Dnes Pátek - jasno 22°C
Zítra Sobota - zatazeno 26°C
Pátek 6. 8. 2021
Svátek má Oldřiška
Koronavirus
Aktuální informace o epidemii.
Po letech odkladů začala stavba prodloužení tramvajové tratě z Barrandova do Holyně
Koleje povedou z Barrandova do Holyně. Foto: DPP

Po letech odkladů začala stavba prodloužení tramvajové tratě z Barrandova do Holyně

Pražský dopravní podnik (DPP) včera zahájil stavbu první části prodloužení tramvajové tratě ze zastávky Sídliště Barrandov do Slivence. Trať bude dočasně končit v Holyni, měřit bude zhruba jeden kilometr. Dostavěna by měla být za deset měsíců. Po dokončení první části vybuduje podnik koleje do Slivence.

Na trati do Holyně budou dva páry zastávek: Kaskády a Holyně. Novou trať postaví společnost STRABAG Rail. Předpokládané celkové náklady výstavby činí 169 milionů korun, 85 procent uznatelných nákladů pokryje dotace Evropské unie, Evropských strukturálních a investičních fondů z Operačního programu Doprava 2. Cestující by se po nové trati mohli poprvé svézt nejpozději na konci dubna 2022. 

Nová trať bude ze smyčky Sídliště Barrandov pokračovat podél Werichovy ulice ke křižovatce ulic Miloše Havla a Baarové. Zde se stočí jihozápadním směrem do plánované ulice Nataši Gollové, kterou povede až po budoucí náměstí Olgy Scheinpflugové, kde DPP vybuduje první dvojici zastávek nazvaných Kaskády. 

Kolejový svršek bude až po zastávku Kaskády zatravněn, trať v oblasti samotné zastávky bude vydlážděna. Stavba tramvajové tratě bude v této oblasti probíhat současně s výstavbou nové městské čtvrti. 

Z budoucího náměstí Olgy Scheinpflugové tramvajová trať povede dále ulicí Nataši Gollové směrem k městské části Holyně k ulici U Náhonu, kde v jejím sousedství DPP vybuduje druhou dvojici zastávek Holyně a úvrať pro změnu směru jízdy. 

Tramvajovou smyčku ve Slivenci DPP vybuduje až v rámci stavby 2. etapy Holyně – Slivenec. Od zastávky Kaskády až po zastávku Holyně bude mít nová tramvajová trať otevřený kolejový svršek. Asfaltový povrch bude pouze na přejezdech, například v křižovatce s Werichovou ulicí. 

„Pro prodloužení do Slivence už zpracováváme dokumentaci pro stavební povolení. Maximálně za deset měsíců bude hotovo a obyvatelé tamní rezidenční čtvrti se po desítkách let i slibů konečně dočkají komfortního a spolehlivého spojení s centrem města,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě). 

„Příprava trati trvala neuvěřitelných 14 let. Troufám si říct, že to je rekord mezi projekty nových tramvajových tratí a pevně věřím, že nebude překonán. V přípravou jsme začali v roce 2007, v roce 2010 se změnil územní plán, v roce 2014 nabylo právní moci územní rozhodnutí a loni na konci roku i stavební povolení,“ uzavřel technický ředitel DPP Jan Šurovský. Zahájení stavby dlouho oddalovaly majetkoprávní spory. 

Podle starostky Prahy 5 Renáty Zajíčkové (ODS) městská část prodloužení trati s Barrandova vítá. „Barrandov se rozšiřuje, vznikají stovky nových bytů, a proto je nutné myslet i na mobilitu. Je správná, že se tramvajová trať prodlužuje a nabídne tak novým obyvatelům Barrandova pohodlnou, ekonomickou a ekologickou dopravu z místa bydliště. Navít tato trať je plná krásných výhledů na Prahu, skály a údolí,“ uvedla.


Opravy Chopinovy ulice

28. července 2021 v 09:18

V Chopinově ulici, mezi čísly popisnými 2 až 10, budou probíhat stavební práce.

Z dálnice D11 u Prahy se nepodařilo odklidit vybouraný materiál

26. července 2021 v 09:25

Dálnici D11, která je kvůli demolici mostu uzavřená na okraji Prahy od sobotního odpoledne, se dnes nepodařilo zprovoznit před ranní dopravní špičkou.

Další články
Nahoru