
O víkendu začnou na Vltavě opět fungovat pražské sezónní přívozy
23. března 2021 15:57 | Aktualizováno 25. března 2021, 10:36
Celoročně jezdí přívozy na severu Prahy. Linka P1 spojuje Sedlec a Zámky, linka P2 pár stovek metrů proti proudu spojuje Podbabu a Podhoří. Pro tyto linky se o víkendu dál nic nemění, nadále jezdí v čtvrt až půlhodinových intervalech.
V sobotu se ze zimního spánku probudí linka P7, která jezdí také v patnácti až třicetiminutových intervalech mezi nábřežím u Pražské tržnice, ostrovem Štvanice a Císařským ostrovem. Spojení Holešovic na levém a Karlína na pravém břehu dalo tomuto přívozu jméno HolKa.
Stejné pojmenování ponese i lávka, která v těchto místech spojí obě čtvrti v budoucnu. Loni na podzim schválili pražští radní vypsání veřejné zakázky na její výstavbu. Lávka bude dlouhá 285 metrů a šířka mezi zábradlími bude čtyři metry. Předpokládaná maximální cena stavby je 197 milionů korun. Pražané by se po nové cestě před Vltavu mohli projít nebo projet už na konci roku 2022.

V budoucnu by měl tento přívoz nahrazen mostem pro MHD, vozidla integrovaného záchranného systému, cyklisty a chodce. Magistrát by měl letos zažádat o stavební povolení pro stavbu Dvoreckého mostu. Samotná stavba by mohla začít příští rok a trvat by měla dva až tři roky.
V sobotu začne fungovat i přívoz P4, který propojuje Císařskou louku s levým břehem Vltavy a také přívoz P5, který vozí cestující mezi Císařskou loukou a Výtoní. Začne fungovat i nejjižnější pražský přívoz, který spojuje Lahovičky a Nádraží Modřany.
Ve výčtu pražských přívozů je potřeba ještě zmínit přívoz Vyšehrad, který propojuje Smíchov, Podskalí a Císařskou louku. Ten však není součástí PID a cestující musí za svezení platit.
Ještě loni fungoval dočasný přívoz P8, který propojoval Troju a Císařský ostrov. Po zprovoznění Trojské lávky loni na podzim však není důvod tuto linku nadále provozovat, protože suplovala význam před pár lety zřícené lávky.
V loňském roce pražské přívozy přeplavily celkem 694 tisíc cestujících a 154 tisíc jízdních kol. Největší podíl měl náhradní přívoz P8 za zřícenou Trojskou lávku, který fungoval do října 2020 a jehož služeb využilo v loňském roce 240 tisíc cestujících (průměrně 884 cestujících za den) a 64 tisíc kol.
Z pravidelných přívozů byla tradičně nejvytíženější linka P2 mezi Podbabou a Podhořím (195 tisíc cestujících a téměř 43 tisíc kol). Oproti roku 2019 došlo k poklesu počtu cestujících zejména z důvodu pandemie koronaviru zhruba o čtvrtinu. Naopak počet přepravených kol vzrostl oproti roku 2019 o 10 procent.
Seznam pražských přívozů v provozu od soboty 27. března 2021:
- P1 Sedlec – Zámky: V provozu denně do 20:00, v pracovní dny od 5:25, o víkendech od 6:45.
- P2 V Podbabě – Podhoří: V provozu denně do 22:00, v pracovní dny od 5:25, o víkendech od 6:30.
- P3 Lihovar – Veslařský ostrov: V provozu denně do 22:00, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00.
- P4 Císařská louka – Kotevní: V provozu denně od 8:15 do 19:00–21:00 podle denního světla.
- P5 Císařská louka – Výtoň: V provozu denně od 8:00 do 19:00–21:00 podle denního světla.
- P6 Lahovičky – Modřany: V provozu denně do 19:00–21:00 podle denního světla, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00.
- P7 Pražská tržnice – Ostrov Štvanice – Rohanský ostrov: V provozu denně do 19:00‑22:00 podle denního světla, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00.
Více informací naleznete na www.pid.cz/privozy.