Dnes Úterý - obcasny-dest 2°C
Zítra Středa - polojasno 6°C
Středa 20. 1. 2021
Svátek má Ilona
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Oprava Barrandovského mostu je přerušena, práce na dopravní tepně budou pokračovat s příchodem jara
Letecký pohled na Barrandovský most. Foto: TSK

Oprava Barrandovského mostu je přerušena, práce na dopravní tepně budou pokračovat s příchodem jara

Práce na první části rekonstrukce Barrandovského mostu, která začala v září, byly na zimu přerušeny. Znovu začnou koncem února. Nyní se rekonstrukce týká spodní části mostu a pilířů, z nichž byl zatím opraven jeden a s druhým se začalo. Příští rok se opraví i čtyři další, z nichž dva jsou ve vodě. Následně v roce 2022 začnou práce na vrchní části mostu, které potrvají až do roku 2025 a přinesou dopravní omezení.

Barrandovský most, který je jednou z nejdůležitějších tepen pražské dopravy, prochází již několik měsíců rozsáhlou opravou spodní stavby. Její první část zahájila Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) 28. září letošního roku a práce jsou plánovány do konce listopadu 2021 s tím, že byly na dva měsíce přerušeny na dobu zimní přestávky.

Předpokládaný termín zahájení oprav pilířů v roce 2021 je na přelomu února a března, kdy dodavatel přistaví k pilíři 4 a 6 pontony, které bubou využívány jako plovoucí pracovní plošiny.

S ohledem na zachování minimální šířky plavební dráhy 35 metrů mezi pilíři 4 a 5 je možné zahájit opravu na „pětce“ až po skončení prací na „čtyřce“, což je od konce června 2021. Jako poslední bude opravován pilíř 9, který bude dokončen nejpozději k 30. listopadu 2021.

Sanace spodní stavby přímo navazuje na závěry stavebně-technického průzkumu v rámci projektové přípravy celkové rekonstrukce. Na základě diagnostiky byl zjištěn soubor poruch, které svou závažností nikterak nevybočují ze škály degradace na obdobných konstrukcích stejného typu a stáří.

Stav spodní stavby je na úrovni IV. ze sedmibodové škály, tedy uspokojivý. Při sanaci dochází k celoplošnému otryskání povrchů a odstranění nesoudržných vrstev betonu, dále dojde k očištění a následnému ošetření trhlin a reprofilací betonu.

Letos byly zahájeny také práce pod hladinou Vltavy. Nyní je zpracována podrobná pasportizace dna a stavu záhozu pilířů. V příštím roce bude strojně odtěžen zához a následně dojde k detailnímu potápěčskému průzkumu stavebně-technického stavu, konstrukce bude nafilmována a stanoví se přesný rozsah poškození.

Dále bude provedena předúprava povrchů mechanickým odstraněním degradovaných vrstev pomocí pneumatických kladiv, brusek, popř. doplněno tryskáním vysokotlakým vodním paprskem. Po vyhodnocení stavu konstrukce bude navržen konkrétní typ a rozsah opravy a na konec proběhne celoplošná sanace.

Tato fáze oprav se řidičů nedotkne. S významnými dopravními omezeními na mostě je třeba počítat až v další etapě rekonstrukce, která je plánována od roku 2022.

Praha má se stavem mostních staveb problémy. Na začátku prosince 2017 spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Nová lávka byla dokončena letos v říjnu.

Kromě Barrandovského mostu nyní magistrát řeší například opravu Hlávkova, v plánu je celková rekonstrukce Libeňského mostu. Ve špatném stavu je i například Palackého most. Náměstek primátor pro dopravu Adam Scheinherr před časem uvedl, že TSK má do roku 2026 naplánované rekonstrukce mostů za pět miliard korun.

O Barrandovském mostě

Silniční most spojující městské části Praha 4 a Praha 5 sestává ze dvou samostatných nosných konstrukcí, technicky se tedy jedná o soumostí. Komunikace s osmi jízdními pruhy a dvěma chodníky pro pěší je součástí takzvaného Městského okruhu a patří k nejvytíženějším dopravním tepnám v České republice. Stavba obou částí mostu byla realizována v letech 1978 až 1988, levý most byl zprovozněn v září 1983.

Opěry mostu tvoří železobetonové masivní bloky. Mezilehlé podpěry jsou železobetonové pilíře založené na mikropilotách, nosná konstrukce pak z předpjatého monolitického betonu. Základ i dřík jsou vyrobeny z betonu, kryt vozovky je živičný.

Délka přemostění ve střednici je 343,7 metru, volná šířka mezi svodidly ve střední části přibližně 14 metrů. Na stavbu na obou březích navazují nájezdové a sjízdné rampy, které jsou samostatnými mostními objekty.


Praha 2: Odbor dopravy a územního rozvoje v karanténě

Včera v 16:47

Odbor dopravy a územního rozvoje (ODÚR) Prahy 2 bude fungovat od středy 20. ledna v omezeném režimu.

Dopravní omezení v Průběžné

14. ledna 2021 v 07:34

V souvislosti s pokračováním stavebních prací bude od 16. do 30. ledna uzavřena část ulice Průběžná v Praze 10. Uzavřen bude úsek mezi ulicemi Na Padesátém a Švehlova v obou směrech. 

Bubenečský tunel od čtvrtka v noci uzavřen

12. ledna 2021 v 11:03

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů TKB bude Bubenečský tunel od čtvrtka 14. ledna od 23 hodin do pátku 15. ledna do 5 hodin uzavřen.

Od středy bude uzavřen tunel Mrázovka

11. ledna 2021 v 10:35

Z důvodu čištění kamer, pravidelné údržby a kontroly technologie bude tunel Mrázovka od středy 13. ledna od 23 hodin do čtvrtka 14. ledna do 5 hodin uzavřen.

V oblasti Petřin bude dva měsíce výluka pěti autobusových linek

10. ledna 2021 v 10:47

Od úterý 12. ledna začíná výluka na autobusových linkách 108, 168, 191, 260 a 910 v oblasti Petřin. Z důvodu pokračujících oprav kanalizace v ulici Na Petřinách bude od úterý 12. ledna po dobu přibližně dva měsíců vyloučen provoz mezi zastávkami Petřiny – Sídliště Petřiny pouze...

Pohonné hmoty na začátku roku zlevnily

9. ledna 2021 v 16:27

Pohonné hmoty v metropoli na začátku roku mírně zlevnily. Litr nejprodávanějšího benzinu Natural 95 se aktuálně u čerpacích stanic prodává v průměru za 28,65 koruny, před týdnem byl o 14 haléřů dražší, informovala ČTK. O 21 haléřů na litru zlevnila i nafta, za litr teď řidiči zaplatí průměrně...

Oprava vozovky na Jižní spojce

8. ledna 2021 v 08:18

V úterý 12. ledna provede Technická správa komunikací nutnou havarijní opravu nebezpečných výtluků na Jižní spojce. Jedná se o část pravého (pomalého) jízdního pruhu v místě těsně za lanovým mostem ve směru do centra (směr na Prahu 4 a Barrandovský most).

Praha 5 od ledna rozšiřuje parkovací zóny

7. ledna 2021 v 06:14

Praha 5 od 4. ledna rozšířila zóny placeného stání (ZPS) do dalších dvou lokalit. První z nich se nachází v okolí sídliště Podbělohorská, druhá pak v oblasti Horních Cibulek, kde dochází k rozšíření zón, které zde byly zavedeny v roce 2020.

Další články
Nahoru