dnes
Středa - skorojasno
25°C
zítra
Čtvrtek - jasno
27°C
pozítří
Pátek - prehanky-dest
28°C
Otálení s modernizací železnice do Kladna prodraží projekt o miliardy
Součástí modernizované trati bude estakáda Bubny - Výstaviště. Dále ve směru z centra se na území Prahy 6 trať ponoří pod zem. Vizualizace: SŽDC

Otálení s modernizací železnice do Kladna prodraží projekt o miliardy

Cena za modernizaci trati z pražského Masarykova nádraží do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla vyjde na 31 miliard korun. Původně ministerstvo dopravy předpokládalo cenu zhruba o deset miliard nižší.

Důvodem jsou vyšší ceny stavebních prací oproti době, kdy se zpracovávala studie proveditelnosti. Na veřejné prezentaci projektu to uvedl Bohuslav Stečínský ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Stavbu prodraží i varianta trasy vedené tunelem pod Střešovicemi.

„V době zpracování studie proveditelnosti byla cena stavebních prací výrazně nižší. V posledních třech letech je ale trend cen staveb opačný," uvedl náměstek ředitele Stavební správy západ SŽDC Stečínský.

Zvýšení původně předpokládané ceny má rovněž souvislost s výběrem vedení části trati v pražské zástavbě tunelem. Od Dejvic by trať až k Veleslavínu měla vést pod střešovickým masivem dvěma jednokolejnými raženými tunely v hloubce až 80 metrů. Portály ražených tunelů jsou plánovány v prostoru vodojemu Bruska a teplárny Veleslavín. Cena takovéhoto tunelu se pohybuje kolem jedné miliardy korun na kilometr délky, správa železnic proto předpokládá, že ražba vyjde na tři až 3,5 miliardy korun.

Ambicí správy železnic je zvýšit počet cestujících vlakem mezi Kladnem a Prahou ze současných 6000 na 24 000. Dalších 20 000 cestujících by podle projektu mohlo cestovat na pražské letiště a z něj. Cesta od letištních terminálů na nejbližší přestup na metro na Veleslavíně by měla trvat 11 minut, celá trasa na Masarykovo nádraží má trvat 25 minut.

O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví od 90. let. Kromě modernizace trati z Masarykova nádraží se dříve uvažovalo i o možnosti vést vlaky z letiště přes takzvaný Pražský Semmering, tedy železnicí mezi Smíchovem a Řepy. To by mělo výhodu v tom, že by spoje nekončily na Masarykové nádraží, ale na významnějším hlavním nádraží.


Úplné noční uzavření Letenského tunelu

Včera ve 13:37

Od dnešního dne do 27. dubna bude vždy v noci od 23 hodin do 5 hodin Letenský tunel z důvodu údržby technologie a mytí tunelu uzavřen.

V Chodovské ulici je omezena doprava

Včera ve 12:20

Od dnešního dne do 14. června bude plynárenská společnost provádět stavební úpravy páteřního plynovodu v Chodovské ulici.

Na parkovišti P+R v Letňanech plaťte za parkovné prostřednictvím aplikace Moje Praha

19. dubna 2019 ve 22:27

Řidičkám a řidičům, kteří využívají parkoviště P+R v Letňanech, se usnadní parkování, jelikož mohou od nynějška pro snadné a rychlé placení za parkovné využít mobilní aplikaci Moje Praha. Parkovné tak jde jednoduše zaplatit přímo z auta a díky aplikaci mít všechny údaje o parkování pod...

Omezení dopravy na nábřeží Kpt. Jaroše – Dukelských hrdinů

19. dubna 2019 v 07:10

Od 19. do 30. dubna budou v souvislosti s výměnou kolejových oblouků tramvajové trati na křižovatce nábřeží Kapitána Jaroše a ulice Dukelských hrdinů zavedena následující dopravní opatření.

Zavedení zón placeného stání, výstavba garážového stání. Praha 13 zve na veřejné projednání

17. dubna 2019 v 09:28

Veřejné projednání se koná ve středu 24. dubna od 17 hodin v obřadní síni radnice na Slunečním náměstí.

Další články
Nahoru