dnes
Pondělí - polojasno
3°C
zítra
Úterý - zatazeno
1°C
pozítří
Středa - oblacno
0°C
Pankrácká tramvajová trať se v budoucnu prodlouží
Od září probíhá výstavba tramvajové trati v ulici Na Pankráci. Foto: Facebook PID

Pankrácká tramvajová trať se v budoucnu prodlouží

Pražský magistrát nechá vypracovat projekt prodloužení tramvajové trati na Pankráci, a to v úseku od křižovatky ulic Na Pankráci a Hvězdova po křižovatku Budějovické a Bystřické ulice před budovou pošty. Na trati vzniknou dvě nové zastávky Pankrác a Bystřická. Projekt vytvoří dopravní podnik (DPP).

Vyplývá to z dokumentu, který nedávno schválili pražští radní. Trať bude navazovat na obnovovanou trať v ulici Na Pankráci z Pražského povstání ke křižovatce s Hvězdovou, která bude brzy dokončena.

Trať v ulici Na Pankráci a částečně v ulici Budějovická bude dlouhá celkem 700 metrů. DPP zajistí pořízení projektové dokumentace stavby i sloučené územní rozhodnutí a stavební povolení.

Dle koncepčních materiálů se předpokládá realizace stavby v období do roku 2030, v případě uspíšení projektové přípravy je však podle vedení města realizace možná už do konce roku 2024.

Zastávka Pankrác bude přímo v ulici Na Pankráci napojena bezbariérovým přechodem pro chodce a současně i z podchodu pod ulicí Na Pankráci.

Celkové náklady jsou odhadovány na 370 milionů korun. Samotná tramvajová trať by přišla na 220 milionů, podchod na 150 milionů.

„Dopravní podnik momentálně staví prodloužení tramvajové tratě od zastávky Pražského povstání ke křižovatce ulic Na Pankráci a Hvězdova, konkrétně před obchodní dům Arkády Pankrác. Na konci listopadu bude tato první fáze hotová. Říjnovým schválením radou se tato trať prodlouží až ke křižovatce ulic Budějovická a Bystřická. Tramvaj v této oblasti bude při výluce stanice Pankrác v rámci stavby metra D sloužit jako náhradní doprava a po dokončení prací na Pankráci výrazně zlepší dopravní obsluhu pro místní. Lidé nebudou muset do metra, když budou potřebovat kousek popojet,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Koncová zastávka s pracovním názvem Bystřická je situována na počátku Budějovické ulice u stejnojmenné boční ulice. Zastávka bude řešena jako úvrať (místo ke změně směru jízdy) pro provoz obousměrných vozů.

„Tato trať poslouží až při výluce stanice Pankrác na trase C metra v době výstavby metra D a následně jako spojení od metra D do prostoru Dolních Nuslí, Vršovic a Vinohrad,“ uvedl první místostarosta Prahy 4 pro dopravu finance a evropské fondy Zdeněk Kovářík (ODS).

Hlavní město spolu s DPP v minulosti plánovaly prodloužení tramvají z Pražského povstání až na Budějovickou, kam v minulosti tramvaje jezdily. S tím ale nesouhlasila radnice Prahy 4, podle které by tam velmi ubyla parkovací místa a trať až na Budějovickou není třeba.

Kromě Pankráce plánuje Praha novou trať také do Slivence a Libuše. V Nádražní ulici na Smíchově zase vzniká při rekonstrukci trati nová odbočka na budoucí Dvorecký most, který spojí Prahu 5 a 4.


Ve čtvrtek v noci neprojedete Tunelovým komplexem Blanka

25. listopadu 2020 v 06:25

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Tunelový komplex Blanka od 26. listopadu od 23 hodin do 27. listopadu do 5 hodin uzavřen.

Na Ořechovce začaly platit parkovací zóny

23. listopadu 2020 ve 12:18

Na Ořechovce v šesté městské části dnes začaly platit parkovací zóny. Od 2. listopadu platí v Praze 6 zóny také na Hanspaulce.

Další články
Nahoru