dnes
Sobota - obcasny-dest
6°C
zítra
Neděle - obcasny-dest
5°C
pozítří
Pondělí - obcasny-dest
6°C
Oprava stanice Národní třída se blíží do závěrečné fáze
Před budoucím vstupem do Quadria i do stanice metra Národní třída je zatím ohrada. Foto: Jindřich Dvořák

Oprava stanice Národní třída se blíží do závěrečné fáze

Rekonstrukce stanice metra Národní třída se blíží do závěrečné fáze. Dělníci brzy začnou na nástupišti připevňovat na stěny obklady. Před dokončením jsou nové eskalátory. Stanice bude po dvouleté odstávce znovu otevřena na počátku července, řekl radní hlavního města pro dopravu Jiří Pařízek (TOP 09). Kvůli uzavření metra v minulosti protestovali především lidé z okolí, stanice byla jednou z nejvyužívanějších.

Do července ale podle Pařízka nebude pravděpodobně dokončena výstavba multifunkčního objektu Quadrio, dříve označovaného jako Copa centrum, který stojí nad stanicí. Cestující se proto ze stanice dostanou po eskalátorech do suterénu budovy, odkud po dalších jezdících schodech vyjedou na roh Spálené a Purkyňovy ulice. V té době již má být dokončen plášť budovy, výstup tak bude bezpečný, uvedl Pařízek. Vstup přes obchodní komplex tak zatím zůstane uzavřen. Podle Pařízka byla stanice zasažena povodní v roce 2002, rekonstrukce proto byla potřeba důkladná. Její náklady budou přes 380 milionů korun, z toho 87 milionů zaplatil investor obchodního centra.

Quadrium bude dokončeno až na podzim

Dělníci již dokončili opravu podpěr nebo zdí ve stanici, připravili už také konstrukce, na které bude připevněno obložení. „Navazujeme na původní architektonický projekt, kdy tato stanice měla pojetí do zlata. To znamená, že navazujeme na původní žlutou barvu,“ řekl Pařízek. Nainstalovány jsou již z velké části eskalátory do suterénu Quadria. Ty jsou dlouhé 63 metrů, obsahují 304 pohyblivých schodů a váží 45 tun. Podle generálního ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše odpovídají evropským normám a budou tedy pomalejší než původní ruské eskalátory.

Quadrium staví společnost CPI Group, která jej před časem koupila od firmy Copa Centrum Národní. Náklady na něj mají činit 3,3 miliardy korun. Objekt bude mít čtyři podzemní a osm nadzemních podlaží. Tvořit ho bude celkem šest budov, pět věží kanceláří a samostatně stojící bytový dům. Součástí budou kanceláře, obchodní plochy i luxusní byty. Stavba by měla být dokončena letos na podzim.

Před otevřením stanice bude opravena také tramvajová trať v Lazarské ulici, do jejíž blízkosti se ze stanice výtahem dostanou vozíčkáři. V ulici bude proto položena nová dlažba a bude změněn dopravní režim. Tramvaje stojící na zastávce budou blokovat průjezd automobilům, nástup cestujících tak bude bezpečnější.

Plánované rekonstrukce

Dopravní podnik plánuje rekonstrukci i dalších stanic metra. Letos by měla být za provozu dokončena oprava stanice Chodov, vyměněny v ní budou například světla a upraveny budou technické prostory. Na konci roku pak dopravní podnik chystá výraznou rekonstrukci stanice Muzeum A, kterou také poničila povodeň.

Kvůli rozsáhlejší opravě budou vlaky zastavovat vždy jenom na jednom nástupišti. Cestující z druhého směru tak budou muset jet o stanici dále a vrátit se zpět dalším vlakem. Letos chce také dopravní podnik připravit projektovou přípravu na modernizaci stanic Dejvická, Jinonice, Skalka a Opatov.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30 | Aktualizováno 1. ledna 1970, 01:00

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Tato běžně používaná věc může zabíjet. Týká se to překvapivě velkého množství lidí

6. listopadu 2017 v 11:37 | Aktualizováno 1. ledna 1970, 01:00

Kolik především mladých nevidíte na silnici jinak, než se sluchátky v uších? Ať už jde o pěší, řidiče nebo cyklisty. Z průzkumu odborníků ÚAMK a dalších evropských automotoklubů vyplývá, že každý desátý v průměru jede na kole se sluchátky na uších. Že je to jejich věc? Ne tak docela, protože...

Další články
Nahoru