Obnova vjezdové části michelského zázemí pro údržbu vlaků je za polovinou
23. srpna 2024 15:30
Stavbaři již dokončili kompletní pokládku nového kolejiště včetně výhybek. K obnově byl použitý moderní svršek typu S49 s pružným upevněním kolejnic a s betonovými pražci pod výhybkami, který zajišťuje dlouhodobou spolehlivost kolejiště.
„Aktuálně dochází k pokládání kabelových tras, montáži čelisťových závěrů, osazování návěstidel a také k instalaci nových bran a sloupů trakčního vedení. Všechna pevná zařízení elektrického trakčního vedení již budou připravena pro konverzi na napájecí systém 25 kV 50 Hz AC v pražském uzlu,“ popsal mluvčí.
Po dokončení hlavních stavebních zemních prací dojde k natažení drátů trakčního vedení a postupnému zapínání zabezpečovacího zařízení.
Současná investice navazuje na 1. etapu obnovy vjezdové skupiny a další opravy realizované v loňském roce, kdy došlo v celém areálu k výměně 23 výhybek a 1 500 metrů kolejí.Středisko údržby Praha jih je největší areál pro údržbu vlakových souprav v České republice. Nachází se v něm přes 45 kilometrů kolejí, skoro 200 výhybek a téměř 30 kilometrů trakčního vedení.
„Pečuje se tam o 70 jednotek CityElefant, o Pendolina, railjety a několik stovek osobních vozů. Do budoucna se stane i domovem nejnovějších souprav ComfortJet, pro jejichž údržbu bude v areálu postavena i nová čtyřkolejná hala,“ dodal Medelský.