Dnes Pátek - obcasny-dest 9°C
Zítra Sobota - obcasny-dest 7°C
Pátek 19. 4. 2024
Svátek má Rostislav
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Od Vinohradské se dá dojít k hlavnímu nádraží po novém chodníku podél magistrály
Nový chodník podél magistrály. Foto: Facebook AS

Od Vinohradské se dá dojít k hlavnímu nádraží po novém chodníku podél magistrály

Podél severojižní magistrály od Vinohradské třídy k budově hlavního nádraží byl dnes za účasti zástupců vedení metropole i druhé městské části s dvoutýdenním předstihem otevřen nový chodník. Pěší tu dosud využívali asi 30 centimetrů široký obrubník. Nový chodník měří v nejužším místě 1,75 metru a v nejširším tři metry. Počet jízdních pruhů zůstal na magistrále zachován.

Podle místostarosty Prahy 2 Jan Korsesky (ODS) městská část usilovala o vybudování chodníku marně více než deset let. Vybudování chodníku v dostatečné šířce nebylo mnoho let možné z dopravních důvodů. Státní správa i samospráva města zúžení dopravních pruhů odmítala s nemalým přispěním dopravní policie. Ta ve svém stanovisku tvrdila, že by to bylo z dopravního hlediska nebezpečné.

„O to více oceňuji, že jsme konečně s hlavním městem našli společné řešení, které zajistí bezpečnost chodců a nijak neomezí plynulost silničního provozu. Jen doufám, že odtud chodce za chvíli nevytlačí jízdní kola a elektrokoloběžky,“ uvedl Korseska. Narážel tím na potíže s elektrokoloběžkami, které jezdci odkládají nekoordinovaně v ulicích hlavního města.

Městská část v minulosti usilovala o stavbu lávky nad kolejištěm podél magistrály, která by zajistila přístup k hlavnímu nádraží z východní strany a z Vinohradské třídy. Na konzolovou lávku bylo vydáno územní rozhodnutí a zahájení stavby bylo slibováno již v minulém roce.

Ze stavby sešlo, v rámci projednávání změny územního plánu v souvislosti s plánovanou stavbou investora Penty přišlo město s jiným řešením. Se souhlasem Prahy 2 tak došlo ke zúžení jízdních pruhů magistrály ve prospěch vybudování chodníku pro pěší. Ten neovlivní plynulost automobilového provozu. Podařilo se i zachovat širší pravý pruh pro pohodlný a bezpečný průjezd autobusů a jiných větších vozidel.

„Vybudování chodníku navazuje na rekonstrukci prostoru mezi Národním muzeem a jeho Novou budovou, celkově vyšla na 6 milionů korun. Použili jsme zde stejnou dlažbu jako u muzejní oázy. Asfalt nahradila krásná žula z Mrákotína,“ řekl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Spolu s rekonstrukcí historické budovy Národního muzea nechal pražský magistrát s Prahou 1 obnovit okolí muzea. Práce trvaly více než rok a stály zhruba 140 milionů korun. Prostor mezi dvěma budovami Národního muzea byl vydlážděn, vznikla tam tramvajová kolej. Proměna se týkala také Čelakovského sadů.


Autor: red

Tragická nehoda na železnici

Včera ve 13:22

Mezi Stodůlkami a Jinonicemi ve čtvrtek ráno po deváté hodině srazil vlak člověka, který zraněním na místě podlehl. Provoz v uvedeném úseku trati zhruba dvě hodiny stál, cestující museli místo vlaku použít MHD či jiný způsob dopravy.

Do kolejiště ve stanici metra Flora spadl muž

Včera ve 13:17

Zhruba pětapadesátiletý cestující spadl ve čtvrtek dopoledne kolem půl desáté do kolejiště ve stanici metra Flora na lince A. Utrpěl zranění hlavy, byl převezen do nemocnice. Provoz metra mezi stanicemi Želivského a Náměstí Míru byl obnoven v 10:43 hodin.  

Provoz Škodova paláce bude v pátek omezen

17. dubna 2024 ve 13:34

V pátek 19. dubna odpoledne se v budově Magistrátu hl. m. Prahy, ve Škodově paláci v Praze 1, uskuteční evakuační cvičení, které bude trvat zhruba půl hodiny. Provoz Škodova paláce bude v tento den výrazně omezen a po dobu cvičení bude objekt zcela uzavřen.

Další články
Nahoru