
Nejezděte do centra autem, odrazuje řidiče z jiných městských částí Praha 1
24. ledna 2023 10:30
Dlouhodobě neutěšenou dopravní situaci v centru metropole pravděpodobně zhorší připravovaná výměna kolejí na Malé Straně, která začne 28. ledna a skončí 31. března.
Pražský dopravní podnik a magistrát připravují výměnu tramvajových kolejí v úseku zastávek Malostranská – Újezd. Výměna proběhne celkem ve čtyřech etapách. Od 28. ledna do 16. února budou vyměňovány koleje od Klárova na Malostranské náměstí, od 16. února do 4. března v úseku Malostranské náměstí – Hellichova a poté budou na řadě dvě závěrečné etapy od 4. do 31. března, během kterých budou postupně vyměněny koleje od Hellichovy ulice po Vítěznou. Akci budou provázet úpravy vedení tramvajových linek i objízdné trasy pro motoristy.
„Žádáme řidiče z jiných částí Prahy i mimopražské, aby pro tranzit využívali Pražský a Městský okruh, a pokud musejí přijet k nám, aby zejména nyní, kdy bude probíhat výměna kolejí na Malé Straně, přednostně využívali MHD,“ uvedl Ryvola.
Praha 1 podle něj vyzývá vedení hlavního města, které vznikne z povolebních jednání, aby urychleně odstartovalo práce na dokončení obou silničních okruhů.„Věřím, že projekt proběhne bez nějakých zásadních problémů. Jsem ale přesvědčen, že vše by se lépe plánovalo a organizovalo, pokud by byl v provozu zejména Pražský okruh, jehož příprava v uplynulých letech trestuhodně stagnovala. Žádáme proto budoucí vedení Prahy, aby práce výrazně zintenzivnilo, a to nejen v zájmu nás v centru,“ prohlásil Vojtěch Ryvola.
Městský nebo také vnitřní okruh staví Praha ze svých zdrojů. Doposud funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem na Prahu 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a dále po Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech minulého století, naposledy byl před osmi lety otevřen tunelový komplex Blanka.
Anketa
Jak jezdíte do centra Prahy?
Pražský nebo také vnější okruh má mít po dokončení 83 kilometrů, buduje a financuje ho stát. Z jedenácti úseků zbývají čtyři, které dohromady měří 42 kilometrů. Zatímco u třech úseků na severu Prahy je začátek prací stále v nedohlednu, úsek mezi hradeckou a brněnskou dálnicí je dál. Ředitelství silnic a dálnic by podle nedávných vyjádření chtělo začít s realizací letos. Aktuální odhadovaná cena je kolem dvanácti miliard korun.