Po devíti měsících se v Radotíně otevřel nový podjezd pod modernizovanou tratí
10. prosince 2020 09:26
Skončila tak nejcitelnější část rekonstrukce trati, která výrazně poznamenala dopravu v centru Radotína. Staré, nevyhovující kamenné zdi s železnou konstrukcí mostu byly nahrazeny monolitickou konstrukcí se zabudovanými ocelovými nosníky.
Šíře prostoru pod mostem se zvětšila z původních 15 na 17,9 metru, rozšířeny byly i samotné jízdní pruhy pro automobily. Každý z nich nyní disponuje šířkou 3,5 metru. Pěším bude od nynějška sloužit chodník široký dva metry.
„Další aktuální změnou je přidání druhé provizorní měnírny, která přispěje ke zkvalitnění napájení trakční soustavy v uzlu Praha, především pak na příměstské trati Praha – Beroun,“ uvedla mluvčí státní organizace Správa železnic Radka Pistoriusová.
Na novém mostě jsou tři koleje – dvě pro provoz mezi Prahou a Berounem a jedna směřující do cementárny, čímž se zlepší propustnost hlavní tratě. Vlaky však začnou nový most plně využívat až v březnu příštího roku, kdy budou hotovy zásypy mostní konstrukce, protihlukové stěny a napojení nových kolejí.