Dnes Čtvrtek - obcasny-dest 9°C
Zítra Pátek - prehanky-dest 6°C
Čtvrtek 6. 5. 2021
Svátek má Radoslav
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Lifestyle / Zdraví

Není špatné počasí, je jen špatně oblečený běžec. Běhat můžete i v sychravém počasí

Jste zkušený běžec? Nebo naopak teprve uvažuje, že s běháním teprve začnete? Nemusíte čekat na hezké počasí, začít můžete hned. Nejdůležitější je vytrvalost a pravidelnost. Pokud chcete začít běhat, pak zkuste běhat minimálně 2 – 3 krát týdně, aby tělo začalo vůbec vnímat danou aktivitu a umožnilo jedinci se zlepšovat.

Začínejte pomalu a po malinkých vzdálenostech. Dejte sobě a svému tělu šanci, aby se přizpůsobilo. Nejčastější chybou na začátku je, že jste natěšení a začnete běhat příliš často, nebo příliš daleko, a to dřív, než získáte dobrou kondici. Hrozí tak nejen úrazy, ale i ztráta motivace, protože to nejde tak jak jste si představovali.

S běháním může začít každý
Běhání není jen pro mladé, zdravé lidi plné energie. Opak je ale pravdou. Pokud se člověk nepřepíná, začít s běháním lze v jakémkoliv věku i bez kondice. Zvolte pro začátek pomalejší tempo, zařazujte přestávky nebo střídejte běh s chůzí.

Máte pár kilo navíc nebo nejste ve formě? Dávejte si pozor na klouby
Pokud máte výraznou nadváhu, pak mohou trpět při běhu právě vaše klouby. Ale nemusí to tak být. Každý jedinec je jiný. Běh může mít pro naše klouby i pozitiva, protože posiluje svalstvo, vazy a tím zpevňuje klouby. Pro naše tělo i ducha je pohyb důležitý a prospěšný. Pokud se mu věnujeme pravidelně a přiměřeně, naše tělo (i duch) to jen uvítá. Ale je hloupost bez tréninku začít běhat dlouhé tratě. Velmi důležité je se správně zahřát a protáhnout, a to nejen před během, ale i po něm.

Běhat ráno? Odpoledne? Večer?
Těžko říci. Každému vyhovuje něco jiného. Není důležitá denní (nebo noční) hodina, ale pravidelnost. Ráno se doporučuje lehký běh a ideálně v klidnějším tempu.

Jak se obléknout?
Není špatné počasí, je jen špatně oblečený běžec. Oblékněte se vždy jen o jednu vrstvu méně, než když běhat nejdete. V sychravém podzimním počasí si dejte pozor, aby byly v teple nohy. Nezapomeňte na kvalitní ponožky a v případě velké zimy nebo deště, můžete si pod legíny natáhnout ještě termo prádlo a jako vrchní vrstvu větrovku.

Co si obout?
Pokud je sucho, pak vám stačí klasické běžecké boty. Jakmile začne mrznout, hrozit náledí, sníh, pak se doporučují trailové boty se vzorkem, které zabrání uklouznutí.

Zdroj innogy.cz


Startuje osvětová kampaň na podporu vzdělávání dětí s těžkým postižením a na podporu jejich asistentů

4. května 2021 ve 20:20

Mají právo a povinnost se vzdělávat, ale nemají možnost chodit do školy. Po změně financování speciálních škol a zrušení dotací na takzvaná podpůrná opatření, která, zahrnovala i mzdy individuálních asistentů, je vzdělávání dětí s tím nejtěžším postižením zásadně ohroženo. Mnoho dětí s těžkým...

Unikátní iMUCHA Show míří na EXPO Dubaj

28. dubna 2021 v 11:33

Velkolepá mezinárodní multimediální iMUCHA Show se na jaře roku 2022 stane součástí českého pavilonu na EXPO v Dubaji. Zařazení show do výběru exkluzivních prezentací toho nejlepšího z jednotlivých zemí v rámci prestižní a nejvýznamnější kosmopolitní výstavy svědčí o její špičkové kvalitě a...

Praha 4: Zdarma cvičení s prvky Tai chi na Pankráci se vrací

14. dubna 2021 v 11:47

Pro všechny sportovní nadšence je i letos, stejně jako vloni, připraveno outdoorové Tai chi cvičení v parku Na Pankráci pod vedením Vlasty Pechové. První lekce proběhne 17. května od 18 hodin.

Další články
Nahoru