Odstartovala soutěž na nové logo a vizuální styl Prahy 6
23. března 2022 19:59
„Nová vizuální identita Prahy 6 by měla být sebevědomá a odvážná, ale zároveň ctít vše tradiční, co k naší městské části patří. Praha 6 je unikátní v mnoha ohledech – úrovní života a vzděláním, propojením přírody a městského života, je bohatá na volnočasové aktivity a je jednou z nejatraktivnějších částí Prahy s klidnou a příjemnou atmosférou, kde se lidem dobře žije. Věřím, že právě tyto charakteristiky, na které jsme v naší městské části hrdí, bude nový vizuální styl odrážet,“ řekl starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP 09).
Praha 6 byla v roce 2005 první pražskou městskou částí, která uvedla vlastní logo. Na svou dobu bylo pode vyjádření městské část pokrokové, avšak po téměř sedmnácti letech již zcela neodpovídá soudobému vizuálnímu stylu měst: je obtížně čitelné a náročné pro práci v různých formátech. Na samotné logo navíc nenavazují další vizuální prvky, které by tak dohromady tvořily jednotnou značku či vizuální projev. Právě komplexní vizuální identita by měla vzejít z otevřené dvoufázové soutěže pořádané odbornou organizací Czechdesign.
„Těší nás, že jsme jako odborná organizace byli osloveni další městskou částí Prahy pro organizaci otevřené soutěže na novou vizuální identitu. Hledat nový vizuální styl pro Prahu 6 bude jistě zajímavým úkolem, jelikož je důležité, aby řádně vystihl její přívětivý a otevřený charakter. Věříme, že zvolený formát otevřené soutěže je tím nejlepším krokem pro zajištění transparentnosti a férového přístupu,“ komentuje zapojení organizace Jana Vinšová, ředitelka Czechdesignu.
Do první fáze otevřené soutěže se mohou přihlásit všichni zájemci z řad grafických designérů, kteří zpracují soutěžní návrh nové vizuální identity dle soutěžního zadání a doručí jej do 4. května do 12 hodin do pražské kanceláře Czechdesign ve Vojtěšské ulici.
Soutěžní návrhy budou prezentovány anonymně porotě složené z nezávislých odborníků, kteří se specializují na grafický design a typografii, a ze zástupců Prahy 6.
Do druhé fáze soutěže postoupí až čtyři účastníci, kteří své návrhy představí porotě již osobně. Postupující účastníky čeká odměna za rozpracování soutěžního návrhu a vítěze dále zakázka na vytvoření grafického manuálu včetně implementace navržené identity. Novou podobu vizuální komunikace Prahy 6 vybere odborná porota v létě letošního roku.