Nový automobilový jeřáb za skoro 23 milionů korun mají pražští hasiči
15. ledna 2024 08:40
Jeřáb je postaven na třinápravovém podvozku Liebherr s hydropneumatickým pérováním a s možností regulace úrovně. Pohání ho šestiválcový motor o výkonu 270 kW, samozřejmostí je automatizovaná převodovka.
Všechny nápravy jsou poháněny a řízeny hydraulicky systémem, který umožňuje i krabí chod. „Řídit lze i z kabiny jeřábníka, jeřáb je vybaven systémem aretace náprav pro možnost pojíždění s břemenem. Kabina osádky je vyhřívaná a dvoumístná,“ popsal mluvčí.
Jeřáb je tvořen teleskopickým výložníkem o maximální délce 38 metrů, tvoří ho základní díl a tři výsuvné prvky. Vysouvání výsuvných dílů je souměrné a vysouvají se ve stejnou chvíli všechny tři. Zařízení lze ovládat dálkově, jeho maximální nosnost při použití největší kladnice je 50 tun.
Stroj byl dodán s kladnicí s celkovou nosností 30 tun, kladnice s nosností 46 tun je dodána samostatně jako originální příslušenství. Kabina jeřábníka je vyhřívaná a vybavena klimatizací. Odvětráno a vyhříváno je i sedadlo obsluhy.
Přetěžovací zařízení hlídá stav systému a omezuje nebezpečné pohyby. Ovládání umožňuje provádět nejméně několik pohybů současně.