Pilsner Urquell:The Original Beer Experience navštívilo loni přes 100 tisíc lidí
26. května 2025 22:15
„Jsme rádi, že se z nás stalo místo setkávání různých kultur a národností. Během loňského roku k nám zavítali hosté ze 112 zemí světa. Mezi návštěvníky byli dokonce hosté z Vatikánu nebo vzdálených destinací, jako je Grónsko, Barbados či Papua Nová Guinea. Skupina návštěvníků dokonce přicestovala až z Nového Zélandu, vzdáleného téměř 18 tisíc kilometrů,” řekl marketingový ředitel Pilsner Urquell: The Original Beer Experience Jan Vašíček.
Do expozice nejčastěji zavítají turisté z Velké Británie (21 % návštěvníků), Německa (13 % návštěvníků), USA (9 %) a Itálie (9 %). Interaktivní expozici si mohou návštěvníci užít v deseti světových jazycích, a to v češtině, angličtině, němčině, polštině, italštině, španělštině, japonštině, čínštině a korejštině.
Největší oblibě se těší samotná expozice The Original Tour, kterou si prohlédlo více než 70 % všech návštěvníků. Expozice návštěvníkům umožňuje pomocí nejmodernějších technologií tento fascinující příběh sledovat v přímém přenosu a zažít ho na vlastní kůži. Skládá z celkem 10 částí, kde si mohou lidé například osahat nebo i ochutnat pivovarnické suroviny, nechybí ani herní zóna nebo tasting bar. Celou expozicí provádí audioprůvodce s detektorem pohybu, každý si ji tak může vychutnat podle vlastního tempa.
Kromě interaktivní prohlídky si návštěvníci mohou v rámci Pilsner Urquell: The Original Experience vyzkoušet také umění správného čepování piva ve Škole čepování, kterou v roce 2024 absolvovalo více než 8 000 účastníků.
Milovníci piva mohou v Praze navštívit smíchovský Staropramen. Jeho návštěvnické centrum ročně navštíví několik desítek tisíc lidí (loni to bylo okolo 30 000 návštěvníků). Z 95% se jedná o zahraniční návštěvníky, mezi kterými dominují Němci , Angličani, Italové, Švédové a Chorvati. Prostory centra si je také možné pronajmout a uspořádat v nich akci spojenou s prohlídkou a cateringem. Více informací lze získat zde: Centrum Staropramen – Návštěvnické Centrum Staropramen.
Odpovídá Jan Vašíček, marketingový ředitel PU:TOBE
Původní odhad byl 400 tisíc návštěvníků ročně. Jak si vysvětlujete tento nižší počet?
Naše cíle návštěvnosti odrážejí celkové kapacity expozice, ke kterým dlouhodobě směřujeme. Pilsner Urquell: The Original Experience funguje necelé dva roky a jedná se o zcela nový koncept nejen na tuzemském trhu, ale jsme unikátní expozicí Pilsner Urquell tohoto typu na světě. Budování povědomí o nové turistické atrakci proto vyžaduje čas a aktuální číslo návštěvnosti pohybující se na 100 tisících návštěvnících je pro nás velkým úspěchem. O tom svědčí i to, že se řadíme mezi nejvyhledávanější atrakce v Praze. Neustále pracujeme na rozšíření povědomí o naší unikátní expozici jak mezi domácími, tak i zahraničními turisty. Z dlouhodobého hlediska si chceme udržet především kvalitu nabízených zážitků, zůstat na předních příčkách v oblíbenosti turistických atrakcí v Praze a postupně nadále budovat i vyšší návštěvnost.
Co budete dělat proto, aby se zvýšil počet návštěvníků?
Pracujeme na budování povědomí mezi českými i zahraničními turisty skrze naše marketingové aktivity cílené na vybrané země. Součástí aktivit jsou proto jak PR podpora naší značky, tak i online reklama, speciální eventy, ale také rozšiřování spolupráce s partnery z oblasti cestovního ruchu, například s hotely, cestovními agenturami nebo dalšími atrakcemi v Praze.
Vstupné na The Original Tour od zahájení zdražilo o téměř 60 korun, plánujete další zvyšování cen za vstup?
Při spuštění Pilsner Urquell: The Original Beer Experience jsme pracovali se zaváděcími cenami. Aktuální ceny jsou nastavené s ohledem na trh, odráží tudíž i inflaci, zvyšování nákladů na suroviny, na provoz a také růst mezd. Celkově však chceme ceny vstupného udržovat v dostupné hladině, abychom byli pro návštěvníky nadále atraktivní.
Jaká je struktura návštěvníků?
U The Original Tour představují Češi zhruba 7 % všech návštěvníků, zbytek jsou turisté ze zahraničí. Naopak Škola čepování je oblíbená především mezi Čechy, kteří tvoří většinu účastníků.