Nejatraktivnější památkou zůstává Hrad, z konaných akcí nejvíce lidí navštívilo Signal
24. dubna 2015 11:03
„Statistika návštěvnosti pražských památek a kulturních akcí se týká hlavně míst a událostí, na které se platí vstupné. Odhady například uvádějí, že po Karlově mostě projde ve vysoké sezoně až 35 tisíc lidí za den. Pražský hrad sice navštíví 6 milionů turistů, ale zhruba jen třetina jich zaplatí vstup do tamních expozic. Turistům však chceme předkládat i jiné tváře Prahy, než které znají z bedekrů. Letos proto upozorňujeme na možnosti aktivního poznávání města, domácím hostům chceme zase představit Prahu filmovou,“ říká tisková mluvčí Prague City Tourism Kateřina Bártová.
Novou expozici Národního technického muzea si loni prohlédlo 231 tisíc návštěvníků, o sedm tisíc víc prodaných vstupenek hlásí z Království železnic. Turisty zajímá i bohatá židovská minulost hlavního města, do objektů pod správou Židovského muzea jich přišlo přes půl milionu. Branou Zoologické zahrady prošlo asi 1 382 000 návštěvníků, přibližně o půl milionu více lidí se vyvezlo lanovkou na Petřín.
Vůbec nejúspěšnějším společensko-kulturním podnikem loňska se stal Signal festival, jenž do ulic metropole přilákal 463 tisíc obdivovatelů světelných projekcí. Nejnavštěvovanější výstavou uplynulého roku pak byla expozice „Tim Burton a jeho svět“ v Domě u Kamenného zvonu, na kterou se prodalo víc než sto tisíc vstupenek. V Olympijském parku na Letné bruslilo, lyžovalo či fandilo skoro 400 tisíc lidí.