Dnes Středa - mlha 6°C
Zítra Čtvrtek - zatazeno 13°C
Středa 3. 3. 2021
Svátek má Kamil
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Ke kritice světelné závory mezi Bohnicemi a Trojou se po policistech přidali i silničáři
Ulice K Pazderkám, kterou jezdí řidiči z Bohnic do Troji. Foto: archiv

Ke kritice světelné závory mezi Bohnicemi a Trojou se po policistech přidali i silničáři

Podle plánů vedení Prahy měla letos na jaře začít fungovat takzvaná světelná závora, která by v době dopravních špiček znemožňovala řidičům jezdit ve směru od Bohnic do Troje. Opatření, které na základě žádosti městské části Praha -Troja zadal magistrát k realizaci Technické správě komunikací (TSK), je nyní v připomínkovém řízení. V jeho rámci přibylo odmítavých stanovisek, naposledy zaznělo, možná trochu paradoxně, od TSK. Zvyšuje se tak pravděpodobnost, že k realizaci opatření nakonec nedojde. Semafor v ulici K Pazderkám dlouhodobě odmítá radnice Prahy 8, naopak trojská radnice o něj stojí.

Jak server Pražský patriot nedávno informoval, Policie ČR vydala v rámci řízení stanovisko, kterým světelnou závoru nedoporučuje. „Považujeme za velmi nevhodné realizovat navržené dopravní opatření. V současné době jsou z Prahy 8 do centra pouze tři sběrné komunikace, které v poslední době zaznamenaly proměnu, z kapacitního hlediska k horšímu, například v Zenklově ulici,“ uvedlo ve svém vyjádření Oddělení dopravního inženýrství Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy.

Nedávno dorazilo na radnici Prahy 8 i vyjádření generálního ředitele TSK a předsedy představenstva Jozefa Sinčáka. V něm upozorňuje, že Trojská ulice, jako místní komunikace II. třídy, má nemalý dopravní význam, respektive neslouží jen pro obsluhu přilehlých objektů, ale vytváří i funkční propojení Prahy 8 s centrem města. Jinými slovy, hlavní tepna v Troji by podle něj neměla sloužit jen řidičům z této městské části.

„Regulace automobilové dopravy tímto způsobem je z pohledu TSK nekoncepční a vede pouze k přesunu problémů na místa jiná. Takto vytvořený precedens by mohl vyvolat vlnu obdobných ad hoc instalací na různá místa v hlavním městě bez jasné celoměstské vize. Sice vnímáme aktuální dopravní problémy na řešené komunikaci, je však třeba konstatovat, že za vyšší využívání této alternativní trasy mohou kapacitní problémy na nadřazené komunikační síti, zejména při regulaci tunelového komplexu na Městském okruhu. Z našeho pohledu je tedy třeba řešit primárně příčiny přehlcení na hlavní síti, nikoliv jejich následky,“ napsal Sinčák.

Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) byla světelná závora navržena jako jedno z možných na podnět místních. „TSK nyní analyzuje situaci a připravuje podklady včetně simulací, jaké dopady by instalace světelné závory měla,“ uvedl letos v lednu.

Podle Sinčáka však TSK nedostala konkretizované zadání, proto žádnou analýzou nedisponuje. „Konkretizovaným zadáním pak máme na mysli zejména modelové prověření vlastní regulace, tedy v jakém rozsahu a v jakém období by měla být aplikována a jaké indikátory by měly být sledovány,“ uvedl ve svém vyjádření.

„Máme v živé paměti dopravní kolaps, který způsobil jeden zákaz vjezdu před trojskou serpentinou v roce 2017. Chceme předejít tomu, aby ho Praha způsobila znovu. Nejenže to zkomplikuje situaci řidičům, ale také to zabrzdí MHD,“ uvedl starosta Prahy 8 Ondřej Gros (ODS).

Zda nakonec bude světelná závora instalována, či ne, by se mělo rozhodnout v následujících týdnech. Stanovisko TSK, respektive Policie ČR, nakonec nebude pro konečný verdikt nijak závazné. „Světelná signalizace s regulační funkcí podle ní může být realizována pouze v případě vydání stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích. S ohledem na zákonné lhůty je nejdříve možný termín realizace na jaře 2020. V případě nesouhlasu dotčených orgánů nebude možné toto opatření realizovat vůbec,“ sdělila serveru Pražský patriot již dříve mluvčí TSK Barbora Lišková.


Po zimní přestávce pokračují práce v Türkově ulici

Dnes ve 12:30

Technická správa komunikací (TSK) začne od 15. března 2021 se stavebními pracemi na mostním objektu X699 v ulici Türkova. Práce by měly skončit 31. května 2021.

V úseku Flora – Náměstí Míru nepojedou tramvaje

Včera v 15:37

Z důvodu údržby tramvajové trati dochází od pátku 5. března od 20 hodin do neděle 7. března přibližně do 22:30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Flora – Náměstí Míru.

Křižovatku ulic Karlická x Pod Klapicí čeká rekonstrukce

Včera v 11:14

Technická správa komunikací začne v pondělí 8. března v okolí Karlické ulice s přípravnými pracemi pro stavbu a její objízdnou trasu v Radotíně. Hlavní práce na stavbě začínají od 15. března a skončit by měly začátkem srpna 2022.

Tunely Strahovský, Brusnický a Dejvický budou uzavřeny

1. března 2021 ve 13:01

Z důvodu údržby technologie a čištění kamer bude Strahovský tunel uzavřen od středy 3. března od 23 hodin do čtvrtka 4. března do 5 hodin.

Křižovatka Suchdolské a Kamýcké je v provozu

1. března 2021 v 11:48

Od pondělí 1. března je křižovatka Suchdolské a Kamýcké ulice opět v obousměrném provozu. Do Suchdolské se vrátily i autobusy linky 147 ve směru do centra.

Tunelovým komplexem Blanka od čtvrtka v noci neprojedete

25. února 2021 ve 13:09

Uzavření tunelového komplexu Blanka je plánováno od čtvrtka 25. února od 23 hodin do pátku 26. února do 5 hodin.

Výluka tramvají Malostranská – Chotkovy sady prodloužena

25. února 2021 v 11:27

V Chotkově ulici se opravuje trať, kolem Jeleního příkopu nejezdí tramvaje, výluka bude prodloužena do 5. března.

V pražské MHD se změní hlášení o povinnosti mít zakrytý nos a ústa

23. února 2021 v 15:17

Pražský dopravní podnik (DPP) upraví hlášení o povinnosti mít v MHD zakrytý nos a ústa. Učiní tak kvůli vládnímu nařízení nosit respirátor, nanoroušku či dvě chirurgické roušky přes sebe. Hlášení začne vysílat od čtvrtka 25. února. Na dotaz ČTK to dnes uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková. Dosud mohli...

Další články
Nahoru