
Playing Prague. Nová digitální hra představuje Pražanům i turistům historii města
11. června 2025 15:48
Srdcem letošních brandových kampaní Prague.eu a V Praze jako doma je originální digitální hra Playing Prague. Pro PCT ji za 1,5 milionu korun vytvořilo nezávislé herní studio Charles Games jako poctu talentům, inovacím a gamingu. Hra přináší výzvu pro zkušené milovníky hlavolamů i příležitostné hráče. Každý level se věnuje jiné čtvrti, průběžně roste obtížnost hry a zjevují se známé památky, které přibližují radost z objevování Prahy v reálném světě.
Digitální kampaň Prague.eu cílí na desítku prioritních zahraničních trhů v čele s Německem. Kampaň zaměřená na domácí cestovatele V Praze jako doma se objeví ve formátech TV spotů, v tištěné inzerci i online.
Hra Playing Prague má za cíl mimo jiné podpořit i lákání talentů do Prahy a podpořit iniciativu Study in Prague, jejímž cílem je motivovat zahraniční studenty ke studiu právě v české metropoli.
„Prostřednictvím letošních marketingových kampaní, jejichž hlavní součástí je právě uvedená hra Playing Prague, ukazujeme metropoli jako otevřené, inspirativní město, které dokáže zaujmout nejen historickými památkami, ale i moderním přístupem k cestovatelskému zážitku. Tato digitální hra propojuje zábavu s poznáním a podněcuje hlubší zájem o Prahu, její příběhy i kulturní dědictví,“ řekl náměstek primátora pro kulturu a cestovní ruch Jiří Pospíšil (TOP 09).
„Prahu letos navštíví 8,5 milionu turistů, tím počtem už jsme dávno před covidem, nárůst je enormní, každý rok je to 8 až 10 procent. Praha chce, aby sem jezdili lidé, kteří si užívají specifik tohoto nádherného města, a ne pouze levného alkoholu. Je skvělé, že Prague City Tourism láká takové turisty, kteří si umí užít specifika a krásy Prahy,“ dodal.„Gaming vnímáme jako univerzální jazyk současnosti, který oslovuje nejen mladou cílovou skupinu napříč světem. Věříme, že spojení města s kvalitní logickou hrou má obrovský potenciál v oblasti brandingu, ale i v prohlubování vztahu nejen přijíždějících cestovatelů, ale i místních k samotnému městu,“ řekla místopředsedkyně představenstva PCT Jana Adamcová. „Každý detail hry oslavuje tisícileté kulturní dědictví Prahy a je odrazem talentu pražských tvůrců,“ pokračovala.
„Celý rok jsme vyvíjeli hru, která má být poctou Praze, hra má několik úrovní, hrací karty nesou znaky domovních znamení, hráč si přečte, co které domovní znamení představuje, při hře stavíte památky, které jsou nejznámější v Praze, hra má v současnosti 6 levelů s tím, že až se hra rozjede, máme ideu rozšiřovat o další úrovně. Při hře můžete odhalovat osobnosti v Praze, město chceme prezentovat skrze osobnosti, které Prahu utvářely nebo utvářejí,“ sdělila.
Kreativní zpracování propojuje svět herního designu, vzdělávání i městského storytellingu. Praha je v ní hlavní hrdinkou. V každém levelu budují hráči pražské dominanty, objevují osobnosti spjaté s historií Prahy jako je Věra Čáslavská, Mozart nebo Kafka a učí se o kulturním bohatství metropole formou zábavné interakce.
„Playing Prague je relaxační logickou hrou, ve které hráč kombinacemi buduje město a logicky skládá vzory, které mu otevírají nové úrovně hry. Každá z nich je věnovaná jedné ikonické pražské památce,” popsal Lukáš Kolek z Charles Games.

Každý hráč si zde najde to své, ať chce jen brouzdat Prahou od Prašné brány k Petřínu a dozvědět se více o pražských památkách a osobnostech, nebo má ambici nahnat co nejvíce bodů a prozkoumat, jak co nejstrategičtěji rozložit jednotlivé karty a jednotlivá místa propojit jako puzzle.
Hra Playing Prague je od 11. června dostupná zdarma na platformách Google Play a App Store, ve třech jazykových mutacích, a to v češtině, angličtině a němčině. Hra vznikla jako společný projekt Prague City Tourism a Charles Games. Vše je propojené přes novou landing page: prague.eu/hra, kde zájemci naleznou nejen hru, ale také doprovodný obsah včetně příběhů osobností a kulturních tipů z Prahy.
„Pro domácí i příjezdový cestovní ruch startují kampaně ve čtvrtek. Odstartuje je spot v televizním vysílání a série bannerů a videí v digitálním prostředí. Co se týče zahraničí, už od covidu jsme se naučili být v online, protože je to nejflexibilnější. Trhy, ve kterých budeme kampaň propagovat, jsou Polsko, Německo, Rakousko, Itálie, Španělsko, Francie, Nizozemsko, Belgie, Velká Británie. Jsou to země, které jsou v desítce našich nejsilnějších zdrojových trhů, to znamená že z těchto zemí k nám nejvíce turisté jezdí a ve kterých systematicky děláme kampaň,“ dodala Jana Adamcová.