dnes
Sobota - polojasno
2°C
zítra
Neděle - zatazeno
1°C
pozítří
Pondělí - jasno
1°C
Otálení s modernizací železnice do Kladna prodraží projekt o miliardy
Součástí modernizované trati bude estakáda Bubny - Výstaviště. Dále ve směru z centra se na území Prahy 6 trať ponoří pod zem. Vizualizace: SŽDC

Otálení s modernizací železnice do Kladna prodraží projekt o miliardy

Cena za modernizaci trati z pražského Masarykova nádraží do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla vyjde na 31 miliard korun. Původně ministerstvo dopravy předpokládalo cenu zhruba o deset miliard nižší.

Důvodem jsou vyšší ceny stavebních prací oproti době, kdy se zpracovávala studie proveditelnosti. Na veřejné prezentaci projektu to uvedl Bohuslav Stečínský ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Stavbu prodraží i varianta trasy vedené tunelem pod Střešovicemi.

„V době zpracování studie proveditelnosti byla cena stavebních prací výrazně nižší. V posledních třech letech je ale trend cen staveb opačný," uvedl náměstek ředitele Stavební správy západ SŽDC Stečínský.

Zvýšení původně předpokládané ceny má rovněž souvislost s výběrem vedení části trati v pražské zástavbě tunelem. Od Dejvic by trať až k Veleslavínu měla vést pod střešovickým masivem dvěma jednokolejnými raženými tunely v hloubce až 80 metrů. Portály ražených tunelů jsou plánovány v prostoru vodojemu Bruska a teplárny Veleslavín. Cena takovéhoto tunelu se pohybuje kolem jedné miliardy korun na kilometr délky, správa železnic proto předpokládá, že ražba vyjde na tři až 3,5 miliardy korun.

Ambicí správy železnic je zvýšit počet cestujících vlakem mezi Kladnem a Prahou ze současných 6000 na 24 000. Dalších 20 000 cestujících by podle projektu mohlo cestovat na pražské letiště a z něj. Cesta od letištních terminálů na nejbližší přestup na metro na Veleslavíně by měla trvat 11 minut, celá trasa na Masarykovo nádraží má trvat 25 minut.

O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví od 90. let. Kromě modernizace trati z Masarykova nádraží se dříve uvažovalo i o možnosti vést vlaky z letiště přes takzvaný Pražský Semmering, tedy železnicí mezi Smíchovem a Řepy. To by mělo výhodu v tom, že by spoje nekončily na Masarykové nádraží, ale na významnějším hlavním nádraží.


Uzavření Bubenečského tunelu od soboty do neděle

Včera v 07:15

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude probíhat úplné noční uzavření Bubenečského tunelu od soboty 19. ledna od 23 hodin do neděle 20. ledna do 5 hodin.

I. P. Pavlova – Muzeum – Flora – Želivského: Přerušení provozu tramvají

14. ledna 2019 v 18:26

Z důvodu údržby tramvajové trati dochází v pátek 18. ledna od 0.40 hodin do 4.30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora – Želivského – Nákladové nádraží Žižkov.

Radošovická – Nádraží Hostivař: Zítra nepojedou tramvaje

12. ledna 2019 v 11:52

V neděli 13. ledna bude od 10 do 16:30 hodin obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Radošovická – Nádraží Hostivař.

Průběžná – Nádraží Hostivař: Zítra ráno nepojedou tramvaje

12. ledna 2019 v 11:48

V neděli 13. ledna bude od 7:30 do 10 hodin obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Průběžná – Nádraží Hostivař.

Víkendové přerušení provozu tramvají: Čechovo náměstí v Moskevské ulici

10. ledna 2019 ve 12:25

Z důvodu údržby tramvajové trati dojde od soboty 12. ledna od 7 hodin do neděle 13. ledna do 16:20 hodin k dočasnému přerušení provozu v zastávce Čechovo náměstí v Moskevské ulici – pro směr Koh-i-noor, respektive Bohemians.

Další články
Nahoru