Ke kritice světelné závory mezi Bohnicemi a Trojou se po policistech přidali i silničáři
13. února 2020 16:22
Jak server Pražský patriot nedávno informoval, Policie ČR vydala v rámci řízení stanovisko, kterým světelnou závoru nedoporučuje. „Považujeme za velmi nevhodné realizovat navržené dopravní opatření. V současné době jsou z Prahy 8 do centra pouze tři sběrné komunikace, které v poslední době zaznamenaly proměnu, z kapacitního hlediska k horšímu, například v Zenklově ulici,“ uvedlo ve svém vyjádření Oddělení dopravního inženýrství Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy.
Nedávno dorazilo na radnici Prahy 8 i vyjádření generálního ředitele TSK a předsedy představenstva Jozefa Sinčáka. V něm upozorňuje, že Trojská ulice, jako místní komunikace II. třídy, má nemalý dopravní význam, respektive neslouží jen pro obsluhu přilehlých objektů, ale vytváří i funkční propojení Prahy 8 s centrem města. Jinými slovy, hlavní tepna v Troji by podle něj neměla sloužit jen řidičům z této městské části.
„Regulace automobilové dopravy tímto způsobem je z pohledu TSK nekoncepční a vede pouze k přesunu problémů na místa jiná. Takto vytvořený precedens by mohl vyvolat vlnu obdobných ad hoc instalací na různá místa v hlavním městě bez jasné celoměstské vize. Sice vnímáme aktuální dopravní problémy na řešené komunikaci, je však třeba konstatovat, že za vyšší využívání této alternativní trasy mohou kapacitní problémy na nadřazené komunikační síti, zejména při regulaci tunelového komplexu na Městském okruhu. Z našeho pohledu je tedy třeba řešit primárně příčiny přehlcení na hlavní síti, nikoliv jejich následky,“ napsal Sinčák.
Podle Sinčáka však TSK nedostala konkretizované zadání, proto žádnou analýzou nedisponuje. „Konkretizovaným zadáním pak máme na mysli zejména modelové prověření vlastní regulace, tedy v jakém rozsahu a v jakém období by měla být aplikována a jaké indikátory by měly být sledovány,“ uvedl ve svém vyjádření.
„Máme v živé paměti dopravní kolaps, který způsobil jeden zákaz vjezdu před trojskou serpentinou v roce 2017. Chceme předejít tomu, aby ho Praha způsobila znovu. Nejenže to zkomplikuje situaci řidičům, ale také to zabrzdí MHD,“ uvedl starosta Prahy 8 Ondřej Gros (ODS).
Zda nakonec bude světelná závora instalována, či ne, by se mělo rozhodnout v následujících týdnech. Stanovisko TSK, respektive Policie ČR, nakonec nebude pro konečný verdikt nijak závazné. „Světelná signalizace s regulační funkcí podle ní může být realizována pouze v případě vydání stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích. S ohledem na zákonné lhůty je nejdříve možný termín realizace na jaře 2020. V případě nesouhlasu dotčených orgánů nebude možné toto opatření realizovat vůbec,“ sdělila serveru Pražský patriot již dříve mluvčí TSK Barbora Lišková.