Dnes Pondělí - polojasno 18°C
Zítra Úterý - polojasno 12°C
Pondělí 10. 5. 2021
Svátek má Blažena
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Nové odstavné kolejiště v Hostivaři je zprovozněno, přemístí se na něj tramvaje z končícího Hloubětína
Budování odstavného kolejiště v Hostivaři. Foto: Petr Ludvíček

Nové odstavné kolejiště v Hostivaři je zprovozněno, přemístí se na něj tramvaje z končícího Hloubětína

Více než tři kilometry kolejí na ploše větší než fotbalové hřiště aktuálně přibylo do tramvajové sítě Prahy. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes spustil do provozu velkokapacitní odstavné kolejiště pro tramvaje v areálu Ústředních dílen v Hostivaři, které pojme 60 vozů ForCity 15T nebo 120 starých typů vozů T3. Stavbu zrealizoval DPP vlastními silami v rekordním čase pěti měsíců. Náklady na stavbu činily zhruba 150 milionů korun, dotací na ni přispěl pražský magistrát.

Velkokapacitní odstavné kolejiště v Hostivaři má 20 přímých kolejí, každá o 101 metrech. Bude nejprve sloužit k odstavování tramvají, které jsou dosud nevhodně rozmístěny po celém areálu v Hostivaři, a to v důsledku omezení provozu vozoven Hloubětín a Žižkov. Stavba byla zahájena v polovině loňského listopadu na místě bývalého fotbalového hřiště a dnes dopoledne byla zkolaudována.

Extrémně krátkého času realizace stavby se povedlo docílit díky využití novely stavebního zákona a sloučením územního a stavebního řízení do jednoho procesu, a také díky využití vlastních kapacit jednotky Dopravní cesta Tramvaje. Zajímavostí je, že na stavbě byly zužitkovány použitelné panely z rekonstruovaných tramvajových tratí v Praze.

Díky novému odstavnému kolejišti bude možné začít uvolňovat vozovnu Hloubětín a připravit k demolici její deponační halu. Havarijní stav střechy a zbourání haly doporučil nedávný posudek Kloknerova ústavu ČVUT.

Opravárenská hala bude následovat

Stavba velkokapacitního odstavného kolejiště v Hostivaři je první částí projektu. „Ve druhé etapě plánujeme přímo u nového kolejiště postavit novou opravárenskou halu, která bude mít dvoupodlažní vestavbu tak, aby v ní bylo možné provádět údržbu všech typů tramvají a byl k nim zajištěn odpovídající přístup jak od podvozku, tak i od střechy. V hale budou dvě koleje a počítáme se čtyřmi stanovišti pro opravu. Výstavbu haly předpokládáme ve druhé polovině tohoto roku a zprovoznění do konce roku 2019,“ doplnil Jan Šurovský, člen představenstva DPP.


Anketa k řešení dopravy a mobility v Praze 13

Dnes v 19:17

Praha 13 se před časem obrátila na obyvatele a požádala o vyplnění krátkého dotazníku, týkajícího se pohybu po městské části, dopravy nebo parkování.

Tunelem Mrázovka neprojedete ze středy na čtvrtek v noci

Dnes v 18:19

Z důvodu kontroly technologie a čištění kamer bude tunel Mrázovka od středy 12. května od 23 hodin do čtvrtka 13. května do 5 hodin uzavřen.

Most v ulici Za Černým mostem bude neprůjezdný

6. května 2021 v 15:07

Technická správa komunikací (TSK) zahájí v úterý18. května rekonstrukci mostu, který vede přes železniční trať a převádí ulici Za Černým mostem, která se dále napojuje přes komunikaci Cíglerova na Pražský okruh (Poděbradská/Chlumecká).

V noci ze čtvrtka na pátek neprojedete Brusnickým a Dejvickým tunelem

4. května 2021 ve 14:03

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie budou tunely Brusnický a Dejvický uzavřeny od čtvrtka 6. května od 23 hodin do pátku 7. května do 5 hodin.

V noci ze středy na čtvrtek neprojedete Strahovským tunelem

3. května 2021 ve 13:59

Z důvodu pravidelné údržby technologie a čištění kamer bude Strahovský tunelu od středy 5. května od 23 hodin do čtvrtka 6. května do 5 hodin uzavřen.

Patočkovu ve směru do centra uzavřou opravy

1. května 2021 v 09:03

Technická správa komunikací (TSK) zahájí 10. května souvislou údržbu ulice Patočkova ve směru do centra, v úseku ulic Bělohorská a Pod Královkou.

Pro nový tunel do Berouna hledá Správa železnic zpracovatele dokumentace

29. dubna 2021 ve 12:42

Správa železnic vyhlásila opakované výběrové řízení na zhotovení aktualizace dokumentace pro územní řízení stavby nové trati mezi Prahou-Smíchovem a Berounem. Její součástí bude přibližně 24 kilometrů dlouhý tunel.

Další články
Nahoru