dnes
Úterý - oblacno
20°C
zítra
Středa - obcasny-dest
18°C
pozítří
Čtvrtek - obcasny-dest
17°C
O vagony metra na linkách A a B se bude 15 let starat plzeňská Škoda, soupravy projdou další modernizací
Vozy metra 81-71M jezdí na linkách A i B. Foto: archiv

O vagony metra na linkách A a B se bude 15 let starat plzeňská Škoda, soupravy projdou další modernizací

Novou smlouvu na zajištění kompletní odborné údržby a oprav rekonstruovaných souprav pražského metra typu 81–71M, které jezdí na linkách A a B, uzavřel minulý týden pražský dopravní podnik (DPP) se společností Škoda Transportation. Stávající kontrakt s plzeňským podnikem končí příští rok v prosinci, ten nový bude platit do konce roku 2035.

V současnosti jezdí v pražském metru na trasách A a B 93 rekonstruovaných souprav typu 81–71M. Vlaky mají od začátku provozu po provedené modernizaci najeto od 555 tisíc do 1,358 milionu kilometrů. První modernizace starých sovětských souprav, jejichž vývoj započal v druhé polovině sedmdesátých let, byly provedeny v roce 2001, poslední o deset let později.

„O nových podmínkách full service pro vozy 81–71M pražského metra jsme jednali celý tento rok. Výsledkem je nová smlouva o údržbě, v rámci které Škoda Transportation na soupravách provede hlavní opravu, díky čemuž se prodlouží jejich životnost o dalších zhruba 15 let. Podařilo se nám také vyjednat výhodnější podmínky oproti původnímu návrhu dodavatele, a to snížit cenu o více než půl miliardy korun,“ řekl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Vzhledem k tomu, že Škoda Transportation má výhradní práva včetně práv duševního vlastnictví k výrobní i údržbové dokumentaci k vozům metra 81–71M nezbytné k provádění jejich servisu, je s odkazem na zákon o zadávání veřejných zakázek v tuto chvíli jediným možným dodavatelem údržby vozů.

„Z tohoto důvodu jsme veřejnou zakázku vypsali formou jednacího řízení bez uveřejnění, protože jiný externí dodavatel nepřipadá v úvahu. Správnost postupu DPP v této věci potvrzují dvě právní analýzy od AK Havel & Partners a AK ROWAN LEGAL, a rovněž ekonomická analýza společnosti Deloitte,“ dodal Witowski. Předpokládaná hodnota celého kontraktu činí zhruba 14,587 miliardy korun. Původní cenový návrh společnosti Škoda Transportation byl o 510 milionů korun vyšší.

Obdobnou smlouvu, která se týkala třiapadesáti souprav na lince C, uzavřel DPP loni na podzim se společností Siemens. Celková hodnota kontraktu se pohybuje kolem 7,5 miliardy korun. Oproti původní nabídce se podařilo vyjednat několikaprocentní slevu.

Siemens má v rámci údržby provést i rozsáhlou opravu vozů, která bude zahrnovat modernizaci interiéru a výměnu podvozkových rámů. Společnosti k vozům M1, které od přelomu tisíciletí jezdí na lince C, patří technická dokumentace. 


Letenský tunel se bude uklízet

1. července 2020 v 19:15

V letenském tunelu proběhne od 7. července do 14. července, vždy od 23 do 5 hodin pravidelná údržba a mytí. Tunel bude obousměrně uzavřen.

Opěrné zdi Letenského tunelu budou opraveny

1. července 2020 v 08:17

Technická správa komunikací zahájí v sobotu 4. července rekonstrukci opěrných zdí Letenského tunelu u severního portálu, v úseku Milady Horákové – Letenský tunel. Stavební práce jsou naplánované do konce září 2020.

Od července znovu letadlem do Dubaje

24. června 2020 v 07:37

Letecká společnost flydubai od 4. července znovu spustí přímou pravidelnou linku do Dubaje, obnoví se tak druhé dálkové spojení z Prahy. Do velkoměsta Spojených arabských emirátů mohou cestující letět nejprve jednou týdně, každou sobotu. Od 27. července pak budou lety k dispozici...

Další články
Nahoru