
Pach z úst, zaseknutá pomůcka v klientce, zvednutý chodník. I loni řešily pojišťovny kuriózní případy
1. ledna 2025 15:30
Rychlá jízda na kole se někdy nemusí vyplatit, a to ani v případě, kdy jedete po cyklostezce. Kdykoliv se totiž v cestě může vyskytnout nečekaná překážka, o kterou se podle muže z Prahy postaral blízký strom.
„Při jízdě na kole po cyklostezce cestou do lékárny Thomayerovy nemocnice mi kořen stromu schovaný v obrubníku nadzvedl asfalt o více než 15 centimetrů, zatímco jsem jel průměrnou rychlostí 40 kilometrů za hodinu. Nebylo možné se mu vyhnout, náraz způsobil, že jsem ztratil kontrolu a spadl,“ uvedl v hlášení škodní události pro pojišťovnu Youplus. Těžko předvídatelný střet s pohyblivým chodníkem mu způsobil poranění celé levé části těla včetně čelisti, ramene, kotníku a kyčle.
Nespavost a časté buzení v brzkých ranních hodinách znají asi všichni. Někdy za těmito problémy stojí vyčerpání, noční můry nebo nadměrný stres, jindy potřeba jít na toaletu. To byl případ ženy, která ve tři hodiny ráno zažila nepříjemnou kolizi. V cestě jí stál čtyřnohý domácí mazlíček.
„Rozespalá jsem vylezla z postele. Na zemi ležel náš kocour, lekla jsem se, a abych na něj nešlápla, tak jsem se snažila manévrem vyhnout, ale při té příležitosti jsem upadla na parapet a radiátor. Vyrazila jsem si dech a narazila si pravou stranu žeber a hýždí,“ popsala žena svou nepříjemnou noční příhodu.
Někdy se v bolestivou zkušenost může změnit i zdánlivě tak banální situace, jakou je výběr vhodného oblečení u skříně. „Při vytahování oblečení mi vystřelilo ramínko od podprsenky do oka,“ popsala žena v hlášení. Nečekané nebezpečí na některé klienty čekalo i při odpočinku. „Dcera si zlomila nos mobilním telefonem, který ji vypadl při ležení na zádech,“ přečetli si likvidátoři.
V bolestivou zkušenost se může otočit také nestandardní pohybová aktivita, jak zjistil muž v jednom českobudějovickém klubu. „Okolo třetí hodiny ráno jsem zakopl při tancování o pole-dancovou tyč v baru Broukárna,“ popsal bujarý večírek v hlášení.
Některé případy působí až neuvěřitelně. U likvidátorů škodních událostí tak umí vyvolat podezření, že se událost vůbec nestala nebo si ji klient vymyslel. V takových případech mají pojišťovny k dispozici sofistikované programy, které tento záměr většinou odhalí.
Existují také programy, které zvládnou rozpoznat lež z klientovy řeči, pokud je takové ověřování potřeba. Roli hraje například to, že u sdělení určité informace podvodník znervózní. Důležitá je i intonace nebo pauzy v mluveném projevu.
„Stejně tak může být pro pojišťovny varováním to, že si klient sjednává životní pojištění u více pojišťoven najednou. Může to například znamenat, že už ví o nějakém zdravotním problému, který ale u sjednávání smlouvy úmyslně zatajil,“ sdělil ředitel životního pojištění Youplus David Poes.
Manažer marketingu a komunikace ERV Evropská pojišťovna Vlastimil Divoký sdělil, co také potkalo klienty: „Na dovolené v jihovýchodní Asii došlo k zaseknutí erotické pomůcky v útrobách klientky. Situaci musel zachránit až přivolaný lékař, jehož péče vyšla na 23 tisíc korun."
„Muž na Srí Lance při vstupu do moře šlápl na mořského ježka. Když chtěl jít ven z vody, spláchla ho vlna a při následném ,plácání´ ve vodě se napíchl na několik dalších ježků. Na hotel za ním musel dorazit lékař s anestezií, skalpelem a pinzetou,“ pokračoval.
Divoký popsal i trable, kvůli kterým došlo ke zrušení dovolené. „Klientka upadla a vzniklé pohmožděniny si chladila speciálními gelovými náplastmi. Jenže ty následně způsobily puchýře a omrzliny, kvůli kterým nemohla žena odcestovat,“ uvedl.
„Klientce narazil do kolena jejich vlastní beran. Bohužel tak silně, že manžel musel zavolat záchranu a následné vyšetření v nemocnici potvrdilo frakturu s šestitýdenním léčením,“ pokračoval.
Jsou i situace, na které ani to lepší cestovní pojištění nestačí. „Klient nárokoval odškodnění za pach z vlastních úst, který údajně nastal po požití vody z plastové lahve v hotelu,“ popsal Divoký.
Jeden klient chtěl finanční náhradu za hodinky, které ztratil při sportovní hře ve vodním bazéně. A proč si je před vstupem do vody nesundal? Protože mu měří vitální funkce, sdělil.
Perličky během loňského roku sesbírala i Kooperativa. Informoval o tom mluvčí pojišťovny Milan Káňa.
Jeden klient například popsal takto poškození vozu: „Vozidlo jsem dobrzdil těsně před krávou přecházející silnici, kráva se lekla, podlomily se jí zadní nohy a padla na kapotu vozidla. Po incidentu odešla.“
Kooperativě dorazila loni od partnerského servisu i kuriózní zakázka, která souvisela s výměnou poškozeného skla. Na zakázkovém listu kromě výměny skla stál i tento požadavek klienta: „V přední části přístrojovky před řidičem zapadl pod sklo snubní prsten řidiče. Při výměně skla žádám i o vyndání prstenu.“
„Zaznamenali jsme i několik hlášení škod pojištění majetku, na které se bohužel pojištění nevztahovalo,“ pokračoval Káňa. Klient například hlásil poškození podlahy a zdůvodnil ho takto: „Banán uložený v tašce na notebook se roztekl. Proteklo to až na podlahu.“
Poškození dveří pak další klient popsal takto: „Někdo zazvonil a pes se lekl, vyběhl a jak se chtěl dostat ke dveřím, tak vyštípnul přivřené dveře na terase.“