Oprava budovy smíchovského nádraží a výstavba nového křídla začnou příští rok
3. července 2024 07:48
Připravovaná stavba naváže na už probíhající modernizaci kolejiště stanice, v rámci které se rekonstruují také všechna nástupiště a podchody. Současná nádražní budova se zrekonstruuje, a to v koordinaci s výstavbou nového dopravního terminálu, s nímž se propojí v jeden funkční celek.
Namísto jižního křídla vznikne čtyřpodlažní novostavba, ve které budou umístěny obchodní a gastronomické jednotky a služby nejen pro cestující, ale i další návštěvníky této rušné části Smíchova.
Budoucí terminál Smíchov bude součástí velké proměny celého území. S železnicí propojí nově budovanou čtvrť, tramvaje i metro, nad nástupišti vznikne platforma s autobusovým nádražím pro dálkové i příměstské spoje.
„K dispozici bude parkoviště P+R i kapacitní stání pro kola. Zastřešení nástupišť bude zároveň sloužit jako spojnice Smíchova a Radlic,“ sdělila Eberl Friebová. Stavba terminálu má vyjít na zhruba osm miliard korun bez DPH, které zaplatí magistrát.
Současná nádražní budova na Smíchově pochází z roku 1956. Po hlavním a Masarykově nádraží je třetí nejvytíženější v Praze. Součástí její vstupní haly se v polovině 80. let minulého století stal vchod do stanice metra Smíchovské nádraží na nově budované lince B.