Pankrácká tramvajová trať se v budoucnu prodlouží
18. listopadu 2020 00:37
Vyplývá to z dokumentu, který nedávno schválili pražští radní. Trať bude navazovat na obnovovanou trať v ulici Na Pankráci z Pražského povstání ke křižovatce s Hvězdovou, která bude brzy dokončena.
Trať v ulici Na Pankráci a částečně v ulici Budějovická bude dlouhá celkem 700 metrů. DPP zajistí pořízení projektové dokumentace stavby i sloučené územní rozhodnutí a stavební povolení.
Dle koncepčních materiálů se předpokládá realizace stavby v období do roku 2030, v případě uspíšení projektové přípravy je však podle vedení města realizace možná už do konce roku 2024.
Zastávka Pankrác bude přímo v ulici Na Pankráci napojena bezbariérovým přechodem pro chodce a současně i z podchodu pod ulicí Na Pankráci.
Celkové náklady jsou odhadovány na 370 milionů korun. Samotná tramvajová trať by přišla na 220 milionů, podchod na 150 milionů.„Dopravní podnik momentálně staví prodloužení tramvajové tratě od zastávky Pražského povstání ke křižovatce ulic Na Pankráci a Hvězdova, konkrétně před obchodní dům Arkády Pankrác. Na konci listopadu bude tato první fáze hotová. Říjnovým schválením radou se tato trať prodlouží až ke křižovatce ulic Budějovická a Bystřická. Tramvaj v této oblasti bude při výluce stanice Pankrác v rámci stavby metra D sloužit jako náhradní doprava a po dokončení prací na Pankráci výrazně zlepší dopravní obsluhu pro místní. Lidé nebudou muset do metra, když budou potřebovat kousek popojet,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Koncová zastávka s pracovním názvem Bystřická je situována na počátku Budějovické ulice u stejnojmenné boční ulice. Zastávka bude řešena jako úvrať (místo ke změně směru jízdy) pro provoz obousměrných vozů.
„Tato trať poslouží až při výluce stanice Pankrác na trase C metra v době výstavby metra D a následně jako spojení od metra D do prostoru Dolních Nuslí, Vršovic a Vinohrad,“ uvedl první místostarosta Prahy 4 pro dopravu finance a evropské fondy Zdeněk Kovářík (ODS).
Kromě Pankráce plánuje Praha novou trať také do Slivence a Libuše. V Nádražní ulici na Smíchově zase vzniká při rekonstrukci trati nová odbočka na budoucí Dvorecký most, který spojí Prahu 5 a 4.