dnes
Středa - skorojasno
17°C
zítra
Čtvrtek - polojasno
15°C
pozítří
Pátek - oblacno
16°C
Nové odstavné kolejiště v Hostivaři je zprovozněno, přemístí se na něj tramvaje z končícího Hloubětína
Budování odstavného kolejiště v Hostivaři. Foto: Petr Ludvíček

Nové odstavné kolejiště v Hostivaři je zprovozněno, přemístí se na něj tramvaje z končícího Hloubětína

Více než tři kilometry kolejí na ploše větší než fotbalové hřiště aktuálně přibylo do tramvajové sítě Prahy. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes spustil do provozu velkokapacitní odstavné kolejiště pro tramvaje v areálu Ústředních dílen v Hostivaři, které pojme 60 vozů ForCity 15T nebo 120 starých typů vozů T3. Stavbu zrealizoval DPP vlastními silami v rekordním čase pěti měsíců. Náklady na stavbu činily zhruba 150 milionů korun, dotací na ni přispěl pražský magistrát.

Velkokapacitní odstavné kolejiště v Hostivaři má 20 přímých kolejí, každá o 101 metrech. Bude nejprve sloužit k odstavování tramvají, které jsou dosud nevhodně rozmístěny po celém areálu v Hostivaři, a to v důsledku omezení provozu vozoven Hloubětín a Žižkov. Stavba byla zahájena v polovině loňského listopadu na místě bývalého fotbalového hřiště a dnes dopoledne byla zkolaudována.

Extrémně krátkého času realizace stavby se povedlo docílit díky využití novely stavebního zákona a sloučením územního a stavebního řízení do jednoho procesu, a také díky využití vlastních kapacit jednotky Dopravní cesta Tramvaje. Zajímavostí je, že na stavbě byly zužitkovány použitelné panely z rekonstruovaných tramvajových tratí v Praze.

Díky novému odstavnému kolejišti bude možné začít uvolňovat vozovnu Hloubětín a připravit k demolici její deponační halu. Havarijní stav střechy a zbourání haly doporučil nedávný posudek Kloknerova ústavu ČVUT.

Opravárenská hala bude následovat

Stavba velkokapacitního odstavného kolejiště v Hostivaři je první částí projektu. „Ve druhé etapě plánujeme přímo u nového kolejiště postavit novou opravárenskou halu, která bude mít dvoupodlažní vestavbu tak, aby v ní bylo možné provádět údržbu všech typů tramvají a byl k nim zajištěn odpovídající přístup jak od podvozku, tak i od střechy. V hale budou dvě koleje a počítáme se čtyřmi stanovišti pro opravu. Výstavbu haly předpokládáme ve druhé polovině tohoto roku a zprovoznění do konce roku 2019,“ doplnil Jan Šurovský, člen představenstva DPP.


Sobota: Uzavření Bubenečského tunelu

Dnes v 07:46

Bubenečský tunel bude od soboty 26. října od 23 hodin do neděle 27. října do 5 hodin uzavřen.

Příští týden budou na tři noci uzavřeny tunely Brusnický a Dejvický

Včera v 10:16

Z důvodu mytí budou Brusnický a Dejvický tunel uzavřeny od 29. října do 1. listopadu vždy od 23 hodin do 5 hodin.

Palmovka – Maniny: V sobotu a v neděli nepojedu tramvaje

21. října 2019 v 08:39

V sobotu 26. října a v neděli 27. října, vždy od 8 hodin do 18:15 hodin bude z důvodu výměny svítidel veřejného osvětlení na Libeňském mostě obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Palmovka – Maniny.

Uzavření Bubenečského tunelu potrvá 3 noci

18. října 2019 ve 13:30

Z důvodu mytí bude Bubenečský tunel od 21. 10. do 24. 10. uzavřen vždy od 23 do 5 hodin.

Letenský tunel bude od pondělí čtyři noci uzavřen

18. října 2019 v 11:37

Z důvodu pravidelné údržby a mytí bude Letenský tunel od 21. října do 25. října, tj. 4 noci, vždy od 23 hodin do 5 hodin uzavřen.

Další články
Nahoru