Ombudsmankou Prahy 5 je znovu Ulrichová Hakenová, funkci zastávala už v minulém volebním období
15. listopadu 2021 14:18
Marie Ulrichová Hakenová. Foto: P5
Úkolem ombudsmanky je především řešit stížnosti a podněty občanů ohledně fungování úřadu. Kancelář je v budově smíchovské radnice ve Štefánikově ulici. Dlouholetá zastupitelka páté městské části přijímá klienty v kanceláři číslo každé úterý od 9 do 17 hodin.
„Pomáhat lidem zorientovat se v některé problematice, nasměrovat je, aby šli do správných dveří a někdy také řešit složité mezilidské vztahy, třeba mezi sousedy. To je moje úloha. Něco se řešit dá, něco jen těžko, pokud lidé sami nechtějí,“ uvedla staronová ombudsmanka Prahy 5.
Ve funkci byla do podzimních voleb v roce 2018. Potom úřad veřejného ochránce práv nefungoval, vedení Prahy 5 funkci obnovilo až loni v červnu. Jiří Vejmelka vyřizoval kolem deseti stížností či podnětů měsíčně. V době nouzového stavu nabízel kvůli dočasnému zrušení návštěvních hodin pomoc přes email či telefon.
Občané se dotazovali na oblast dopravy, zejména zóny placeného stání a dopravní opatření. V těsném závěsu pak byla bytová problematika.
Samostatnou kapitolou pak byly stížnosti na špatnou práci úřadu. Většinou šlo o stížnosti na nedostatky v komunikaci. Jde hlavně o problémy, které řeší současně více odborů a komunikace může váznout.
„Výkon práce ombudsmana byl fatálně zasažen epidemií a lockdowny, nějaký čas tuto práci nešlo odpovědně dělat,“ uvedl mluvčí páté městské části Stanislav Brunclík.