Dnes Pátek - jasno 20°C
Zítra Sobota - bourky 20°C
Pátek 24. 5. 2024
Svátek má Jana
Pražské drby
Co se v Praze povídá
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Nová tramvajová trať na Strahov bude hotová nejpozději do roku 2027
Letecký pohled od západu na strahovský stadion. Foto: Petr Novák, Wikipedia / CC BY-SA 3.0

Nová tramvajová trať na Strahov bude hotová nejpozději do roku 2027

Nová tramvajová trať z pražské Malovanky na Strahov ke sportovním stadionům bude hotová nejpozději do roku 2027. Město spolu s dopravní podnikem (DPP) letos podá žádost o povolení a následně najde stavební firmu. Na dotaz ČTK to sdělil primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti). Projekt vybudování trati zahájil DPP před asi pěti lety, kdy podle tehdejších odhadů měla trať dlouhá 1,3 kilometru vyjít na zhruba 660 milionů korun. Kdy stavba začne, ale zatím není jasné, protože bude záležet na délce povolovacího řízení a tendru na dodavatele.

„Stavba je ve vysokém stupni přípravy. Ještě během první poloviny roku podáme žádost o společné povolení, následovat bude výběrové řízení na zhotovitele a samotná realizace, která potrvá dvě stavební sezóny. Nová tramvajová trať bude zprovozněna nejpozději v roce 2027," uvedl Hřib.

Tramvají by se mohli dopravovat fotbaloví fanoušci na zamýšlený nový stadion na místě Stadionu Evžena Rošického, o kterém jedná Fotbalová asociace ČR (FAČR).

Tramvaj bude mít oproti současnému autobusovému spojení kapacitnější a zajistí cestujícím přímé spojení do centra města. Zastávka Stadion Strahov je navržená tak, aby tramvaj dokázala zvládnout nápor velkého množství lidí při velkých sportovních či kulturních akcích.

„Smyčka bude mít dvě koleje a v případě potřeby tak bude možné provozovat linku v krátkém intervalu, což nám umožní dopravně obsloužit velké množství lidí v krátkém čase," uvedl Hřib.

Fotbalová asociace vyhlásila mezinárodní soutěž na využití areálu na Strahově. Cílem je postavit nejpozději do roku 2035 nový stadion nebo tréninkové centrum. Stadion Evžena Rošického je v havarijním stavu.

Ještě v roce 2022 na něm trénovala česká reprezentace či jiné týmy, od loňska už není využíván. Náklady v řádu jednotek milionů korun ročně na jeho údržbu nadále hradí FAČR.


Autor: ČTK

První mikrocertifikátový kurz na Fakultě stavební ČVUT má 27 absolventů

22. května 2024 ve 22:46

První mikrocertifikátový kurz pořádaný Fakultou stavební Českého vysokého učení technického v Praze úspěšně završilo 27 zájemců. V dvousemestrálním kurzu celoživotního vzdělávání „Technická zařízení budov pro energeticky efektivní a zdravé budovy“ se věnovali tématu řešení technických systémů...

Další články
Nahoru