O zavádění zón placeného stání v Praze 10 se bude rozhodovat až po volbách
20. února 2018 22:54
O (ne)zavedení zón rozhodne pražský magistrát na základě kladného usnesení zastupitelstva Prahy 10, které musí vycházet ze studie „Analýza dopravy v klidu na celém území MČ Praha 10“. Zpracování studie ne starší dvou let je nezbytnou podmínkou pro takové rozhodování.
„Naším cílem je studii nechat zpracovat poté, co bude v okolních městských částech definitivně usazen provoz zón placeného stání. Navíc analýzy automobilového provozu se z logických důvodů provádí pouze v jarním či podzimním období. Jinak bychom totiž zkoumali situaci, která se brzy zase změní," upozorňuje radní Prahy 10 pro dopravu Martin Hejl (ODS). V době letních dovolených je v hlavní městě zhruba o třetinu méně obyvatel.
„Je potřeba mít dokonalý přehled o stabilizované dopravní situaci a co nejdříve navrhnout řešení, tedy různé varianty, zda zóny placeného stání zavést a kde. Na základě studie může pak budoucí složení zastupitelstva kvalifikovaně rozhodnout, neboť studie bude hotova k projednání nejdříve v prosinci tohoto roku," vysvětluje radní Hejl.
Zadání studie v této době, kdy ještě v okolních městských částech nejsou změny dokončeny, by bylo zbytečné i podle předsedy Výboru pro dopravu Viktora Lojíka (TOP 09): „Potřebujeme studii, která bude reflektovat definitivní situaci. Studie je navíc nutná i pro to, že bez ní by magistrát zóny placeného stání v Praze 10 nezavedl. Je povinností městské části takovou aktuální studií disponovat."
V současné době jsou ZPS členěny v poměru 50:50 stání vozidel pro rezidenty ku stáním pro návštěvníky (předchozí úprava byla 85:15 ve prospěch rezidentů). Na nový systém ZPS přešla MČ Praha 2 v říjnu loňského roku a od tohoto února MČ Praha 3.
„Praha 2 měla od samého počátku k novému magistrátnímu systému zón zásadní připomínky a s návrhem nesouhlasila. Měli jsme před sebou dvě možnosti volby: buď přistoupit na nový systém, protože minulému pověřenému správci ZPS končila smlouva s hlavním městem Prahou, nebo od ZPS úplně odstoupit. Jenže tím by se stala Praha 2 jedním velkým parkovištěm pro centrum města, což by bylo ještě horší, než je současná situace,“ uvedl v rozhovoru pro server Pražský patriot zástupce starostky Prahy 2 Jan Korseska.