dnes
Čtvrtek - polojasno
17°C
zítra
Pátek - oblacno
17°C
pozítří
Sobota - polojasno
24°C
Od Vinohradské se dá dojít k hlavnímu nádraží po novém chodníku podél magistrály
Nový chodník podél magistrály. Foto: Facebook AS

Od Vinohradské se dá dojít k hlavnímu nádraží po novém chodníku podél magistrály

Podél severojižní magistrály od Vinohradské třídy k budově hlavního nádraží byl dnes za účasti zástupců vedení metropole i druhé městské části s dvoutýdenním předstihem otevřen nový chodník. Pěší tu dosud využívali asi 30 centimetrů široký obrubník. Nový chodník měří v nejužším místě 1,75 metru a v nejširším tři metry. Počet jízdních pruhů zůstal na magistrále zachován.

Podle místostarosty Prahy 2 Jan Korsesky (ODS) městská část usilovala o vybudování chodníku marně více než deset let. Vybudování chodníku v dostatečné šířce nebylo mnoho let možné z dopravních důvodů. Státní správa i samospráva města zúžení dopravních pruhů odmítala s nemalým přispěním dopravní policie. Ta ve svém stanovisku tvrdila, že by to bylo z dopravního hlediska nebezpečné.

„O to více oceňuji, že jsme konečně s hlavním městem našli společné řešení, které zajistí bezpečnost chodců a nijak neomezí plynulost silničního provozu. Jen doufám, že odtud chodce za chvíli nevytlačí jízdní kola a elektrokoloběžky,“ uvedl Korseska. Narážel tím na potíže s elektrokoloběžkami, které jezdci odkládají nekoordinovaně v ulicích hlavního města.

Městská část v minulosti usilovala o stavbu lávky nad kolejištěm podél magistrály, která by zajistila přístup k hlavnímu nádraží z východní strany a z Vinohradské třídy. Na konzolovou lávku bylo vydáno územní rozhodnutí a zahájení stavby bylo slibováno již v minulém roce.

Ze stavby sešlo, v rámci projednávání změny územního plánu v souvislosti s plánovanou stavbou investora Penty přišlo město s jiným řešením. Se souhlasem Prahy 2 tak došlo ke zúžení jízdních pruhů magistrály ve prospěch vybudování chodníku pro pěší. Ten neovlivní plynulost automobilového provozu. Podařilo se i zachovat širší pravý pruh pro pohodlný a bezpečný průjezd autobusů a jiných větších vozidel.

„Vybudování chodníku navazuje na rekonstrukci prostoru mezi Národním muzeem a jeho Novou budovou, celkově vyšla na 6 milionů korun. Použili jsme zde stejnou dlažbu jako u muzejní oázy. Asfalt nahradila krásná žula z Mrákotína,“ řekl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Spolu s rekonstrukcí historické budovy Národního muzea nechal pražský magistrát s Prahou 1 obnovit okolí muzea. Práce trvaly více než rok a stály zhruba 140 milionů korun. Prostor mezi dvěma budovami Národního muzea byl vydlážděn, vznikla tam tramvajová kolej. Proměna se týkala také Čelakovského sadů.


V soutěži inovačních projektů jsou pražští studenti třetí

Dnes v 09:19

Již 17. ročník vzdělávacího programu ENERSOL letos vyvrcholil celostátní konferencí programu ENERSOL ČR 2020, která se konala v Hradci Králové ve dnech 24. – 25. září 2020. Součástí konference byla i soutěž krajských týmů v inovačních vzdělávacích projektech žáků vyšších odborných a středních škol...

Odloženo: První Veřejné fórum Prahy 11

Včera ve 12:42

Radnice Prahy 11 první Veřejné fórum naplánovala a připravila na 8. října do Komunitního centra Matky Terezy. S ohledem na vývoj epidemiologické situace a vládní omezení pro vnitřní akce radnice konání akce odkládá.

Praha 5: Uzavření úřadu pro veřejnost z důvodu konání voleb

28. září 2020 ve 20:32

Úřad městské části Praha 5 bude v pátek 2. října z důvodu konání voleb do Senátu Parlamentu ČR pro veřejnost uzavřen.

Úřad městské části Praha 6 omezí provoz

28. září 2020 v 10:17

Z důvodu voleb do Senátu PČR bude v pátek 2. a 9. října omezen provoz budovy Úřadu městské části Praha 6, včetně detašovaných pracovišť.

Praha 13 upozorňuje na zákaz vstupu do údolí Motolského potoka

26. září 2020 v 11:21

Až do konce října je ve vybraných dnech od 19 do 7 hodin ráno následujícího dne uzavíráno údolí Motolského potoka z důvodu plánovaného odstřelu prasete divokého.

Další články
Nahoru