Otevření Blanky se opět posouvá, řidiči tunelem projedou až v dubnu 2015. Asi
8. července 2014 10:30
„Je to problém, ale v žádném případě nedám všanc bezpečnost provozu," řekl ČTK Nouza, který má v radě stavbu Blanky na starosti. Praha podle něj musí splnit zákonem předepsané zkoušky a postupy, jinak auta do tunelu nepustí. ČKD Praha DIZ buduje mimo jiné velíny, bez nichž provoz v Blance začít nemůže.
Anketa
Zlepší se doprava v Praze po zprovoznění tunelu Blanka?
Stavbu důležité dopravní stavby, která bude městskou pokladnu stát více než 36 miliard korun, schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). Náklady se ale v průběhu let zvýšily o několik miliard.
Současné vedení města tvrdí, že hledá zákonnou cestu, jak problematické faktury proplatit. Vede proto arbitráž se stavební firmou Metrostav, která je podle rozhodčího soudu povinna dokončit stavební část tunelu do konce září.
K arbitrážnímu soudu Praha půjde i se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS). Bez IDS, která kvůli dluhům města hrozila odchodem ze stavby, by podle Prahy nebylo možné tunel dokončit.