Dnes Sobota - oblacno 14°C
Zítra Neděle - skorojasno 23°C
Sobota 8. 5. 2021
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Ke kritice světelné závory mezi Bohnicemi a Trojou se po policistech přidali i silničáři
Ulice K Pazderkám, kterou jezdí řidiči z Bohnic do Troji. Foto: archiv

Ke kritice světelné závory mezi Bohnicemi a Trojou se po policistech přidali i silničáři

Podle plánů vedení Prahy měla letos na jaře začít fungovat takzvaná světelná závora, která by v době dopravních špiček znemožňovala řidičům jezdit ve směru od Bohnic do Troje. Opatření, které na základě žádosti městské části Praha -Troja zadal magistrát k realizaci Technické správě komunikací (TSK), je nyní v připomínkovém řízení. V jeho rámci přibylo odmítavých stanovisek, naposledy zaznělo, možná trochu paradoxně, od TSK. Zvyšuje se tak pravděpodobnost, že k realizaci opatření nakonec nedojde. Semafor v ulici K Pazderkám dlouhodobě odmítá radnice Prahy 8, naopak trojská radnice o něj stojí.

Jak server Pražský patriot nedávno informoval, Policie ČR vydala v rámci řízení stanovisko, kterým světelnou závoru nedoporučuje. „Považujeme za velmi nevhodné realizovat navržené dopravní opatření. V současné době jsou z Prahy 8 do centra pouze tři sběrné komunikace, které v poslední době zaznamenaly proměnu, z kapacitního hlediska k horšímu, například v Zenklově ulici,“ uvedlo ve svém vyjádření Oddělení dopravního inženýrství Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy.

Nedávno dorazilo na radnici Prahy 8 i vyjádření generálního ředitele TSK a předsedy představenstva Jozefa Sinčáka. V něm upozorňuje, že Trojská ulice, jako místní komunikace II. třídy, má nemalý dopravní význam, respektive neslouží jen pro obsluhu přilehlých objektů, ale vytváří i funkční propojení Prahy 8 s centrem města. Jinými slovy, hlavní tepna v Troji by podle něj neměla sloužit jen řidičům z této městské části.

„Regulace automobilové dopravy tímto způsobem je z pohledu TSK nekoncepční a vede pouze k přesunu problémů na místa jiná. Takto vytvořený precedens by mohl vyvolat vlnu obdobných ad hoc instalací na různá místa v hlavním městě bez jasné celoměstské vize. Sice vnímáme aktuální dopravní problémy na řešené komunikaci, je však třeba konstatovat, že za vyšší využívání této alternativní trasy mohou kapacitní problémy na nadřazené komunikační síti, zejména při regulaci tunelového komplexu na Městském okruhu. Z našeho pohledu je tedy třeba řešit primárně příčiny přehlcení na hlavní síti, nikoliv jejich následky,“ napsal Sinčák.

Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) byla světelná závora navržena jako jedno z možných na podnět místních. „TSK nyní analyzuje situaci a připravuje podklady včetně simulací, jaké dopady by instalace světelné závory měla,“ uvedl letos v lednu.

Podle Sinčáka však TSK nedostala konkretizované zadání, proto žádnou analýzou nedisponuje. „Konkretizovaným zadáním pak máme na mysli zejména modelové prověření vlastní regulace, tedy v jakém rozsahu a v jakém období by měla být aplikována a jaké indikátory by měly být sledovány,“ uvedl ve svém vyjádření.

„Máme v živé paměti dopravní kolaps, který způsobil jeden zákaz vjezdu před trojskou serpentinou v roce 2017. Chceme předejít tomu, aby ho Praha způsobila znovu. Nejenže to zkomplikuje situaci řidičům, ale také to zabrzdí MHD,“ uvedl starosta Prahy 8 Ondřej Gros (ODS).

Zda nakonec bude světelná závora instalována, či ne, by se mělo rozhodnout v následujících týdnech. Stanovisko TSK, respektive Policie ČR, nakonec nebude pro konečný verdikt nijak závazné. „Světelná signalizace s regulační funkcí podle ní může být realizována pouze v případě vydání stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích. S ohledem na zákonné lhůty je nejdříve možný termín realizace na jaře 2020. V případě nesouhlasu dotčených orgánů nebude možné toto opatření realizovat vůbec,“ sdělila serveru Pražský patriot již dříve mluvčí TSK Barbora Lišková.


Most v ulici Za Černým mostem bude neprůjezdný

6. května 2021 v 15:07

Technická správa komunikací (TSK) zahájí v úterý18. května rekonstrukci mostu, který vede přes železniční trať a převádí ulici Za Černým mostem, která se dále napojuje přes komunikaci Cíglerova na Pražský okruh (Poděbradská/Chlumecká).

V noci ze čtvrtka na pátek neprojedete Brusnickým a Dejvickým tunelem

4. května 2021 ve 14:03

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie budou tunely Brusnický a Dejvický uzavřeny od čtvrtka 6. května od 23 hodin do pátku 7. května do 5 hodin.

V noci ze středy na čtvrtek neprojedete Strahovským tunelem

3. května 2021 ve 13:59

Z důvodu pravidelné údržby technologie a čištění kamer bude Strahovský tunelu od středy 5. května od 23 hodin do čtvrtka 6. května do 5 hodin uzavřen.

Patočkovu ve směru do centra uzavřou opravy

1. května 2021 v 09:03

Technická správa komunikací (TSK) zahájí 10. května souvislou údržbu ulice Patočkova ve směru do centra, v úseku ulic Bělohorská a Pod Královkou.

Pro nový tunel do Berouna hledá Správa železnic zpracovatele dokumentace

29. dubna 2021 ve 12:42

Správa železnic vyhlásila opakované výběrové řízení na zhotovení aktualizace dokumentace pro územní řízení stavby nové trati mezi Prahou-Smíchovem a Berounem. Její součástí bude přibližně 24 kilometrů dlouhý tunel.

Praha 9: Nově otevřené parkoviště pro rezidenty

27. dubna 2021 v 11:35

Od úterý 27. dubna je řidičům k dispozici rezidentské parkoviště za Poliklinikou Prosek.

Další články
Nahoru