dnes
Pondělí - zatazeno
1°C
zítra
Úterý - obcasny-dest
5°C
pozítří
Středa - zatazeno
9°C
Palec nahoru, salutujeme: Vojenská nemocnice zvítězila nad všemi pražskými zařízeními
Operační sál Ústřední vojenské nemocnice: Foto: J. Kouba / www.mocr.army.cz

Palec nahoru, salutujeme: Vojenská nemocnice zvítězila nad všemi pražskými zařízeními

Ústřední vojenská nemocnice (ÚVN) v Praze převálcovala v letošním desátém ročníku celostátního projektu Nejlepší nemocnice všechna pražská zařízení a zvítězila v rámci celé ČR ve třech ze čtyř kategorií ve skupině fakultních a přímo řízených nemocnic. V konkurenci s ní obstál v hlavním městě jen Institut klinické a experimentální medicíny (IKEM), který vyhrál kategorii finanční zdraví. Výsledky vyhlásila organizace HealthCare Institute (HCI).

ÚVN také převzala v charitativním projektu B.Braun pro život titul Nejusměvavější nemocnice, což podle náměstka pro léčebnou a preventivní péči Ivana Jeřábka vystihuje kvalitu komunikace personálu a pacientů. „Tento titul máme hlavně díky práci sester, lékaři se k pacientům tak často nedostanou," řekl.

ÚVN zvítězila v celostátním žebříčku HCI v kategoriích bezpečnost a spokojenost hospitalizovaných pacientů, ambulantních pacientů a zaměstnanců. „Snažíme se, aby péče v naší nemocnici, která je fakultní a dostává od ministerstva obrany příspěvky na provoz, například na péči o veterány, byla co nejkvalitnější," potvrdil Jeřábek.

Rezervy vidí v komunikaci, to se nemocnice snaží zlepšit. „Ti, kteří se zjevně prohřešili, jsou školeni individuálně a dostanou prostor na vylepšení. Konají se také společné semináře, kde se probírají určitá pochybení, aby si všichni vzali příklad a vylepšili se do budoucna. Pokud se někdo nezlepší, musíme se s ním rozloučit," řekl náměstek.

ÚVN trvale sleduje spokojenost pacientů, hospitalizovaných i ambulantních. „Tak získáváme čerstvý dojem z toho, jak se k nim chováme a jak pracujeme,“ shrnul Jeřábek.

Také podle ředitele IKEM Aleše Hermana je návodem na to, jak se stát nejlepší nemocnicí, trvalá práce všech, od sanitářů po přednosty center. „Zásadní je zvýšit hrdost na značku, což se nám určitě daří," řekl. Rezervy vidí ve zvýšení motivace k větší spokojenosti pacientů. „U nás je motivace velmi dobrá, ale zdá se, že máme rezervy, protože v celkovém pořadí jsme druzí a je třeba to rozhodně zlepšit," řekl.

Herman považuje za zajímavé, že mezi pěti absolutními vítězi jsou tři akciové společnosti. „Z toho odvíjím, že je dobré, když pro dobrou nemocnici není tarifní odměňování, ale platy smluvní," řekl. Pokud by mohl ocenit nejlepší lékaře a sestry smluvním platem, což akciové společnosti mohou, byl by to nástroj ke zvýšení spokojenosti zaměstnanců. „A pokud jsou spokojeni zaměstnanci, dají se lépe motivovat, aby usilovali o spokojenost svých pacientů," popsal.

IKEM bývá na prvních stránkách novin s průlomovými operacemi, lékaři mohou dělat špičkovou medicínu, mají k tomu i dostatečné laboratorní a další zázemí. I to podle ředitele přispívá k jejich spokojenosti. Řediteli se také podařilo vyjednat se zdravotními pojišťovnami takzvané balíčkové ceny transplantací, které pokrývají náklady na tyto drahé výkony od přípravy po navazující péči o pacienta.


Další články
Nahoru