dnes
Středa - polojasno
23°C
zítra
Čtvrtek - prehanky-dest
19°C
pozítří
Pátek - obcasny-dest
20°C
Od Vinohradské se dá dojít k hlavnímu nádraží po novém chodníku podél magistrály
Nový chodník podél magistrály. Foto: Facebook AS

Od Vinohradské se dá dojít k hlavnímu nádraží po novém chodníku podél magistrály

Podél severojižní magistrály od Vinohradské třídy k budově hlavního nádraží byl dnes za účasti zástupců vedení metropole i druhé městské části s dvoutýdenním předstihem otevřen nový chodník. Pěší tu dosud využívali asi 30 centimetrů široký obrubník. Nový chodník měří v nejužším místě 1,75 metru a v nejširším tři metry. Počet jízdních pruhů zůstal na magistrále zachován.

Podle místostarosty Prahy 2 Jan Korsesky (ODS) městská část usilovala o vybudování chodníku marně více než deset let. Vybudování chodníku v dostatečné šířce nebylo mnoho let možné z dopravních důvodů. Státní správa i samospráva města zúžení dopravních pruhů odmítala s nemalým přispěním dopravní policie. Ta ve svém stanovisku tvrdila, že by to bylo z dopravního hlediska nebezpečné.

„O to více oceňuji, že jsme konečně s hlavním městem našli společné řešení, které zajistí bezpečnost chodců a nijak neomezí plynulost silničního provozu. Jen doufám, že odtud chodce za chvíli nevytlačí jízdní kola a elektrokoloběžky,“ uvedl Korseska. Narážel tím na potíže s elektrokoloběžkami, které jezdci odkládají nekoordinovaně v ulicích hlavního města.

Městská část v minulosti usilovala o stavbu lávky nad kolejištěm podél magistrály, která by zajistila přístup k hlavnímu nádraží z východní strany a z Vinohradské třídy. Na konzolovou lávku bylo vydáno územní rozhodnutí a zahájení stavby bylo slibováno již v minulém roce.

Ze stavby sešlo, v rámci projednávání změny územního plánu v souvislosti s plánovanou stavbou investora Penty přišlo město s jiným řešením. Se souhlasem Prahy 2 tak došlo ke zúžení jízdních pruhů magistrály ve prospěch vybudování chodníku pro pěší. Ten neovlivní plynulost automobilového provozu. Podařilo se i zachovat širší pravý pruh pro pohodlný a bezpečný průjezd autobusů a jiných větších vozidel.

„Vybudování chodníku navazuje na rekonstrukci prostoru mezi Národním muzeem a jeho Novou budovou, celkově vyšla na 6 milionů korun. Použili jsme zde stejnou dlažbu jako u muzejní oázy. Asfalt nahradila krásná žula z Mrákotína,“ řekl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Spolu s rekonstrukcí historické budovy Národního muzea nechal pražský magistrát s Prahou 1 obnovit okolí muzea. Práce trvaly více než rok a stály zhruba 140 milionů korun. Prostor mezi dvěma budovami Národního muzea byl vydlážděn, vznikla tam tramvajová kolej. Proměna se týkala také Čelakovského sadů.


Program celoměstské podpory vzdělávání na rok 2021

Včera v 17:55

Rada hl. m. Prahy odsouhlasila otevření Programu celoměstské podpory vzdělávání na území hlavního města Prahy pro rok 2021. Dotaci lze poskytnout pouze na základě Žádosti o poskytnutí dotace, přičemž každý žadatel může podat pouze jednu žádost, která může obsahovat více projektů u jednotlivých...

Praha 2 přistoupila k realizaci slíbené podpory nájemcům nebytových prostor

Včera v 17:35

Radní Prahy 2 na svém pondělním jednání navázali na svá předchozí rozhodnutí o podpoře podnikatelských nebo jiných činností provozovaných v nebytových prostorách ve správě městské části, které byly znemožněny nebo podstatně ztíženy v důsledku mimořádných opatření ke zmírnění dopadů epidemie...

Ủy ban Praha 11. Radnice založila stránku ve vietnamštině

Včera v 08:06

Radnice Prahy 11 založila pro informování o dění nejen v městské části pro vietnamské sousedy facebookovou stránku Ủy ban Praha 11.

Další články
Nahoru