dnes
Neděle - polojasno
3°C
zítra
Pondělí - zatazeno
1°C
pozítří
Úterý - snih
0°C
Nevejdete se ve špičce do metra? Céčko jezdí nadoraz, problém je i počet souprav
Nástupiště stanice metra Muzeum C. Ilustrační foto: Wikimedia Commons

Nevejdete se ve špičce do metra? Céčko jezdí nadoraz, problém je i počet souprav

Jezdíte do práce a z práce v dopravní špičce mezi 7. a 8. hodinou a 16. a 18. hodinou? A občas se nevejdete do metra, že musíte čekat na další soupravu? Především na trase C, která zahrnuje lokality, kde jsou velká sídliště? Pak si jistě také kolikrát – alespoň sami pro sebe – zanadáváte, proč je metro tolik narvané.

Server Pražský patriot se společnosti ROPID, která má na starosti pražskou integrovanou dopravu, zeptal, zda je vůbec možné intervaly metra snížit, nebo zda jezdí „nadoraz“ a těsnější časové rozpětí mezi jednotlivými soupravami by už nebylo možné?

Nejkratší interval je 115 vteřin – ráno na trase C

Nejkratší intervaly jsou podle mluvčího ROPIDu Filipa Drápala necelé 2 až 2,5 minuty: u trasy A je to v ranní špičce pracovního dne 150 vteřin, u trasy B 140 vteřin a u trasy C nejméně – 115 až 120 vteřin. „Nejdelší interval je pak 10 minut – na počátku provozu a večer celotýdenně, v neděli dopoledne,“ uvedl.

Anketa

Stane se vám někdy, že se nevejdete do plného metra?

46.4%
(46.4%)
53.6%
(53.6%)
Provozně je na hranici minimálního intervalu linka C, dalšími významnými limity jsou počty souprav a především finanční prostředky na provoz přidělované hlavním městem.

„Obvykle je však hraniční kapacitní situace ovlivněna nárazově zvýšenou poptávkou (například po příjezdu vlaku linky S7 na Smíchovské nádraží) či nerovnoměrným obsazením soupravy, což je do jisté míry ovlivněno umístěním vstupů a výstupů metra či skupinami cestujících,“ pokračoval.

Provoz metra je průběžně vyhodnocován

V takové situaci se pak podle jeho slov může obsazenější vlak v každé stanici zpožďovat a prodloužením intervalu se pak dostává do situace, kdy jej hodlají využít cestující spoje následujícího.

„Právě v takových případech bývají užívána hlášení pro urychlení výstupu a nástupu do soupravy, aby nedocházelo k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem v provozu,“ řekl Filip Drápal.

Systému metra v nejzatíženějších centrálních odlehčují některé autobusové linky (například 125, 136, 165, 177), které jsou pro cestující alternativou k metru. Stejně jako některé tramvajové úseky a městské železniční linky s označením S.

intervaly-metro-nahled


Autor: Anna Skálová
Další články
Nahoru