Parkování pro rezidenty skokově zdražilo, roční karta do modrých zón stojí nově až 1200 korun
1. dubna 2016 13:22
„V Praze chybí koncepční řešení parkování. Zvyšuje se cena, aniž město nabízí něco navíc. Jedná se tedy pouze o navýšení daně z vlastnictví automobilu. Nic neděláte, protože nic neumíte, proto zvednete cenu," řekl směrem k radním Humplík.
Podle jeho slov město neřeší, že někdo bydlí v jedné části, ale pracuje v jiné. „Zásadní je, že dojde k navýšení cen, ale nevidím jediný důvod k tomuto navýšení. Jaký je důvod? Je to tím, že byl zlevněn roční kupon MHD a je třeba doplnit městskou pokladnu?" řekl Humplík.
Návrh ODS podpořili kromě zastupitelů z řad občanských demokratů také někteří zastupitelé TOP 09, nezávislí a KSČM. Proti se postavili zástupci ANO, ČSSD, Pirátů nebo Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN).
Ředitel odboru rozvoje a financování dopravy Tomáš Kaas v rámci diskuse zdražení obhajoval. Zóny jsou prý rozděleny na sektory, kdy stávající cena 700 korun platí pro menší část, částka 1200 je pro celou městskou část. Kaas rovněž uvedl, že zdražení si vyžádaly městské části. Ten ceník je podle Kaase ve stejné cenové hladině jako na západě nebo na Slovensku.
To kritizoval zastupitel a místostarosta Prahy 3 Alexander Bellu (ODS). „Co mám našim lidem říct? Že je to fajn, protože v Bratislavě nebo v Českých Budějovicích platí víc?" řekl.
S tvrzeními ODS nesouhlasil náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Podle jeho slov navrhly zdražení městské části. Vystoupení zastupitelů ODS označil za politickou estrádu. „Magistrát je pouze servisní organizace. Já, Petr Dolínek jsem proti parkovacím zónám, je to největší nesmysl, ale musíme pracovat s tím, co nám tu ODS nechala," řekl.
Anketa
Souhlasíte s rozšiřováním zón placeného stání do dalších městských částí?
Podnikatelé, kteří budou chtít v modré zóně parkovat, pak zaplatí od 24 000 do 36 000 korun, podle konkrétního cenového pásma, které je na daném území platné. Cenová pásma jsou tři. Návštěvníci městské části pak zaplatí od 40 do 80 korun za hodinu, opět bude záležet na cenovém pásmu.
První parkovací zóny v metropoli se objevily v roce 1996 v Praze 1 na pravém břehu. V současné době vedle Prahy 1 fungují i na Praze 2, 3, 7 a 16. V těchto městských částech bude zatím platit původní režim parkovaní, sjednocení s nově zřízenými zónami se uskuteční asi za dva roky.