Dnes Pondělí - polojasno 31°C
Zítra Úterý - bourky 25°C
Pondělí 21. 6. 2021
Svátek má Alois
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Právo

Nemáte povinné údaje na svých webových stránkách? Pozor, hrozí vám pokuty

Nabízíte na svém webu služby, zboží nebo jste pouze podnikatelem, který využívá webové stránky jako svou vizitku? Uvádíte zde všechny povinné údaje? Za nedostatečné informace na vašich webových stránkách hrozí pokuta až do výše 100 000 tisíc korun, v horším případě pozastavení činnosti až na rok. Všechny potřebné informace jsme sepsali níže.

Povinné údaje u podnikatelů:

-       Jméno a příjmení fyzické osoby nebo název právnické osoby;

-       Sídlo podnikání (kompletní a přesná adresa);

-       Přidělený identifikační údaj (IČO);

-       Přidělené daňové identifikační číslo (DIČ) – pokud jste plátcem DPH;

-       Údaj o zápisu v obchodním rejstříku, včetně oddílu a vložky (pokud je v něm osoba zapsaná);

-       Údaj o zápisu v živnostenském rejstříku (nebo jiném veřejném rejstříku).

  1. Údaje o zápisech ve veřejných rejstřících je nutné psát v celém jejich znění, tedy např.:

„Fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku v (místo zápisu) od (datum zápisu)…“

Tyto údaje je zároveň povinné uvádět na obchodních listinách, jako jsou: faktury, smlouvy, atp.;

               2. U společnosti s ručením omezeným může být, kromě výčtu výše, uveden údaj o základním kapitálu (o upsané a splacené části), údaj o existenci koncernu a znalecký posudek o ocenění hodnoty majetku;

               3. V případě akciové společnosti je dále nutné uvést údaj o svolání valné hromady, který se poté nemusí zveřejňovat v Obchodním věstníku, spolu s dalšími dokumenty z valné hromady.

Kam napsat povinné údaje na webu?

V zákonu není přímo uvedené, kde by se měly povinné údaje nacházet. Důležité je, aby byly návštěvníkům jednoduše dostupné. Ideálním místem pro jejich umístění je patička webové stránky, sekce nebo stránka nazvaná příhodně např. „Kontakt“ či „O nás“. Umístění je zcela na Vás, ale nejpraktičtějším místem je zmíněná patička webové stránky, odkud budou informace nejpřístupnější.

Obchodování či poskytování služeb spotřebiteli

Pokud je Vaší druhou smluvní stranou spotřebitel, tak zbystřete. Právní úprava (zejm. občanský zákoník a zákon na ochranu spotřebitele) na vás kladu celou řadu povinností, které je třeba splnit před uzavřením smlouvy, během uzavírání smlouvy, ale i po jejím uzavření.

Ideální je mít všechny tyto záležitosti přehledně a srozumitelně sepsané ve všeobecných obchodních podmínkách, které na Vašem webu musí být volně přístupné, aby se s jejich obsahem mohl seznámit kdokoliv ještě před uzavřením smlouvy s Vámi. O čem je nutné v obchodních podmínkách informovat naleznete v ustanoveních občanského zákoníku.

Pokud Vám na webových stránkách chybí výše zmíněné údaje, měli byste je co nejdříve doplnit. Kontaktujte svého správce webových stránek nebo „webmastera“. Těmito jednoduchými kroky se vyhnete zbytečným komplikacím.

Autorkou textu je Adéla Kunčíková, paralegal (MACEK.LEGAL)


Proč si dát pozor na ukončení pracovního poměru dohodou

10. června 2021 v 07:00

Mnoho lidí dnes prožívá nejistotu a bojí se ztráty zaměstnání. Firmy jsou zasaženy opatřeními proti šíření koronaviru a ztrácejí ekonomickou svěžest a sílu. Nad mnohými zaměstnanci se pak vznáší riziko výpovědi. Na co si dát pozor z pozice zaměstnance?

Díky schválené novele notářského řádu bude založení společnosti rychlejší a levnější

7. června 2021 v 11:07

Sněmovna v pátek ve třetím čtení schválila novelu notářského řádu z pera poslankyně Moniky Červíčkové. Novela přichází s rozsáhlou digitalizací procesu zakládání a změn obchodních společností. Už od září tak bude možné založit si společnost on-line, a to za pouhou hodinu a levněji než dnes....

Na co má zaměstnanec právo?

3. června 2021 v 08:17

V posledních měsících dochází v určitých oborech ke zhoršení ekonomické situace, která může mít za následek rušení pracovních míst. Zároveň ještě stále mnozí zaměstnanci nevědí, jak se v některých situacích zachovat. Jaká specifika se v oblasti pracovněprávních vztahů objevují a na co má vlastně...

Bezplatná Poradna při finanční tísni v Praze 4 pomáhá

27. května 2021 v 09:17

Praha 4 podporuje činnost bezplatné Poradny při finanční tísni. Ta radí lidem, jak se vypořádat s dluhy i s exekucemi, a zpracovává také návrhy na oddlužení. Mnoho dotazů směřuje i na insolvence, rodinný rozpočet a konkrétní smlouvy. Poradci pracují s klienty na jejich rozpočtech a ladí jejich...

Právní poradna Prahy 15

15. května 2021 v 16:10

Právní poradna pro veřejnost, poskytující své služby v budově Úřadu městské části Praha 15, bude od 1. června 2021 k dispozici nově pouze ve středu, v prodloužené době, a to od 9 do 14:30 hodin.

První pražské zkušenosti s prosazováním nových zákonných pravidel pro online platformy zprostředkující krátkodobé ubytovací služby

16. února 2021 v 10:52

V loňském roce Parlament přijal novelu zákona, který stanoví povinnosti online platformám, které zprostředkují ubytovací služby. Na základě tohoto zákona živnostenské odbory pražských městských částí zaslaly výzvy platformám jako např. Airbnb, Booking.com apod., aby sdělily informace o uzavřených...

innogy řeší týdně desítky stížností na energošmejdy

26. ledna 2021 ve 21:11

Přes padesát stížností týdně na jednání energošmejdů řeší v době epidemie koronaviru zaměstnanci skupiny innogy v České republice. Na denním pořádku jsou velmi často úplně beznadějné případy seniorů, kterým hrozí mnohatisícové sankce. innogy varuje před negativním fenoménem posledních měsíců,...

Další články
Nahoru