dnes
Středa - snih
1°C
zítra
Čtvrtek - oblacno
2°C
pozítří
Pátek - zatazeno
1°C
Nové odstavné kolejiště v Hostivaři je zprovozněno, přemístí se na něj tramvaje z končícího Hloubětína
Budování odstavného kolejiště v Hostivaři. Foto: Petr Ludvíček

Nové odstavné kolejiště v Hostivaři je zprovozněno, přemístí se na něj tramvaje z končícího Hloubětína

Více než tři kilometry kolejí na ploše větší než fotbalové hřiště aktuálně přibylo do tramvajové sítě Prahy. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes spustil do provozu velkokapacitní odstavné kolejiště pro tramvaje v areálu Ústředních dílen v Hostivaři, které pojme 60 vozů ForCity 15T nebo 120 starých typů vozů T3. Stavbu zrealizoval DPP vlastními silami v rekordním čase pěti měsíců. Náklady na stavbu činily zhruba 150 milionů korun, dotací na ni přispěl pražský magistrát.

Velkokapacitní odstavné kolejiště v Hostivaři má 20 přímých kolejí, každá o 101 metrech. Bude nejprve sloužit k odstavování tramvají, které jsou dosud nevhodně rozmístěny po celém areálu v Hostivaři, a to v důsledku omezení provozu vozoven Hloubětín a Žižkov. Stavba byla zahájena v polovině loňského listopadu na místě bývalého fotbalového hřiště a dnes dopoledne byla zkolaudována.

Extrémně krátkého času realizace stavby se povedlo docílit díky využití novely stavebního zákona a sloučením územního a stavebního řízení do jednoho procesu, a také díky využití vlastních kapacit jednotky Dopravní cesta Tramvaje. Zajímavostí je, že na stavbě byly zužitkovány použitelné panely z rekonstruovaných tramvajových tratí v Praze.

Díky novému odstavnému kolejišti bude možné začít uvolňovat vozovnu Hloubětín a připravit k demolici její deponační halu. Havarijní stav střechy a zbourání haly doporučil nedávný posudek Kloknerova ústavu ČVUT.

Opravárenská hala bude následovat

Stavba velkokapacitního odstavného kolejiště v Hostivaři je první částí projektu. „Ve druhé etapě plánujeme přímo u nového kolejiště postavit novou opravárenskou halu, která bude mít dvoupodlažní vestavbu tak, aby v ní bylo možné provádět údržbu všech typů tramvají a byl k nim zajištěn odpovídající přístup jak od podvozku, tak i od střechy. V hale budou dvě koleje a počítáme se čtyřmi stanovišti pro opravu. Výstavbu haly předpokládáme ve druhé polovině tohoto roku a zprovoznění do konce roku 2019,“ doplnil Jan Šurovský, člen představenstva DPP.


Dočasné uzavření cyklostezky v Modřanech

20. ledna 2020 v 18:36

Praha 12 a obvodní ředitelství Městské policie Praha 12 upozorňují, že ve středu 22. ledna bude pokračovat oprava na zařízení protipovodňové ochrany v ulici U Kina v Modřanech.

Praha 5: Oddělení přestupků dopravy se přestěhovalo

14. ledna 2020 ve 12:47

Oddělení přestupků dopravy Odboru dopravy ÚMČ Praha 5 je přestěhováno z původní adresy.

V tunelu Mrázovka se vyčistí kamery

8. ledna 2020 v 17:10

Uzavření tunelu Mrázovka proběhne od soboty 11. 1. od 23 hodin do neděle 12. 1. do 5 hodin.

Další články
Nahoru