Nejdelší trolejbus v Česku vyjel poprvé na letiště
28. ledna 2024 11:40
„Dnes se uskutečnily zkoušky průjezdnosti trasy budoucí linky 59 s trolejbusem Škoda-Solaris 24m v bateriovém režimu. Nyní máme k dispozici od výrobce tři trolejbusy tohoto typu z celkově 20 objednaných, které jsou určeny na novou trolejbusovou trať,“ sdělil DPP v úterý. Převzetí všech dvou desítek vozů od výrobce podnik očekává postupně do konce února.
Cestující se v rámci zkušebního provozu mohli nejdelším trolejbusem v Česku poprvé svézt loni ve čtvrtek 21. prosince. Jedná se o další fázi homologace pro provoz v Česku, v rámci které musí najezdit 15 tisíc kilometrů s cestujícími. Trolejbus jezdí jako vložený spoj na lince číslo 58 v úseku Palmovka – Trutnovská.
První fázi zkušebního provozu trolejbusu bez cestujících DPP se Škoda Electric zahájil 30. listopadu 2023.
Během ní vozidlo bez zátěže i se zátěží najezdilo na trolejbusové trati v úseku Palmovka – Trutnovská 5950 povinných kilometrů.Velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy začnou po skončení zkušebních doby, pravděpodobně v březnu, jezdit na trolejbusové lince číslo 59 z Nádraží Veleslavín na Letiště Praha. Nahradí kloubové naftové autobusy na lince číslo 119, která se změní na trolejbusovou číslo 59.
Do ulic Prahy trolejbusy vyjely v srpnu 1936. První linka vedla z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky.
Poslední trolejbusová linka, která jezdila na Strahov, ukončila provoz na podzim roku 1972. Předloni byla vybudována trolejbusová trať z Palmovky do Miškovic. DPP chystá rovněž elektrifikaci dalších autobusových linek, uvedla ČTK.