dnes
Středa - zatazeno
0°C
zítra
Čtvrtek - zatazeno
0°C
pozítří
Pátek - oblacno
4°C
Lifestyle / Zdraví

Není špatné počasí, je jen špatně oblečený běžec. Běhat můžete i v sychravém počasí

Jste zkušený běžec? Nebo naopak teprve uvažuje, že s běháním teprve začnete? Nemusíte čekat na hezké počasí, začít můžete hned. Nejdůležitější je vytrvalost a pravidelnost. Pokud chcete začít běhat, pak zkuste běhat minimálně 2 – 3 krát týdně, aby tělo začalo vůbec vnímat danou aktivitu a umožnilo jedinci se zlepšovat.

Začínejte pomalu a po malinkých vzdálenostech. Dejte sobě a svému tělu šanci, aby se přizpůsobilo. Nejčastější chybou na začátku je, že jste natěšení a začnete běhat příliš často, nebo příliš daleko, a to dřív, než získáte dobrou kondici. Hrozí tak nejen úrazy, ale i ztráta motivace, protože to nejde tak jak jste si představovali.

S běháním může začít každý
Běhání není jen pro mladé, zdravé lidi plné energie. Opak je ale pravdou. Pokud se člověk nepřepíná, začít s běháním lze v jakémkoliv věku i bez kondice. Zvolte pro začátek pomalejší tempo, zařazujte přestávky nebo střídejte běh s chůzí.

Máte pár kilo navíc nebo nejste ve formě? Dávejte si pozor na klouby
Pokud máte výraznou nadváhu, pak mohou trpět při běhu právě vaše klouby. Ale nemusí to tak být. Každý jedinec je jiný. Běh může mít pro naše klouby i pozitiva, protože posiluje svalstvo, vazy a tím zpevňuje klouby. Pro naše tělo i ducha je pohyb důležitý a prospěšný. Pokud se mu věnujeme pravidelně a přiměřeně, naše tělo (i duch) to jen uvítá. Ale je hloupost bez tréninku začít běhat dlouhé tratě. Velmi důležité je se správně zahřát a protáhnout, a to nejen před během, ale i po něm.

Běhat ráno? Odpoledne? Večer?
Těžko říci. Každému vyhovuje něco jiného. Není důležitá denní (nebo noční) hodina, ale pravidelnost. Ráno se doporučuje lehký běh a ideálně v klidnějším tempu.

Jak se obléknout?
Není špatné počasí, je jen špatně oblečený běžec. Oblékněte se vždy jen o jednu vrstvu méně, než když běhat nejdete. V sychravém podzimním počasí si dejte pozor, aby byly v teple nohy. Nezapomeňte na kvalitní ponožky a v případě velké zimy nebo deště, můžete si pod legíny natáhnout ještě termo prádlo a jako vrchní vrstvu větrovku.

Co si obout?
Pokud je sucho, pak vám stačí klasické běžecké boty. Jakmile začne mrznout, hrozit náledí, sníh, pak se doporučují trailové boty se vzorkem, které zabrání uklouznutí.

Zdroj innogy.cz


Děti a dospělí kreslili a psali pro pacienty s roztroušenou sklerózou

Včera v 08:23

Roztroušená skleróza se u 24leté Kláry Zahradníkové projevila poprvé tak, že začala špatně vidět na pravé oko. Učitelka v mateřské škole se s diagnózou chronické nevyléčitelné nemoci těžce vyrovnávala. Své pocity začala sdílet na sociálních sítích a psát příběhy ze života. S jedním z nich teď...

Lidé s migrénou mají svoji první konferenci

19. listopadu 2020 v 15:56

Pacienti trpící migrénou mají svoji historicky první konferenci. Seznámí se na ní s novinkami v léčbě, a to jak od lékařů, tak i z pohledu čínské medicíny. Svoji nemoc mohou jednotlivě probrat s psychoterapeutem, který poradí, jak s migrénou pracovat s pomocí různých technik, včetně relaxace....

Další články
Nahoru