Dnes Pátek - zatazeno 18°C
Zítra Sobota - jasno 22°C
Pátek 29. 3. 2024
Svátek má Taťána
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Pivovar v Dominikánském dvoře nevznikne, osiřelý areál chce Praha 4 přeměnit na Waldorfské centrum
Dominikánský dvůr už roky chátrá. Foto: archiv

Pivovar v Dominikánském dvoře nevznikne, osiřelý areál chce Praha 4 přeměnit na Waldorfské centrum

Radnice Prahy 4 bude chtít po magistrátu, aby od ní převzal do správy Dominikánský dvůr v Braníku. Následně v něm chce společně s městem vybudovat Waldorfské centrum. ČTK to řekl starosta Petr Štěpánek (Zelení). O tomto postupu bude radnice s magistrátem teprve jednat. Dvůr měla od roku 2014 pronajatý společnost Zemský pivovar, avšak podle radnice neplnila smlouvu, a proto městská část nájemní vztah ukončila.

„Branický dvůr jsme očistili od pochybné smlouvy z doby starosty (Pavla) Caldra a chystáme se jej převést na hlavní město a společně opravit pro Waldorfské lyceum," uvedl Štěpánek.

Celý proces proměny dvora je podle Štěpánka teprve na začátku. Termíny budou záviset na výsledku jednání s magistrátem. Odhadovaná cena oprav se podle něj pohybuje mezi 150 až 250 miliony korun, ale bude záviset mimo jiné například na požadavcích památkářů. „Zkusíme zapojit fondy EU a Státního fondu životního prostředí," uvedl starosta.

Společnosti Zemský pivovar ukončila radnice nájem v druhé polovině roku 2017. Společnost podle ní neplnila smlouvu, a navíc v daném termínu neprokázala, že má peníze na slibované opravy. Podle původních plánů měla firma v chátrající památce vybudovat minipivovar a hotel. Firma výtky vždy odmítala.

Bývalý Dominikánský dvůr je barokní památka. Pochází ze třetí čtvrtiny 17. století. Dominikáni tam přišli v roce 1625. Z původních čtyř křídel se do současnosti dochovaly tři včetně zvonice z roku 1761.

Dominikánský dvůr - barokní památka v žalostném stavu

Waldorfská pedagogika nabízí alternativní přístup ke vzdělávání, běžnou součástí výuky je třeba dramatická výchova, děti se učí také manuálním zručnostem. Školáci se například v přírodopise neučí celý rozsah látky, učitel spíš vybere konkrétní zajímavou problematiku, kterou se žáky rozebere do hloubky. Děti jsou také zpravidla hodnoceny slovně.


Autor: ČTK
Další články
Nahoru