Dnes Středa - oblacno 2°C
Zítra Čtvrtek - snih 3°C
Středa 27. 1. 2021
Svátek má Ingrid
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Pandemie koronaviru přiměla lidi více se zajímat o životní pojištění
Jedna z pražských poboček Kooperativy sídlí v ulici Mukařovského v Praze 5. Foto: koop.cz

Pandemie koronaviru přiměla lidi více se zajímat o životní pojištění

Byl v důsledku koronavirové pandemie zaznamenán zvýšený zájem lidí i připojištění? Je třeba větší zájem o životní pojištění? V jakém dosaženém věku nejčastěji lidé uzavírají toto pojištění? Na tyto a další otázky odpovídal obchodní ředitel společnosti Kooperativa pojišťovna Petr Procházka.
petr-prochazka-kooperativa_1

Ing. Petr Procházka z Kooperativy

Zaznamenala Kooperativa v důsledku koronavirové pandemie proměnu přístupu klientů k připojištění? Je třeba větší zájem o životní pojištění?
Ano, zaznamenali jsme u klientů větší poptávku po životním pojištění, především v zajištění rizik, která jsou se současnou situací onemocnění coivd-19 aktuální. Například se jedná o ošetřování dítěte nebo pracovní neschopnost. Klienti více vnímají potřebu zajistit svůj životní a finanční standard. Sjednávají si rizika s dlouhodobým dopadem na fungování rodiny, jako jsou připojištění vážných onemocnění, invalidity, smrti a trvalých následků úrazu. V těchto rizicích se snažíme klientům vycházet vstříc a nabízíme možnost cenového zvýhodnění na uvedená rizika.

Jaká pojištění se vztahují na onemocnění covid-19?
Onemocnění covid-19 nemáme v rámci našeho produktu ve výlukách. Po splnění podmínek nastavení pro daná rizika standardně poskytujeme v případě oprávněné pojistné události plnění.

V jakém dosaženém věku nejčastěji lidé uzavírají životní pojištění?
Nejčastěji se životní pojištění sjednává u klientů ve středním věku, kteří vnímají potřebu zajistit sebe a svou rodinu. Nejčastější potřebou je zajištění hypotéky, partnera či dětí. Právě pro zajištění hypotéky či jiného úvěru nabízíme takzvaný „úvěrový balíček“, který obsahuje potřebná krytí a je cenově zvýhodněn.

Měli by si lidé i po sjednání životního pojištění vytvářet vlastní finanční rezervu?
Dle mého názoru by se mělo jednat o nedílnou součást finančního plánu každé rodiny či jednotlivce. Samozřejmě u každého je situace rozdílná, ale i malé částky, pokud se začnou spořit včas, mohou v budoucnu klientovi výrazně pomoci v nenadálých situacích. Aktuální situace, s odkazem na průzkumy, ukázala, že tato oblast je u nás stále podceňovaná. A to i v době, kdy za poslední roky rostla průměrná mzda a ekonomice se dařilo.

Vraťme se ještě ke koronaviru. Zajímá mne, zda už byl kompletně obnoven provoz poboček v rámci uvolňování po nouzovém stavu?
Plný provoz všech našich obchodních míst jsme obnovili již před měsícem a máme obrovskou radost, že klienti začali obratem využívat našich služeb. I v této nelehké době jsme úspěšně dokončili otevření nové pobočky na Karlově náměstí, kde jsou všichni naši klienti vítáni.

Platí i v otevřených pobočkách nějaká omezení či speciální pravidla? A jak jsou klienti chráněni?
Samozřejmě i v našich prostorách jsou dodržována hygienická pravidla, která mají chránit naše spolupracovníky a klienty. Od obecně známých, kterými jsou roušky, máme na každé pobočce dezinfekční prostředky na ruce. Dále jsou to instalovaná plexiskla, která jsou umístěna na stolech a tvoří tak další stupeň ochrany mezi pracovníkem přepážky a klientem.

Kvůli ekonomickým změnám v souvislosti s koronavirem už někteří lidé přišli o práci, jiné to bohužel asi teprve čeká. „Lovíte“ v těchto vodách, hledáte třeba nezaměstnané s určitými zkušenostmi?
Již nyní registrujeme zvýšený zájem o spolupráci ze strany občanů, kteří se v nedávném období ocitli bez práce, ale výjimkou nejsou i ti, kteří jsou zaměstnání v „ohrožených“ sektorech. V rámci obchodu na naší pražské agentuře aktuálně nabízíme pozice klientských poradců (ZAM či IČ). Tato skutečnost je podpořena i tím, že máme možnost našim nových kolegům svěřit do správy portfolia klientů, kterým by zajišťovali péči a servis.

Proč by se zájemce o práce měl ucházet o pozici zrovna u Kooperativy?
Jsme druhou největší pojišťovnou a zároveň dodávám, že tou nejsilnější. Jsme inovátor trhu, jsme mezi prvními v uvádění novinek, produktů a řady procesů. Jako jediní na trhu nabízíme zaměstnanecký poměr pro pozici klientského poradce v terénu, což sebou nese i řadu benefitů. Nováčkům nabízíme rozsáhlý adaptační program včetně podpory, aby měli čas se vše naučit. Náš tým lidí poradce vzdělává a provádí je procesem, který je dovede k cíli být úspěšný. Kdo má zájem, firma mu poskytuje možnost dalšího růstu. Dáváme i příležitost zaměstnancům, aby v rámci firmy postupovali na vyšší pozice, pokud mají chuť.


V loňském roce zaniklo nejvíce společností v historii České republiky

Včera v 18:08

V roce 2020 zaniklo v České republice 16 111 obchodních společností, což je o 353 více než v předešlém roce a také nejvíce v historii. Zároveň vzniklo 27 228 společností, což je nejnižší počet za posledních 6 let. 

Praha představila veřejnosti informační web k očkování

Včera v 17:59

Magistrát ve spolupráci s městskou společností Operátor ICT a agenturou DDB Prague připravil komplexní informační kampaň o očkování proti nemoci covid-19 pro obyvatele Prahy.

Radnice oslovila lékaře na poliklinikách

Včera v 09:55

Magistrát požádal městské části o zaslání seznamu potencionálních zájemců o zřízení očkovacích míst v jednotlivých městských částech.

Očkování seniorů v pobytovém zařízení Prahy 4

25. ledna 2021 ve 20:20

V Praze 4 proběhlo očkování seniorů, kterým Ústav sociálních služeb Prahy 4 poskytuje odlehčovací pobytové služby. V pátek 22. ledna dostali první dávku vakcíny senioři a zaměstnanci v odlehčovacím zařízení Jílovská. V průběhu tohoto týdne by mělo proběhnout očkování seniorů 80+ v domech...

Praha 1: Linka registrace očkování pro seniory

25. ledna 2021 ve 12:12

Senioři, kteří spadají do kategorie, které vláda umožnila registraci k očkování a potřebují pomoc, se mohou obrátit na telefon nebo mail první městské části.

Linka pro sluchově postižené pomůže s registrací k očkování

23. ledna 2021 v 09:40

Na bezplatnou informační linku 800 160 166 mohou volat osoby se sluchovým postižením. Operátoři ŽIVOTa 90 každý den od 8 do 16 hodin pomohou s registrací k očkování v Centrálním rezervačním systému.

Praha 2 má naočkovaných dalších 240 seniorů

22. ledna 2021 ve 20:25

Radnice Prahy 2 pokračuje v úspěšné pomoci s očkováním seniorů 80+, kteří se radnici ozývají na infolinku. Během týdne se podařilo naočkovat ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze – VFN téměř 400 z nich, tedy téměř pětinu všech seniorů v Praze 2.

Metropole chce jednat s ministrem zdravotnictví Blatným o postupu při očkování

22. ledna 2021 ve 13:56

Vedení hlavního města chce jednat s ministrem zdravotnictví Janem Blatným (za ANO) a zástupci ministerstva o postupu při očkování proti nemoci covid-19.

Nově odhalených případů covidu v Praze je opět méně

22. ledna 2021 ve 13:46

V Praze ve čtvrtek laboratoře potvrdily 651 pozitivních testů na onemocnění covid-19. V mezitýdenním srovnání je to zhruba o 80 případů méně a proti středě je denní nárůst nižší asi o 140.

Praha 3 může očkovat v Nemocnici Sv. Kříže

21. ledna 2021 v 07:03

Radnice Prahy 3 zajistila ve spolupráci Nemocnicí Sv. Kříže očkovací místo, kde lze naočkovat až 100 až 400 osob denně. 

Praha 15: Sociální pracovník pomůže s registrací na očkování

20. ledna 2021 ve 12:55

Senioři patnácté městské části, kterým nemá kdo pomoci s registrací na očkování a sami jej nezvládnou, pomůže sociální pracovník radnice.

Další články
Nahoru