Ombudsmanovi Prahy 5 nouzový stav přerušil návštěvní hodiny, pomoc nabízí emailem i přes telefon
8. února 2021 23:25
Ombudsman Prahy 5 Jiří Vejmelka
„Agendu ombudsmana jsme zřídili od 1. června loňského roku a zájem byl tak velký, že se v září musel rozsah úředních hodin více než zdvojnásobit. Teď v době nouzového stavu je zájem trochu slabší, protože občané dávají přednost osobnímu jednání,“ uvedl ombudsman Prahy 5 Jiří Vejmelka.
„Popudem k obnovení funkce ombudsmana byla snaha nabídnout občanům městské části možnost méně formálního řešení jejich problémů,“ uvedla starostka Renáta Zajíčková (ODS).
Občany páté městské části podle Vejmelky v loňském roce nejvíce trápila oblast dopravy, zejména zón placeného stání a dopravních opatření. V těsném závěsu pak byla bytová problematika. Samostatnou kapitolou jsou pak stížnosti na špatnou práci úřadu.
„Většinou šlo o stížnosti na nedostatky v komunikaci. Jde hlavně o problémy, které řeší současně více odborů a komunikace může váznout. Vesměs šlo o stížnosti oprávněné a řešitelné,“ dodal Vejmelka.
Podle jeho slov občané také projevili zájem o zřízení občanské poradny, která dříve na radnici fungovala. Návrh by měl posoudit Výbor pro otevřenou radnici.