Dnes Pátek - skorojasno 11°C
Zítra Sobota - polojasno 11°C
Pátek 22. 10. 2021
Svátek má Sabina
Koronavirus
Aktuální informace o epidemii.
Pandemie koronaviru přiměla lidi více se zajímat o životní pojištění
Jedna z pražských poboček Kooperativy sídlí v ulici Mukařovského v Praze 5. Foto: koop.cz

Pandemie koronaviru přiměla lidi více se zajímat o životní pojištění

Byl v důsledku koronavirové pandemie zaznamenán zvýšený zájem lidí i připojištění? Je třeba větší zájem o životní pojištění? V jakém dosaženém věku nejčastěji lidé uzavírají toto pojištění? Na tyto a další otázky odpovídal obchodní ředitel společnosti Kooperativa pojišťovna Petr Procházka.
petr-prochazka-kooperativa_1

Ing. Petr Procházka z Kooperativy

Zaznamenala Kooperativa v důsledku koronavirové pandemie proměnu přístupu klientů k připojištění? Je třeba větší zájem o životní pojištění?
Ano, zaznamenali jsme u klientů větší poptávku po životním pojištění, především v zajištění rizik, která jsou se současnou situací onemocnění coivd-19 aktuální. Například se jedná o ošetřování dítěte nebo pracovní neschopnost. Klienti více vnímají potřebu zajistit svůj životní a finanční standard. Sjednávají si rizika s dlouhodobým dopadem na fungování rodiny, jako jsou připojištění vážných onemocnění, invalidity, smrti a trvalých následků úrazu. V těchto rizicích se snažíme klientům vycházet vstříc a nabízíme možnost cenového zvýhodnění na uvedená rizika.

Jaká pojištění se vztahují na onemocnění covid-19?
Onemocnění covid-19 nemáme v rámci našeho produktu ve výlukách. Po splnění podmínek nastavení pro daná rizika standardně poskytujeme v případě oprávněné pojistné události plnění.

V jakém dosaženém věku nejčastěji lidé uzavírají životní pojištění?
Nejčastěji se životní pojištění sjednává u klientů ve středním věku, kteří vnímají potřebu zajistit sebe a svou rodinu. Nejčastější potřebou je zajištění hypotéky, partnera či dětí. Právě pro zajištění hypotéky či jiného úvěru nabízíme takzvaný „úvěrový balíček“, který obsahuje potřebná krytí a je cenově zvýhodněn.

Měli by si lidé i po sjednání životního pojištění vytvářet vlastní finanční rezervu?
Dle mého názoru by se mělo jednat o nedílnou součást finančního plánu každé rodiny či jednotlivce. Samozřejmě u každého je situace rozdílná, ale i malé částky, pokud se začnou spořit včas, mohou v budoucnu klientovi výrazně pomoci v nenadálých situacích. Aktuální situace, s odkazem na průzkumy, ukázala, že tato oblast je u nás stále podceňovaná. A to i v době, kdy za poslední roky rostla průměrná mzda a ekonomice se dařilo.

Vraťme se ještě ke koronaviru. Zajímá mne, zda už byl kompletně obnoven provoz poboček v rámci uvolňování po nouzovém stavu?
Plný provoz všech našich obchodních míst jsme obnovili již před měsícem a máme obrovskou radost, že klienti začali obratem využívat našich služeb. I v této nelehké době jsme úspěšně dokončili otevření nové pobočky na Karlově náměstí, kde jsou všichni naši klienti vítáni.

Platí i v otevřených pobočkách nějaká omezení či speciální pravidla? A jak jsou klienti chráněni?
Samozřejmě i v našich prostorách jsou dodržována hygienická pravidla, která mají chránit naše spolupracovníky a klienty. Od obecně známých, kterými jsou roušky, máme na každé pobočce dezinfekční prostředky na ruce. Dále jsou to instalovaná plexiskla, která jsou umístěna na stolech a tvoří tak další stupeň ochrany mezi pracovníkem přepážky a klientem.

Kvůli ekonomickým změnám v souvislosti s koronavirem už někteří lidé přišli o práci, jiné to bohužel asi teprve čeká. „Lovíte“ v těchto vodách, hledáte třeba nezaměstnané s určitými zkušenostmi?
Již nyní registrujeme zvýšený zájem o spolupráci ze strany občanů, kteří se v nedávném období ocitli bez práce, ale výjimkou nejsou i ti, kteří jsou zaměstnání v „ohrožených“ sektorech. V rámci obchodu na naší pražské agentuře aktuálně nabízíme pozice klientských poradců (ZAM či IČ). Tato skutečnost je podpořena i tím, že máme možnost našim nových kolegům svěřit do správy portfolia klientů, kterým by zajišťovali péči a servis.

Proč by se zájemce o práce měl ucházet o pozici zrovna u Kooperativy?
Jsme druhou největší pojišťovnou a zároveň dodávám, že tou nejsilnější. Jsme inovátor trhu, jsme mezi prvními v uvádění novinek, produktů a řady procesů. Jako jediní na trhu nabízíme zaměstnanecký poměr pro pozici klientského poradce v terénu, což sebou nese i řadu benefitů. Nováčkům nabízíme rozsáhlý adaptační program včetně podpory, aby měli čas se vše naučit. Náš tým lidí poradce vzdělává a provádí je procesem, který je dovede k cíli být úspěšný. Kdo má zájem, firma mu poskytuje možnost dalšího růstu. Dáváme i příležitost zaměstnancům, aby v rámci firmy postupovali na vyšší pozice, pokud mají chuť.


Autor: puc

Tesco vylepšilo v Praze službu online nákupy

19. října 2021 ve 23:09

V rámci online nakupování rozšiřuje Tesco závozové oblasti, doplňuje nabízený sortiment zboží a nově také nabízí doručení v den objednání. Služba je nyní k dispozici v hlavním městě.  

Praha 7 zajistila další vakcíny pro seniory

16. října 2021 v 07:13

Očkování 3. dávkou na Sedmičce probíhá u praktických lékařů a na Poliklinice Prahy 7. Radnice v tomto týdnu rozvezla do ordinací praktických lékařů 1000 vakcín Pfizer. Sloužit budou jako 3. dávka pro očkování seniorů a pacientů s chronickým onemocněním. 

PVK obhájily certifikát protikorupčního managementu

15. října 2021 v 08:12

Pražské vodovody a kanalizace (PVK) úspěšně prošly kontrolním auditem systému protikorupčního managementu AbMS dle ISO 37001 certifikovaného společností Bureau Veritas.

Ceny plynu od innogy se od listopadu upraví

14. října 2021 v 10:55

Největší tuzemský dodavatel plynu innogy Energie upraví od 20. listopadu ceny zemního plynu. Celková roční platba za dodávku plynu pro domácnosti a malé zákazníky se u základního produktu Standard zvýší v průměru o 10,6 procenta. Důvodem pro úpravu ceníků je aktuální dramatický růst ceny komodity...

V režimu dodavatele poslední instance přebírá innogy první zákazníky

13. října 2021 v 10:49

Od neděle 10. října přešli první odběratelé zemního plynu do režimu dodavatele poslední instance (DPI). Tuto povinnost, která garantuje spolehlivé dodávky zemního plynu pro domácnosti, bude zajišťovat v distribuční síti GasNet, s.r.o. společnost innogy Energie, s.r.o.

OSN volá po genderové rovnosti v oblasti digitálních technologií

11. října 2021 ve 20:02

Na světě žije bezmála miliarda mladých žen a dívek. Každá z nich má své sny a představy o budoucnosti, na rozdíl od mužských protějšků je však na této cestě čeká mnohem více překážek. K těm hlavním dlouhodobě patří nedostatečný přístup ke vzdělání a s rychlým nástupem digitalizace se zejména...

Další články
Nahoru