dnes
Pátek - jasno
19°C
zítra
Sobota - polojasno
20°C
pozítří
Neděle - skorojasno
22°C
Obchodníci mohou fungovat před provozovnou zdarma, přihlásilo se už i kadeřnictví
Nové opatření má pomoci obchodníkům, kteří doposavad museli mít zavřeno. Ilustrační foto: JP

Obchodníci mohou fungovat před provozovnou zdarma, přihlásilo se už i kadeřnictví

Od 21. dubna je podnikatelům otevřená zrychlená možnost zřízení uličního prodeje před provozovnou. Stánek nebo stolek mohou mít obchodníci na chodníku až do konce roku zdarma, uliční prodej stačí oznámit jednoduše e-mailem a není ani nutné čekat na vyřízení žádosti úřady. Poplatky jsou odpuštěné také za předzahrádky. U stávajících se upravují smlouvy, u nových jsou otevřené žádosti o zřízení.

„Hledali jsme co nejjednodušší cestu, aby obchodníci mohli podpořit svůj prodej bez zbytečného čekání a papírování. Umístění stojanu na oblečení nebo stolku s nabídkou před dveře provozovny bude stačit jenom oznámit e-mailem. Platné bude ihned. My potom jen zkontrolujeme, že prodej nebrání v cestě vozíčkářům nebo maminkám s kočárky,“ popsal náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). 

„Od obchodníků máme skvělou zpětnou vazbu, možnost zařídit si jednoduše a zdarma prodej před provozovnou vítají. Mezi zájemci se už přihlásilo třeba i kadeřnictví. Pokud zůstane ulice čistá a průchozí, pak rádi podpoříme venkovní prodej napříč obory,“ řekl náměstek primátora pro finance Pavel Vyhnánek (Praha Sobě).

„Prodejní zařízení musí bezprostředně přiléhat k provozovně a zároveň zachovávat průchozí profil o šířce nejméně 1,5 metru. Po skončení otevírací doby je pak potřeba prodejní zařízení sklidit s ohledem na pravidelný úklid.

„Za sebe jsem rád, že jsme našli rychlé a efektivní řešení, které pomáhá především drobným, malým a středním podnikatelům a živnostníkům, navíc jde o formu pomoci, která pomáhá všem podnikatelům rovným dílem,“ sdělil radní pro majetek Jan Chabr (TOP 09).

Umístění prodejního zařízení oznámí podnikatel nejpozději v den jeho první realizace silničnímu správnímu úřadu podle svého správního obvodu (Praha 1 až 22), a to e-mailem nebo do datové schránky.

Stejný e-mail adresuje také Technické správě komunikací hl. m. Prahy (radek.petrasek@tsk-praha.cz) a Odboru daní, poplatků a cen MHMP (jasmina.koci.smudova@praha.eu).

Oznámení má obsahovat název a adresu provozovatele, jméno, telefon a e-mail kontaktní osoby a také mapku s vyznačením místa záboru (Mapy.cz nebo Google Maps). V předmětu je potřeba uvést „Oznámení o umístění prodejního záboru v době koronavirových opatření“ a oznámení formulovat v tomto znění: „Oznamujeme umístění prodejního záboru v ulici … čp. … na chodníku před provozovnou … (název provozovny) v podobě … (stánku, stolku, prodejního pultu, jiného zařízení – uvést jakého) o rozměrech … (délka x šířka), který bude provozován ve dnech … (např. po–pá) v denní době od … do … (uvedená denní doba musí být v mezích otevírací doby provozovny).“

Pravidla pro umisťování restauračních předzahrádek stále zůstávají v platnosti, na rozdíl od uličního prodeje před provozovnami podnikatelům zůstane i nadále povinnost získat standardní povolení k záboru.

Poplatek za umístění předzahrádky je od 14. března až do konce roku prominutý, Technická správa komunikací nyní řeší vracení alikvotní části u nájmů zaplacených v předstihu za celý rok.


Praha 5 žije. Veřejnost může hlasovat o vítězných návrzích

15. září 2020 v 09:58

Od dnešního dne do 14. října můžete hlasovat o letošních podaných návrzích participativního rozpočtu Prahy 5 a rozhodnout tak, které návrhy budou realizovány.

Další články
Nahoru