Plánovanou drážní promenádu v Praze 10 zkomplikovaly další plány Správy železnic
26. dubna 2024 17:13
Původní železniční trať přes Strašnice zanikla koncem roku 2020 po vybudování nového železničního koridoru se zastávkami Eden a Zahradní Město. Na místě bývalé trati má podle záměru města vzniknout odpočinková oblast se zelení a pěší a cyklistické spojení v délce přes čtyři kilometry. Magistrát pro vybudování takzvané drážní promenády loni získal územní rozhodnutí.
K zahájení stavby se však musí dohodnout se SŽ, která drží potřebné pozemky. „S generálním ředitelem SŽ nyní hledáme technické řešení pro výstavbu. Tím by mohlo být poskytnutí části pozemků SŽ a vedení dotčeného úseku promenády, která se v tomto místě dostává do konfliktu s plánovanou vysokorychlostní tratí, v náhradní trase," řekl Valovič.
Friebová k tomu uvedla, že SŽ nyní pracuje na dokumentaci pro vysokorychlostní trať mezi Vršovicemi a Běchovicemi a také na studii proveditelnosti železničního uzlu Praha, která má navrhnout možnosti navýšení kapacit železniční sítě v metropoli.
„Pozemky budou uvolněny ihned poté, co finalizujeme technické řešení, aby na dotčeném území mohlo dojít k realizaci všech záměrů bez zbytečného odkladu. Řádově by se mělo jednat o měsíce, nicméně vše se bude odvíjet od vzájemné spolupráce s městem a městskými částmi," řekla mluvčí.
Město nyní připravuje aktualizaci plánu udržitelné mobility do roku 2026, která zahrnuje nový seznam prioritních investic. Ten chce vedení magistrátu kvůli nedostatku peněz omezit, ze seznamu priorit zmizela například právě drážní promenáda nebo Radlická radiála či přestavba dopravního terminálu na Černém Mostě. Valovič uvedl, že vyřazení promenády z priorit města považuje za krajně nešťastné.