dnes
Sobota - zatazeno
16°C
zítra
Neděle - oblacno
17°C
pozítří
Pondělí - zatazeno
17°C
Nejdřív Vršovice a Strašnice, později Bohdalec. Parkovací zóny chce Praha 10 zavádět ve dvou fázích

Nejdřív Vršovice a Strašnice, později Bohdalec. Parkovací zóny chce Praha 10 zavádět ve dvou fázích

Vršovická radnice chce požádat magistrát o rozšíření parkovacích zón na území Prahy 10 ve dvou fázích. V první by měly začít fungovat na území Vršovic, Strašnic, Malešic a části Vinohrad, později by se rozšířily i na Bohdalec, do Záběhlic a na Zahradní Město. ČTK to sdělil místostarosta městské části Filip Humplík (ODS).

O zónách placeného stání rozhoduje pražský magistrát, který vedení Prahy 10 o rozšíření požádá. Radnice zároveň vytipuje místa, kde by mohla vzniknout nová parkoviště či parkovací domy.

Obě oblasti, kde se mají zóny postupně zavést, jsou podle Humplíka odděleny železničním koridorem mezi hlavním nádražím a Hostivaří. „Jsme přesvědčeni o tom, že pokud se zóny mají zavádět, tak to není o tom, že se zavedou na nějakém malinkatém kousku," uvedl místostarosta. Dodal, že Praha 10 je obklopena městskými částmi, které již zóny mají, a parkující auta se tak přelévají na její území.

Podle představy vedení Prahy 10 by zóny měly platit ve všední dny nonstop kromě období mezi 06:00 a 08:00. Nefungovaly by o víkendu, tedy od pátečních 18:00 do pondělních 08:00. Výjimkou by byla místa s vysokou návštěvností, jako stadiony Slavia či Bohemians. Tam by zóny fungovaly i o víkendech.

Městská část připravuje dokument s konkrétním návrhem řešení, který plánuje prezentovat veřejnosti 13. června v KD Barikádníků. Podle Humplíka má vedení Prahy 10 předjednanou podporu magistrátní koalice i opozice a záměr konzultovalo s Technickou správou komunikací, městskou policií i dalšími městskými částmi.

Na radnici se rovněž připravuje seznam míst, kde by bylo možné vybudovat nová parkovací stání. To se týká jak nyní nevyužitých prostranství, kde by mohla vzniknout parkoviště, tak případných plánů na výstavbu parkovacích domů a podzemních garáží. Humplík doplnil, že městská část počítá se spolufinancováním ze strany soukromých investorů, protože sama by měla v současné finanční situaci problém nákladné projekty zaplatit.

Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22. Od roku 2016 fungují na Praze 5, 6 a 8 a od 1. července 2018 se rozšířily na Prahu 4.


Uzavření Bubenečského tunelu potrvá 3 noci

Včera ve 13:30

Z důvodu mytí bude Bubenečský tunel od 21. 10. do 24. 10. uzavřen vždy od 23 do 5 hodin.

Letenský tunel bude od pondělí čtyři noci uzavřen

Včera v 11:37

Z důvodu pravidelné údržby a mytí bude Letenský tunel od 21. října do 25. října, tj. 4 noci, vždy od 23 hodin do 5 hodin uzavřen.

V pondělí začne oprava povrchu vozovky ulice Do Říčan

Včera v 11:02

V pondělí 21. října zahájí Technická správa komunikací souvislou údržbu komunikace Do Říčan v úseku Českobrodská – Na Korunce.

Uzavření tunelového komplexu Blanka

17. října 2019 ve 13:26

Od soboty 19. října od 23 hodin do neděle 20. října do 5 hodin bude tunelový komplex uzavřen.

Praha 9: Lávka přes Rokytku je uzavřena

16. října 2019 v 09:38

Od dnešního dne je na 8 týdnů uzavřena dřevěná lávka přes Rokytku u ragbyového hřiště.

Omezení dopravy v Bucharově ulici

16. října 2019 v 07:48

Ve čtvrtek 17. října zahájí Technická správa komunikací souvislou údržbu v části Bucharovy ulice ve Stodůlkách. Jedná se o úsek ulic Upolínová – Jeremiášova. Práce jsou rozděleny do dvou etap a potrvají až do poloviny roku 2020.

Dopravní opatření v okolí stavby na Chodově

15. října 2019 v 07:59

Probíhající dostavba školy ZŠ a MŠ Chodov si vyžádala změnu dočasných dopravních opatření.

Další články
Nahoru