Platební brány a světové trendy: Jaké technologie ovlivní placení a jak si jako firma udržet náskok před ostatními?
20. září 2024 17:04
Vzestup chytrých telefonů změnil způsob, jakým spotřebitelé komunikují s firmami – mezi to řadíme i využívání platebních bran. Bezkontaktní platby jsou stále populárnější, abyste drželi krok s tímto trendem a vaše firma netratila, je nutné se zaměřit na pohodlí při platbě a rychlost transakcí.
Klíčové technologie určující trendy v bezkontaktních platbách
- Near Field Communication (NFC),
- kódy rychlé odezvy (Quick Response Code – QR),
- mobilní peněženky.
Technologie NFC má na starosti bezproblémovou komunikaci mezi zařízeními v těsné blízkosti a tím zajišťuje bezkontaktní platby – díky tomu při placení stačí kartu, mobilní telefon či jiné zařízení jen přiložit k terminálu. Kódy QR zase nabízejí řešení podnikům všech velikostí – zákazník naskenuje kód a bez fyzického kontaktu s obsluhou snadno zaplatí. Mobilní peněženky jsou dnes již standardem. Některé země se v dnešní době soustředí hlavně na platbu kartou, například Thajsko vykazuje 92% míru přijetí, Indie 90,4%.
Tipy, jak si udržet náskok
- Investujte do vzdělávání a integrace blockchainu.
- Optimalizujte své webové stránky.
- Nebojte se spolupráce se startupy a začínajícími inovátory.
- Vždy klaďte důraz na bezpečnost.
- Vyzkoušejte integraci umělé inteligence nebo strojového učení.
Hlavní trendy, které v oblasti online plateb udávají směr
● Umělá inteligence
Umělá inteligence se využívá už léta, dokonce desetiletí. První program umělé inteligence byl napsán již v roce 1951. Přesto se tato technologie dočkala svého úspěchu až v posledních letech. Nástroje napojené na AI dokáží analyzovat i popsat detailní transakční historii zákazníků, což může vést k neustálému vylepšování platebních bran.
● Cloudové platby
Cloudová technologie umožňuje podnikům přijímat platby od zákazníků z celého světa, stačí mít jakékoliv digitálně připojené zařízení a nejsou vázáni na pokladní systém. Příklady plateb v cloudových plate: online objednávky v elektronickém obchodě, bezkontaktní platby kartou a nákupy v aplikacích.
● Neobanking
Neobanky, někdy označované jako „challenger banky“, jsou fintech (financial technology) firmy nabízející software, aplikace a další technologie pro zefektivnění mobilního a online bankovnictví. Fintech banky se specializují na konkrétní finanční produkty, které činí svižnějšími, na rozdíl od jejich gigantických protějšků, jsou neobanky transparentnější.