaří a chtějí ho odpojit, uváděli mnozí z těchto zákazníků jako důvod, proč situaci neřešili. V průběhu šestiměsíčního období DPI innogy neodpojila žádnou domácnost. Zákazníci, kteří zůstanou i po 17. dubnu bez smlouvy a nového dodavatele, spadnou do tzv. neoprávněného odběru a další kroky s nimi bude řešit provozovatel distribuční soustavy.
Většina zákazníků, které zklamal jejich původní dodavatel, však dala na doporučení Energetického regulačního úřadu a jednotlivých dodavatelů poslední instance, a z režimu DPI se snažila odejít co nejdříve. Podle statistiky innogy 93 % zákazníků opustilo DPI do konce loňského roku, tedy během prvních dvou a půl měsíců.
„Pro zákazníky, kteří nereagovali na naše dopisy, jsme udělali naprosté maximum, abychom je informovali o nutnosti uzavřít novou smlouvu a odchodu z režimu DPI. Několikrát jsme je kontaktovali písemně, elektronicky, po telefonu, a dokonce i osobními návštěvami zástupců innogy. Velký dík patří také pracovníkům úřadů práce, kteří zákazníky také kontaktovali. Tato spolupráce byla velmi efektivní a pomohla snížit konečné počty zákazníků v DPI,“ řekl David Konvalina, ředitel innogy pro maloobchod a marketing.