Dnes Pátek - zatazeno 18°C
Zítra Sobota - jasno 22°C
Pátek 29. 3. 2024
Svátek má Taťána
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Plány: Na Výtoni bude zastávka pro vlaky, vedle historického železničního vyroste další most
Železniční most spojující druhou a pátou městskou část. Foto: Jan Puci

Plány: Na Výtoni bude zastávka pro vlaky, vedle historického železničního vyroste další most

Důležitá železniční trať mezi pražským hlavním nádražím a Smíchovem by se mohla dočkat přestavby. Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) zadala studii proveditelnosti, která určí nejlepší řešení. Konečnou variantu následně vybere ministerstvo dopravy. Oprava by měla začít nejpozději do roku 2023 a náklady jsou předběžně odhadovány na tři až pět miliard korun.

„Charakter rekonstrukce trati je zásadně podmíněn jejím umístěním v husté městské zástavbě. Proto zůstane trať převážně na stávajících pozemcích dráhy," uvedl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

SŽDC řeší několik variant. Jednou z nich je, že by trať zůstala dvojkolejná, jako je tomu nyní. Další možností je, že by souběžně s památkově chráněným mostem vyrostl nový a trať by tak mohla být trojkolejná. „Jako zajímavá se jeví také možnost výstavby nové zastávky Praha-Výtoň, situované v blízkosti historické celnice, s výbornými přestupními vazbami na tramvaje jezdící po nábřeží," uvedl Ptačinský.

zeleznicni-most-detail-brezen-nahled Na smíchovské straně, ať už bude vybrána jakákoliv varianta, bude s největší pravděpodobností zrušeno nákladové nádraží. Všechny vlaky by tak jezdily přes dnešní „osobní" nádraží, kde by cestující mohli přestupovat na MHD, a to jak na metro či tramvaje, tak autobusy.

Dalším problémem, který musí správa vyřešit, je hluk. Trať vede Nuslemi a Podskalím, tedy obydlenými čtvrtěmi. Pravděpodobnost, že by se tu stavěly vysoké protihlukové stěny, SŽDC vylučuje. „Předpokládáme přednostně použití jiné šetrnější ochrany než protihlukovými zdmi. Například lze navrhnout kolejnicové absorbéry, konstrukce srdcovek výhybek s pohyblivým hrotem, nižší protihlukové clony a podobně," vyjmenoval Ptačinský.

Chátrající nádraží Praha - Vyšehrad

Přestavba trati už je zanesena v územním plánu Prahy. Změnu schválili loni v červnu pražští zastupitelé. Finální řešení chce správa nicméně znovu projednat s magistrátem, dotčenými městskými částmi, s památkáři a hygieniky.

zeleznicni-most-brezen-1-nahled Proto SŽDC zamýšlí rozdělit stavbu na etapy, aby se některé jednodušší opravy mohly začít dělat co nejdříve. Jde například o přestavbu stanice Praha-Smíchov. „Snahou SŽDC je rekonstrukce alespoň části úseku do roku 2023," doplnil mluvčí.


Autor: ČTK

Na Štěrboholské spojce budou opravena svodidla

25. března 2024 v 06:58

V termínu od 28. března do 28. dubna bude na Štěrboholské spojce probíhat oprava svodidel a zábradlí mostní konstrukce přes Hostavický potok.

Výměna plynového potrubí na Lehovci a omezení dopravy v Kukelské

24. března 2024 v 07:47

V termínu od 6. dubna do 30. dubna bude postupně pro veškerý automobilový provoz i parkování uzavírána Kukelská ulice na Lehovci. Důvodem postupného uzavírání ve 3 fázích je výměna starého plynového potrubí, které vede ve vozovce.

Koncem března se mění vedení dopravy v Komořanské ulici

22. března 2024 v 09:35

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) naplno obnoví po zimní přestávce práce na Komořanské ulici. V pondělí 25. března se změní aktuální vedení dopravy, a to s ohledem na postup stavebních prací. Spočívat bude v převodu automobilové dopravy ve směru do centra na novou komunikaci...

Hornokrčská ulice bude uzavřena

21. března 2024 v 15:47

V pondělí 25. března zahájí Technická správa komunikací (TSK) opravu dalšího úseku vozovky a chodníků v ulici Hornokrčská v Městské části Praha 4, a to v úseku od křižovatky U Krčské vodárny po ulici Budějovická. 

Další články
Nahoru