Dnes Pátek - zatazeno 8°C
Zítra Sobota - obcasny-dest 7°C
Pátek 19. 4. 2024
Svátek má Rostislav
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Nejezděte do centra autem, odrazuje řidiče z jiných městských částí Praha 1
Auta míří po Nuselském mostě do centra Prahÿ. Foto: Jan Puci

Nejezděte do centra autem, odrazuje řidiče z jiných městských částí Praha 1

Radnice Prahy 1 vyzývá řidiče z jiných městských částí i ty mimopražské, aby pro tranzitní dopravu využívali fungující části vnějšího Pražského okruhu, popřípadě vnitřního Městského okruhu, a vyhýbali se tak centru hlavního města, které je dlouhodobě dopravně přetížené. Ze vedení městské části to sdělil radní pro dopravu Vojtěch Ryvola (Naše Praha 1).

Dlouhodobě neutěšenou dopravní situaci v centru metropole pravděpodobně zhorší připravovaná výměna kolejí na Malé Straně, která začne 28. ledna a skončí 31. března. 

Pražský dopravní podnik a magistrát připravují výměnu tramvajových kolejí v úseku zastávek Malostranská – Újezd. Výměna proběhne celkem ve čtyřech etapách. Od 28. ledna do 16. února budou vyměňovány koleje od Klárova na Malostranské náměstí, od 16. února do 4. března v úseku Malostranské náměstí – Hellichova a poté budou na řadě dvě závěrečné etapy od 4. do 31. března, během kterých budou postupně vyměněny koleje od Hellichovy ulice po Vítěznou. Akci budou provázet úpravy vedení tramvajových linek i objízdné trasy pro motoristy. 

„Žádáme řidiče z jiných částí Prahy i mimopražské, aby pro tranzit využívali Pražský a Městský okruh, a pokud musejí přijet k nám, aby zejména nyní, kdy bude probíhat výměna kolejí na Malé Straně, přednostně využívali MHD,“ uvedl Ryvola.

Praha 1 podle něj vyzývá vedení hlavního města, které vznikne z povolebních jednání, aby urychleně odstartovalo práce na dokončení obou silničních okruhů. 

„Věřím, že projekt proběhne bez nějakých zásadních problémů. Jsem ale přesvědčen, že vše by se lépe plánovalo a organizovalo, pokud by byl v provozu zejména Pražský okruh, jehož příprava v uplynulých letech trestuhodně stagnovala. Žádáme proto budoucí vedení Prahy, aby práce výrazně zintenzivnilo, a to nejen v zájmu nás v centru,“ prohlásil Vojtěch Ryvola. 

Městský nebo také vnitřní okruh staví Praha ze svých zdrojů. Doposud funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem na Prahu 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a dále po Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech minulého století, naposledy byl před osmi lety otevřen tunelový komplex Blanka.

Anketa

Jak jezdíte do centra Prahy?

12.2%
(12.2%)
66.7%
(66.7%)
7.8%
(7.8%)
13.3%
(13.3%)
Podle loňského prohlášení zástupců hlavního města a firmy Satra, která projekt stavby Městského okruhu připravuje, vyjde celková realizace podle odhadu na 92 miliard korun bez DPH. Loni v září hlavní město dokumentaci pro územní řízení, stavět by se podle harmonogramu mohlo začít v roce 2028 a stavba má trvat deset let. Chybějící úsek vnitřního okruhu bude měřit 10,3 kilometru, z toho větší část povede v tunelech.

Pražský nebo také vnější okruh má mít po dokončení 83 kilometrů, buduje a financuje ho stát. Z jedenácti úseků zbývají čtyři, které dohromady měří 42 kilometrů. Zatímco u třech úseků na severu Prahy je začátek prací stále v nedohlednu, úsek mezi hradeckou a brněnskou dálnicí je dál. Ředitelství silnic a dálnic by podle nedávných vyjádření chtělo začít s realizací letos. Aktuální odhadovaná cena je kolem dvanácti miliard korun. 


Autor: Jan Puci

V úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí nahradí tramvaje autobusy

15. dubna 2024 v 10:22

Od středy 17. dubna do neděle 28. dubna bude z důvodu oprav přerušen tramvajový provoz v úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí.

Praha 6: Přestupky nově vyřešíte v Poliklinice Pod Marjánkou

8. dubna 2024 v 07:17

Ve dnech 18. a 19. dubna bude pro veřejnost uzavřený odbor přestupkového řízení, protože se bude stěhovat z adresy Dr. Zikmunda Wintra 768/20 do Polikliniky Pod Marjánkou.

Další články
Nahoru