dnes
Neděle - snih-dest
6°C
zítra
Pondělí - obcasny-dest
5°C
pozítří
Úterý - obcasny-dest
11°C
Noční tramvaje a autobusy poprvé pojedou s kratšími intervaly
Ilustrační foto: archiv

Noční tramvaje a autobusy poprvé pojedou s kratšími intervaly

Od prvního zářijového víkendu dojde k dlouho očekávanému plošnému posílení noční dopravy v Praze. Vzhledem k trvale rostoucí poptávce po cestování bude zkrácen interval nočních linek tramvají a autobusů, které doposud jezdily každých 30 minut. Tyto linky (51 až 59, 504, 505, 510, 511 a 512) pojedou v nocích z pátku na sobotu a ze soboty na neděli nově každých 20 minut.

„Zkrácení nočního intervalu na 20 minut by mělo pokrýt kapacitní problémy zejména v centrálních úsecích těchto linek a přispět k důstojnějšímu i bezpečnějšímu cestování veřejnou dopravou,“ říká Petr Tomčík, ředitel ROPID.

Zároveň dojde ke sloučení autobusových linek 504 a 508, čímž budou nabídnuta nová přímá spojení a také bude odlehčeno nejvytíženějším tramvajovým linkám v centru Prahy. Sloučená linka nově vyjede pod číslem 504 v trase: Sídliště Písnice – Nemocnice Krč – Poliklinika Budějovická – I. P. Pavlova – Jiráskovo náměstí – Anděl – Nové Butovice – Velká Ohrada – Sídliště Stodůlky.

Centrální přestup mezi tramvajovými linkami v zastávce Lazarská zůstane i při zkráceném intervalu zachován, stejně tak bude zachována i většina ostatních garantovaných návazností v dalších přestupních bodech. Z důvodu časových posunů některých spojů budou upraveny také jízdní řády některých návazných příměstských autobusových linek.

„Zkušební posílení nočního provozu, realizované během letošního podzimu, budeme průběžně vyhodnocovat a do konce roku se uvidí, jestli bude možné kratší intervaly ponechat. I přesto, že systém pražské noční dopravy je co do plošného i časového rozsahu jedním z nejpropracovanějších v Evropě, sbíráme další podněty pro zlepšení noční obsluhy hlavního města,“ dodává Tomčík.

V současné době se za víkendovou noc přepraví nočními linkami přes 31 000 cestujících. Již několik posledních let docházelo zejména během víkendů k přeplňování nočních spojů především v centru města. Poslední systémové posílení nočního provozu se konalo v roce 2001, kdy byl zkrácen jednotný interval nočních spojů ze 40 na 30 minut.

V roce 2008 došlo také k výraznému rozšíření noční obsluhy okrajových městských částí a postupně přibývalo také příměstských spojů. Kapacita na městských autobusových linkách se postupně zvyšovala nasazováním kloubových autobusů (například na linky 504 nebo 510).


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30 | Aktualizováno 1. ledna 1970, 01:00

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru