dnes
Čtvrtek - zatazeno
2°C
zítra
Pátek - snih
2°C
pozítří
Sobota - obcasny-dest
6°C
Neskákej mi pod kola! Začala bezpečnostní kampaň, výrazně totiž přibylo tragických srážek tramvají s chodci
Loni zemřelo v Praze při srážce s tramvají osm lidí. Ilustrační foto: archiv Policie ČR

Neskákej mi pod kola! Začala bezpečnostní kampaň, výrazně totiž přibylo tragických srážek tramvají s chodci

Zatímco loni v roce 2017 zemřeli při srážce s tramvají tři chodci, loni už jich bylo osm. Pražský dopravní podnik proto připravil ve spolurpáci s organizacemi Besip a Ropid, policií a také magistrátem novou bezpečnostní akci s názvem „Neskákej mi pod kola!“. Osvětová kampaň je zaměřená na prevenci srážek tramvají s chodci.

Od včerejška jezdí pro pražských kolejích tramvaj T3R.P s nepřehlédnutelným žlutočerným polepem. Přední část tramvaje zaujme lebkou, na bocích jsou siluety obětí, které jejich nepozornost stála život. V zadní části je umístěn slogan „Pomoz mi nezabíjet!“. Ze strany DPP se ale nejedná o plané strašení občanů hlavního města. Vzhledem k tomu, že jen za loňský rok po srážce s tramvají zahynulo celkem 8 lidí, dramatické slogany i polep jsou zcela na místě.

„Jen za loňský rok zemřelo po střetu s tramvají osm osob. To je šílené číslo, které se navíc meziročně zvýšilo. Je teď potřeba udělat všechno proto, abychom smutnou bilanci zastavili a ochránili životy chodců, cyklistů i řidičů,“ říká k nové kampani Adam Scheinherr Praha Sobě), náměstek pražského primátora pro dopravu a předseda dozorčí rady DPP.

Kampaň si klade za cíl odradit chodce od zbytečného riskování. „Největší nebezpečí hrozí při neopatrném přecházení vozovky. Mnoho lidí si však stále bohužel neuvědomuje, že tramvaj má podle pravidel silničního provozu přednost. Pokud se nám díky této drsnější osvětové kampani podaří zachránit byť jeden jediný lidský život, akce bude mít smysl,“ říká Petr Witowski, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

 „Zatímco u střetů chodce s automobilem je ve většině případů viníkem řidič, právě u střetů s tramvajemi bohužel fatálně chybují sami chodci. Často si například neuvědomují, že tramvaj má na přechodu přednost. Brzdná dráha nezatížené tramvaje z 50 km/h činí zhruba 42 metrů, při zatížené ještě více. Osobní vůz stejnou rychlost ubrzdí na zhruba třinácti metrech,“ říká Tomáš Neřold, vedoucí oddělení Besip Ministerstva dopravy.

Nejčastější chyby chodců:

-           Nedání přednosti tramvaji na přechodu pro chodce,

-           Přecházení těsně před tramvají (řidič vás často nemá šanci zahlédnout),

-           Nahlížení před tramvaj ve snaze přeběhnout na chodník (z protisměru může vyjet míjející tramvaj),

-           Vstoupení do cesty rozjíždějící tramvaji (dochází k nesprávnému odhadu brzdné dráhy tramvaje).

Samostatnou kapitolou jsou také chodci se sluchátky na uších, kvůli kterým neslyší přijíždějící tramvaj a nedokáží tak včas zareagovat na blížící se nebezpečí.

ROK

POČET SRÁŽEK TRAMVAJE S CHODCEM

POČET ÚMRTÍ

2013

82

6

2014

90

4

2015

99

4

2016

75

2

2017

111

3

2018

104

8

Další informace jsou také k dispozici na novém webu zde: www.neskakejmipodkola.cz.


Tunely Strahovský, Brusnický a Dejvický mimo provoz

6. prosince 2019 v 09:33

Od soboty 7. prosince od 23 hodin do neděle 8. prosince do 5 hodin proběhne úplná uzavírka Strahovského, Brusnického a Dejvického tunelu.

Dopravní omezení na ulici Milady Horákové začne v prosinci

30. listopadu 2019 v 08:36

Pokračující výstavba světelné křižovatky na ulici Milady Horákové si vyžádá v úseku rampy Tunelového komplexu Blanka – U Sparty další dopravní opatření.

Vysočany a Libeň: Konec platnosti karet pro parkování a vydání nových

29. listopadu 2019 v 05:05

Odbor dopravy Úřadu městské části Praha 9 oznámil, že platnost stávajících vydaných parkovacích karet pro oblasti Vysočany a Libeň bude ukončena 5. ledna 2020.

Praze 4 budou rozšířeny zóny placeného stání

28. listopadu 2019 v 09:15

Zóna placeného stání v Praze 4 se v pondělí 2. prosince 2019 rozšíří do Braníka, Podolí, Krče a Michle.

Další články
Nahoru