Platforma Airbnb se stará o bezpečí cestovatelů
7. dubna 2016 07:13
Airbnb představilo na začátku tohoto roku novou podobu tzv. karet pro nouzové situace, kterou si od té doby stáhlo a vyvěsilo ve svém bytě, pokoji či apartmánu na tisíce hostitelů z celého světa. Tyto karty předávají hostům ty nejdůležitější informace, jako jsou čísla tísňového volání (USA – 911, Evropa – 112, Austrálie – 000), umístění hasicích přístrojů, požárních hlásičů či nouzových východů atd.
„Jsme velmi rádi, že máme příležitost spolupracovat právě s Airbnb. Naše partnerství s touto komunitní platformou nám umožňuje oslovit tisíce cestovatelů v Evropě a zvýšit tak šanci, že se pomoc dostane včas k těm, kteří ji aktuálně nejvíce potřebují. Gratulujeme Airbnb k získání ceny za zvyšování povědomí o jednotném evropském čísle tísňového volání (112) a za jejich přínos k zvyšování veřejné bezpečnosti,“ říká Gary Machado, Executive Director asociace EENA.
Během třídenní konference v Praze představila Kellie Bentz, zástupkyně Airbnb, která má na starost řešení následků živelných katastrof, více než 500 expertům z nejrůznějších firem mimo jiné i záchranný systém Airbnb. Ten má za cíl usnadnit práci hostitelům, kteří chtějí poskytnout střechu nad hlavou všem lidem trpícím následky katastrof.
Při živelné či jiné katastrofě sytém automaticky rozešle e-maily s prosbou o pomoc všem hostitelům v postižené oblasti, ti pak mohou lidem v nouzi nabídnout ubytování zdarma. Od roku 2013, kdy byla tato iniciativa zahájena, pomohla komunita hostitelů po celém světě při řadě živelných katastrof, např. při požárech v San Diegu, záplavách na Balkáně, Sardinii, v Londýně či Coloradu, zemětřesení na ostrově Kefalonia, sněhové bouři v Atlantě či Torontu a další.