dnes
Neděle - zatazeno
10°C
zítra
Pondělí - zatazeno
9°C
pozítří
Úterý - obcasny-dest
5°C
Od Vinohradské se dá dojít k hlavnímu nádraží po novém chodníku podél magistrály
Nový chodník podél magistrály. Foto: Facebook AS

Od Vinohradské se dá dojít k hlavnímu nádraží po novém chodníku podél magistrály

Podél severojižní magistrály od Vinohradské třídy k budově hlavního nádraží byl dnes za účasti zástupců vedení metropole i druhé městské části s dvoutýdenním předstihem otevřen nový chodník. Pěší tu dosud využívali asi 30 centimetrů široký obrubník. Nový chodník měří v nejužším místě 1,75 metru a v nejširším tři metry. Počet jízdních pruhů zůstal na magistrále zachován.

Podle místostarosty Prahy 2 Jan Korsesky (ODS) městská část usilovala o vybudování chodníku marně více než deset let. Vybudování chodníku v dostatečné šířce nebylo mnoho let možné z dopravních důvodů. Státní správa i samospráva města zúžení dopravních pruhů odmítala s nemalým přispěním dopravní policie. Ta ve svém stanovisku tvrdila, že by to bylo z dopravního hlediska nebezpečné.

„O to více oceňuji, že jsme konečně s hlavním městem našli společné řešení, které zajistí bezpečnost chodců a nijak neomezí plynulost silničního provozu. Jen doufám, že odtud chodce za chvíli nevytlačí jízdní kola a elektrokoloběžky,“ uvedl Korseska. Narážel tím na potíže s elektrokoloběžkami, které jezdci odkládají nekoordinovaně v ulicích hlavního města.

Městská část v minulosti usilovala o stavbu lávky nad kolejištěm podél magistrály, která by zajistila přístup k hlavnímu nádraží z východní strany a z Vinohradské třídy. Na konzolovou lávku bylo vydáno územní rozhodnutí a zahájení stavby bylo slibováno již v minulém roce.

Ze stavby sešlo, v rámci projednávání změny územního plánu v souvislosti s plánovanou stavbou investora Penty přišlo město s jiným řešením. Se souhlasem Prahy 2 tak došlo ke zúžení jízdních pruhů magistrály ve prospěch vybudování chodníku pro pěší. Ten neovlivní plynulost automobilového provozu. Podařilo se i zachovat širší pravý pruh pro pohodlný a bezpečný průjezd autobusů a jiných větších vozidel.

„Vybudování chodníku navazuje na rekonstrukci prostoru mezi Národním muzeem a jeho Novou budovou, celkově vyšla na 6 milionů korun. Použili jsme zde stejnou dlažbu jako u muzejní oázy. Asfalt nahradila krásná žula z Mrákotína,“ řekl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Spolu s rekonstrukcí historické budovy Národního muzea nechal pražský magistrát s Prahou 1 obnovit okolí muzea. Práce trvaly více než rok a stály zhruba 140 milionů korun. Prostor mezi dvěma budovami Národního muzea byl vydlážděn, vznikla tam tramvajová kolej. Proměna se týkala také Čelakovského sadů.


Další články
Nahoru