dnes
Neděle - oblacno
3°C
zítra
Pondělí - zatazeno
2°C
pozítří
Úterý - snih
0°C
Parkovací karty v Praze 1 by měly být opět povinné
Ilustrační foto: archiv

Parkovací karty v Praze 1 by měly být opět povinné

Nové vedení Prahy 1 chce opět zavést povinné parkovací karty, které by si řidiči umisťovali za okno aut. Městská část to uvedla na facebooku. V Praze 1 se minulý týden vyměnila koalice, minulé vedení návrat parkovacích karet schválilo, ale pouze na nepovinném principu. V takovém provedení by však opatření podle nového radního pro dopravu Richarda Bureše (ODS) nesplnilo účel. Termín zavedení není znám.

Nepovinné karty se podle původního plánu měly začít vydávat 3. února, radnice v tom smyslu i obeslala obyvatele. Nyní však městský úřad avizoval, že původní termín neplatí. Důvodem je právě plán nové koalice učinit fyzické karty povinné pro každé auto hlášené do systému parkování v Praze 1. Nyní papírové kupony v metropoli neexistují, auta jsou registrována elektronicky a kontrola parkování funguje podle SPZ pomocí projíždějících monitorovacích vozů s kamerami.

„Karta, která není povinná, vůbec neplní svůj účel. Karta, kterou bude mít naopak každý, usnadní kontrolu jak ze strany úřadu, tak i od samotných občanů. Prostě platí – buď všichni, nebo nikdo," uvedl radní Bureš. Termín znovuzavedení parkovacích karet podle něj záleží na jednání s ministerstvem dopravy a magistrátem.

„Věřím, že to zvládneme do půl roku," doplnil. Pokud by to mělo trvat déle, začne radnice karty vydávat zatím dobrovolně, jak bylo původně plánováno, s cílem prosadit povinné zavedení.

Znovuzavedení parkovacích karet má pomoci zejména tomu, aby lidé zbytečně nevolali strážníky. Lidé v centru města je často volají v případě, že v jejich ulici parkuje auto, které neznají, nebo jim přijde podezřelé. Často ale jde o držitele parkovacího oprávnění. Parkovací systém v metropoli provozuje magistrát, který také na základě podnětů z městských částí rozhoduje o jeho úpravách.

V Praze 1 nově vládne uskupení My, co tady žijeme (STAN, KDU-ČSL, Iniciativa občanů), ODS, TOP 09 a ANO. Piráti a Praha 1 Sobě, jejíž starosta Pavel Čižinský městskou část od voleb v roce 2018 vedl, odešli do opozice. Z původní koalice zůstalo jen uskupení My, co tady žijeme, které obsadilo post starosty. Stal se jím Petr Hejma (STAN), který již městskou část vedl mezi lety 2006 a 2009, tehdy jako člen ODS.

Zóny se v moderní podobě v hlavním městě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde byla snaha o regulaci dopravy již v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22. Od roku 2016 fungují v Praze 5, 6 a 8 a od 1. července 2018 se rozšířily na Prahu 4.


Ve čtvrtek v noci neprojedete Tunelovým komplexem Blanka

25. listopadu 2020 v 06:25

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Tunelový komplex Blanka od 26. listopadu od 23 hodin do 27. listopadu do 5 hodin uzavřen.

Na Ořechovce začaly platit parkovací zóny

23. listopadu 2020 ve 12:18

Na Ořechovce v šesté městské části dnes začaly platit parkovací zóny. Od 2. listopadu platí v Praze 6 zóny také na Hanspaulce.

Pražští radní se ve zbývajících dvou letech chtějí zaměřit na Pražskou developerskou společnost

21. listopadu 2020 ve 20:46

Náměstek pro územní rozvoj a plánování Petr Hlaváček (za TOP 09) a radní pro oblast majetku Jan Chabr (TOP 09) se shodli, že jejich společnou prioritou je proaktivní přístup města v oblasti majetku, kdy není v zájmu města své pozemky prodávat, ale naopak zvyšovat jejich hodnotu pro budoucí...

Další články
Nahoru