dnes
Pátek - obcasny-dest
19°C
zítra
Sobota - obcasny-dest
18°C
pozítří
Neděle - obcasny-dest
18°C
Návrat tramvají na Václavské náměstí žádá výměnu desek pod magistrálou, výstavba trati začne za dva roky
Tramvaje přestaly jezdit horní částí Václavského náměstí v roce 1980. Foto: archiv DPP

Návrat tramvají na Václavské náměstí žádá výměnu desek pod magistrálou, výstavba trati začne za dva roky

Před prodloužením tramvajových kolejí z pražské Vinohradské třídy na Václavské náměstí se budou muset vyměnit desky pod vozovkou u stanice metra A Muzeum. Významné zásahy do stanice se neočekávají. Novinářům to včera řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Stavba tramvajové trati by měla začít v roce 2022 a vyjde podle odhadů na 262 milionů korun. Koleje mezi historickou a novou budovou Národního muzea již byly položeny. Tramvaje přestaly na náměstí jezdit na začátku 80. let minulého století.

„To, co se tam bude vyměňovat, tak jsou roznášecí desky pod vozovkou, a to jsme očekávali. Nebude to žádný větší zásah do vestibulu metra. Tímto výstavba tramvajové trati není ohrožena. V roce 2022 doufám, že začneme stavět," řekl Scheinherr.

Takzvané roznášecí desky přenášejí tlak do více bodů. Desky podle dřívějšího vyjádření zástupců dopravního podniku (DPP) poškodila dlouholetá velmi intenzivní doprava na severojižní magistrále.

Tramvaje se mají na náměstí vrátit při celkové rekonstrukci jeho horní části. Město nyní připravuje dokumentaci pro územní rozhodnutí. DPP již při nedávné rekonstrukci prostoru mezi Národním muzeem a bývalým Federálním shromážděním položil zatím slepé koleje, které budou při prodloužení trati na náměstí využity.

Zda vznikne i trať od kolejí křížících Václavské náměstí v jeho středu směrem na Můstek, není jasné. Nicméně Praha při rekonstrukci spodní poloviny nechá v její horní části vybudovat základ pro případné prodloužení kolejí.

Institut plánování a rozvoje (IPR) zpracovává studii na proměnu celého takzvaného hradebního korza od Národní třídy až po Revoluční. „Jedním jejím úkolem je prověřit tuto možnost (prodloužit koleje na Můstek)," řekl náměstek primátora Petr Hlaváček (TOP 09).

Představitelé města včera slavnostně zahájili rekonstrukci spodní části náměstí. Dělníci se na něm objeví ve čtvrtek, kdy začnou oplocovat staveniště. Samotné rekonstrukční práce pak začnou v pondělí 20. dubna.

Rozšířen bude prostor pro pěší na úkor automobilů a přibýt mají například pítka či zeleň. Rekonstrukce bude stát asi 330 milionů korun a kompletně dokončena má být do prosince 2021.


Noční uzavření Tunelového komplexu Blanka

1. června 2020 ve 14:01

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů bude Tunelový komplex Blanka uzavřen od 4. 6. od 23 hodin do 5. 6. do 5 hodin.

Strahovský tunel projde očistou, během června bude několik nocí uzavřen

1. června 2020 ve 12:52

Z důvodu pravidelné údržby a mytí bude Strahovský tunel v červnu uzavřen.

Tahací jeřáby převezly na trať k Barrandovu 18 tramvají

31. května 2020 v 16:54

Aby mohly od pondělí po více než dvou měsících začít jezdit tramvaje mezi Barrandovem a Hlubočepy, pražský dopravní podnik dnes a v pátek převezl do Hlubočep tahacími jeřáby celkem 18 tramvají, které budou v opraveném úseku jezdit. V pátek čtyři tramvaje, dnes 14. Oprava trati v Nádražní mezi...

Dopravní omezení v Nádražní ulici

29. května 2020 v 09:58

Od 1. června do konce října bude v souvislosti s rekonstrukcí tramvajové tratě uzavřena Nádražní ulice v úseku Moulíkova – Křížová.   

Další články
Nahoru